1. |
Re: MD kerdes (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
2. |
md (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
3. |
valaszok (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
4. |
Bocsanatkeres a duplikalt cikk miatt (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
5. |
Tovabbra is sztereokep (mind) |
73 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: MD kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
>Ki okos a vonalban ?
Talan En tudom a megoldast, de nembiztos, hogy okos vagyok...
>Kitorlom a masodikat, meg a negyediket.Igy maradt harom darabban osszesen
24 percem.
>Mi fog tortenni, ha 24 percet akarok egyben rogziteni ?
Siman - folyamatosan - felveszi a 24 percet.
>A helyek ugye fizikailag nem egyben vannak. A valtaskor
>a fej vagy mi, mindenkepp ugrani fog. Van ilyen esetre
>valamilyen felveteli kesleltetes ami megoldja ezt a gondot ?
Igen. Ugy defragmentalodik, mint egy FAT-re formazott vincseszter particio.
Ezert nem szereti ha sokszor trackenkent torolt-ujrairt lemezeket. Az ilyen
ugrasok athidalasara van a keszulekben egy par MB-os RAM.
>Ha igen, gondolom lejatszaskor is ugyanez a palya. Nem ?
Igen. Ezzel a modszerrel lehet az autoba szerelt CD,es MD jatszokat
'rezgesmentesiteni'. A pufferbe(3-4MB RAM)irja az adatokat az olvasofej, es
a D/A ebbol a pufferbol dolgozik. Ha ugrik egyet az auto (magyar utak -> sok
godor ;-)) akkor amig ujbol meg nem talaja az olvasnivalot a fej, addig a
puffer-bol olvasott adatokkal vidaman dolgozhat tovabb a D/A. Sot halottam
mar olyan keszulekrol, amelyikben felvetel kozben lehet lemezt cserelni adat
(hang) veszteseg nelkul!
Pa:Magic
|
+ - | md (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ki okos a vonalban ?
Van egy MDwalkmanom, amivel felvetelt is keszithetek.
,,,,,,,,
siman fog mukodni. szepen vennie kell ugy hogy semmit se fogsz eszrevenni.
attol fugoen hogy milyen tipusod van tudnak a memoriaba venne es lejatszani.
az uj tipusok akar 40 mp is.
udv zoli
|
+ - | valaszok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Agoston irta:
>Az a gondja az okoskodasomnak, hogy kozelmikrofonozaskor jobbak
>es gazdagabbak a hangszinek. Pontosabban tetszetosebbek.
>Tovabba nem annyira magas es melygazdag a felvetel,
>de a szep es fazishelyes terhatas miatt en megis
>erre a felveteli modra szavazok.
Agoston rulez!
En spec. utalom a kozelmikrofonozott felveteleket. Masok elajulnak
attol, hogy halljak a
zenesz legvetelet, az extra eros tranziensek miatt ugy TUNIK, mintha
nagyon reszletgazdag
volna a felvetel. De ez imho tevedes. Es teljesen eletszerutlen,
szamomra zavaro a
kozelmikrofonozott hang. Azt legfeljebb maguk a zeneszek halljak
hasonlonak a valosagos
hanghoz, mivel mindig kozel vannak a sajat hangszerukhoz. A
tavolmikizett felvetelek
terhatasa, a teremakusztika atvitele nekem ezerszer nagyobb elvezetet
okoz, es a
hangszereket is ugy hallom, mint a koncertteremben eloben. Ha pedig
minden hangszer
kozelmikizett, akkor a hangszerek ugy hallatszanak, mintha egyszerre
minden hangszer
szolot jatszana, nem szintetizalodnak egyseges zenekari hangzassa.
En irtam:
>>Van olyan megoldas, hogy az erosito bemenete egy fix ellenallason
>>keresztul megy foldre es csak a masik ellenallas erteket valtoztatom ?
>Lehet ilyet csinalni, de az allasatol fuggoen _nagyon_ valtozik a bemeno
>impedanciaja, azaz gyakorlatilag itt nem hasznalhato.
Na most sikerult nekem is hulyeseget irnom, mert nem figyeltem elegge.
Mert az amit a
kerdezo irt, az teljes nonszensz. Az, hogy az erolkodo kimenete fix
ellenallason megy a
foldre es a soros tag valtoztathato.
Figyelmetlensegbol arra gondoltam, hogy a soros tag allando, es a sont
tag valtoztathato a
fold fele. Mindegy, mert az sem jo. Csak a pontossag miatt helyesbitek,
mert az elozo
nonszensz kerdezett valtozatnal a poti bemenoimpedanciaja nem valtozik
lenyegesen.
A masodiknal viszont igen. En erre gondolva irtam hibas valaszomat.
Sajnalom.
Udv, Peter.
|
+ - | Bocsanatkeres a duplikalt cikk miatt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elnezest kerek a HIX HANG minden kedves olvasojatol,
amiert a #91-es es #92-es szamokban ugyanaz a cikkem
ketszer is megjelent.
Az elso valtozat visszaigazolasakor vettem eszre, hogy
tul hosszu sorokat hasznaltam, ami meglehetosen csunya
tordelest eredmenyezett. A megadott modon elkuldtem
egy visszavono levelet, majd attordelve ujra a
cikkemet. Sajnos a visszavonas nem mukodott.
Igerem, ezentul elovigyazatosabb leszek.
Hunyor Gyula
|
+ - | Tovabbra is sztereokep (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Takacs Feri irta:
>Hogyan szol peldaul egy kvadrofon berendezes,
>ha mind a mikrofonokat, mind pedig a hangszorokat egy
>egyenesen helyezik el? Vagy egy meg tobb (16-32) csatornas
>hanglanc hogyan szol? Mivel manapsag egyre nagyobb
>kapacitasu adatrogzito es adatatviteli berendezeseket
>talalnak ki, egyre hasznalhatobb tomoritesi eljarasok
>mellett, ezert ezeknek az elkepzeleseknek egyre nagyobb
>lehet a realitasa.
Biztos vagy benne, hogy ez lenne a helyes irany ? Ugy tunik,
a fejlesztok sem igy gondoljak. Egyebkent is, ha a racs-
pontokbol allo fal modelledhez hu szeretnel maradni, akkor
nem egyenesen, hanem racsszeruen kellene elhelyezni a
sugarzokat.
De ha jobban belegondolunk, eddig meg mindig csak
a valosag felszinet kapargattuk modelljeinkkel. Az
egy sikban elhelyezkedo sugarzok alkalmazasaval tegyuk fel
sikerul novelni a zeneszek, vagy zenekar kozvetlen
terbeliseget, de egy konkret koncertelmeny nagyon fontos
resze a teremhangzas. A ketcsatornas felvetelek a terem
sajat hangjabol nemi zengetest tud visszaadni, a tobbit a
sajat, otthoni lehallgato szobank (inkabb nem nagyzolok,
a nappalim :-) adja hozza. Egy konkret terelmeny
reprodukalasahoz (mondjuk a Concertgebouw 8. soranak kozepen
ulve) bizony korbe kellene vennunk magunkat sugarzokkal. Ha
tovabbfejlesztjuk a gondolatmenetedet, akkor a racsod
gombfeluletbe hajlik ugye ...
Lehetetlen feladat, es a fejlesztok is ugy gondoljak, hogy
a rendelkezesre allo egyre nagyobb savszelesseget,
kapacitast sokkal fontosabb dolgokra forditjak, mint peldaul
16 helyett 20, illetve 24 bites kvantalas, illetve 96 Khz-es
mintaveteli frekvencia - legalabbis a jovore tervezett hazi
audio szabvanyokban. A ketcsatornas rogzites meg egyelore
megmarad erdemeivel es hibaival egyetemben.
A tobbcsatornas perceptualis kodolas meg folytatja
diadalutjat a hazimozi surround rendszereiben. Ez azonban
teljesen mas teszta. A filmek eseten a fo hangsuly mindig
is a vizualis elmenyen van, az audioeffektek meg leginkabb
alafesto, vagy hangulatfokozo szerepet jatszanak, nagyon
hatasosan, de a valosaghoz csekely huseggel. A film-
keszitesben a hangositaskor nagyon kell ugyelni arra, hogy
a nezo figyelmet egy pillanatra se vonja el a kepernyorol,
vaszonrol. Igazan embert probalo feladat a manapsag oly
divatos klippszeru, gyorsan valtakozo snittek effektjeinek
megkomponalasa. A gyorsan valtozo perspektivak, kamera-
allasokhoz elvileg ugyebar ugyanilyen gyorsan mozgo
auditiv perspektiva kellene, ami totalisan osszezavarhatna
a nezot, ugyhogy ilyenkor aztan csalnak am rendesen.
Egyebkent erdemes megfigyelni, hogy a filmek teljes
jatekidejenek milyen csekely reszeben hasznaljak ki igazan
a surround effekteket.
Szoval, ahogy mar mondtam, zenehallgatasban egyelore
magmaradok a ket csatornanal, szerintem is nagyszeru
elmenyt tud nyujtani. Tokeletesen egyet tudok erteni
abban Peterrel, hogy ha valakinek nincs is meg arra a
lehetosege, hogy otthon tenyleg high-end eszkozoket
hasznaljon - es tartok tole, hogy tulnyomo tobbsegunk
nem engedheti ezt meg maganak - azert el lehet menni
nehany specializalt kereskedohoz, ahol tapasztalataim
szerint a vasarlasi szandektol fuggetlenul is szivesen
bemutatnak nagyon jo minosegu rendszereket. Csak aztan
vigyazat ! Az elmeny oly nagyon addiktiv tud lenni,
hogy abba mar hazassagok is mentek tonkre.
Udv,
Hunyor Gyula
|
|