Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 62
Copyright (C) HIX
1997-06-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 4. Metro (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Miert kihalt? es a 4-es metro (mind)  40 sor     (cikkei)
3 Draga jo BKV! (mind)  39 sor     (cikkei)
4 Re: *** BUDAPEST *** #61 (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Nemzeti Minosegi Dij / IIASA-Shiba Dij (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Re: 4. Metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

> Bocsanat, voltatok Ti mar mas varosban? Miskolcon nezzetek mar meg a
> buszokat, a kiselejtezett cseh villamosokat veszi meg Miskolc, mert
> nincs penze jobbra! Erre Pesten - ahol a tomegkozlekedes Mo-on talan a
> legjobb - 400 milliardert uj metrovonalat epitenek.

Azt hiszem, senki sem ugy gondolja Budapest kozlekedesenek a
fejleszteset, hogy azt mas varosok rovasara kell penzelni.

De tartok tole, hogy egy elmaradott orszag eseteben oda kell
csoportositani a penzt, ahol a legnagyobb hasznot hozza az
orszagnak, eppen azert, hogy a hatranyosabb helyzetben levo 
teruleteket legyen mibol tamogatni.
-- 
Bye / MfG / Udv
                                   Hosszu Peter
+ - Miert kihalt? es a 4-es metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
     
     Olvastam egy irast a Budapest-ben, amiben az iroja azt kerdezi, hogy 
     tenyleg csak ketten leveleznek egymassal? Nos most mar eggyel 
     tobben...
     Tema volt az koztetek, hogy miert olyan kihalt ez a lista. Nos, 
     szerintem azert is lehet ilyen, mert tulsagosan leszukitett a 
     temakore. Bar az E-Mail-lel rendelkezok kozott sok a budapesti 
     erdekeltsegu, de sokan szerintem azert nem olvassak, mert azt 
     gondoljak, hogy itt csak busapestieket erinto temak folynak. Ezzel 
     szemben tegnap olvastam egy irast, amiben Miskolc es Debrecen (ez 
     utobbi nem biztos) csufos tomegkozlekedesi jarmuveirol is szo esett.
     
     Emlekszem arra a tv-riportra, amiben szo volt az altalatok is emlitett 
     dilemmarol, miszerint melyik kell nekunk jobban, a metro, vagy a 
     felszini kozlekedes? Eloszor en is a metro mellett alltam ki teljes 
     erovel, de mikor osszehasonlitottak a ketto hasznat es az arat, kicsit 
     megingott a magabiztossagom. Az persze nehezen vitathato, hogy a metro 
     egy hosszu tavu befektetes, es olyan elonyei is vannak, mint a minden 
     idojarasi korulmenyek kozotti megbizhato mukodes, de tenyleg egy 
     kicsit aranytalan az osszeg a tobbi nagyvarosra szant penzek 
     nagysagahoz kepest. Mint kozlekedo (nem mint adofizeto) orulnek a 
     metronak, ugyanis az eddig a metro aldasos hasznabol kieso egyetlen 
     palyaudvart (Kelenfold), valamint a leendo buszallomast is konnyen 
     elerhetove teszi.
     Egyebkent a metro nem csak kozvetlenul jarul hozza a varos levegojenek 
     tisztasagahoz (nem pofognek tomegkozlekedesi buszok a belvarosban), 
     hanem ezaltal lehetove valik, hogy a Nemzeti Szinhaz miatt 
     kitelepitendo buszpalyaudvar is konnyen elerheto legyen, am megse 
     kelljen a tavolsagi buszoknak a belvarosba bejonniuk.
     
     Vegezetul csak annyit tennek hozza, hogy a reformkorban is szinte 
     penzpazarlasnak szamitott az akkor egyedulallo foldalatti megepitese. 
     Orulnek, ha ez a fajta batorsag ujra jellemzne minket.
     
     Megjegyeznem, hogy gondolataimat mindenfele kozgazdasai elokepzettseg 
     nelkul irtam, az eltero velemenyu valaszokat ennek tudataban kerem 
     megfogalmazni. :-)
     
     Kaplar Tamas
+ - Draga jo BKV! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csatlakozom Levente tegnapi velemenyehez, melyben megvedte szeretett
bekavenkat. En londoni tapasztalataim alapjan latom rozsaszinben a kek
buszt.

Ha ranezunk London kozlekedesi terkepere, azt latjuk, hogy mind a metro-
mind a buszhalozat rendkivul suru. Ez igaz is, csakhogy a metro nagy
resze szaz eve epult, es azota nem sokat koltottek ra. Mindennaposak a
fennakadasok, allomaslezarasok, amit az itt divatos security alarm nevu
nepi jatek tesz meg elvezetesebbe. Egyes vonalak (District line) a
Vac-Balassagyarmati vicinalis sebesseget is alulmuljak. Estenkent
kulso-Londonbol bebumlizni masfel oras program, huszperces alagutban
eltoltott pihenokkel.

Szombaton Richmondbol (del-nyugat London) az elso metro hetkor, vasarnap
nyolckor indul. A busz nemkulonben.

A legominozusabb metrovonal kozismerten a Northern Line, elcelodesek
kedvenc celpontja. Hetkoznap reggel szabalyos kozelharcot kell vivni a
felferesert, ha egyaltalan kegyeskedik jonni.

A buszhalozat is nagyon suru, rengeteg a vonal, es csucsidoben mar
negyedorankent jonnek a buszok. Maskor van ugy, hogy ket vagy harom busz
jon egyszerre, es utana fel oraig semmi. Egyes jaratokon a 70-es
trolinal elavultabb jarganyok kozlekednek, melyek napi atlagban egyszer
lerobbannak. 

Az autoforgalom miatt a felszini kozlekedes a folyamatos dugo
allapotaban leledzik, ami persze kihat a buszok sebessegere is.

Mindehhez egy rendkivul draga es bonyolult tarifarendszer parosul (egy
hetijegy Nagy-London teruletere 33 font, kb. tizezer forint).

Hogy valami jot is mondjak: Londonban a varoson athalado vasuti
kozlekedes teljesen beintegralodott a varosi tomegkozlekedesbe. A
tomegkozlekedesi jegyek ervenyesek a vonatra is. Ellentetben a metroval,
a vonatok tisztak, korszeruek, megbizhatoak, gyorsak. Ezt az egyet
erdemes lenne Pesten is meghonositani.

Vincze Andras
+ - Re: *** BUDAPEST *** #61 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 19-Jun-97, HIX BUDAPEST wrote:

>Mi lenne ha Ujpalota eloallna egy olyan otlettel, hogy mostantol fuggetlen
>varos?

 Mi csepeliek ezt mar eljatszottuk. Az eredmeny valoszinuleg ugyanaz
lenne mint nalunk. A tosgyokeres csepeliek az elszakadas mellett, a
lakotelepre betelepultek ellene szavaztak. A tobbseg lakotelepi.
Akkor a fovaros megigert mindent: garincut, HEV rekonstrukcio stb.
A szavazas utan meg a Lagymanyosi-hid csepeli lehajtasat is toroltek.
Ez a renitensek buntetese. Helyette lesz szennyviztisztito egy olyan
helyen, ahol a teruletert minden penzt megadnanak a beruhazok.
Az a hely amit mi javasoltunk azert nem jo, mert akkor a tervekkel
ellentetben csepel szennyvizet is meglehetne tisztitani. Ehhez azert
meg nekunk is lesz nehany szavunk. 

>Mit tudtok arrol, hogy a Hungaria krt. - 2*3 savon viszik tovabb az
>Ulloi ut fele?
>Hogyan hidaljak at az aluljarot? (amit most epitenek ujja)

 Ot eve az volt a terv, hogy a BKV epuletet elbontjak, es az aluljarot
kiszelesitik. De mivel a Kobanyai ut tulfelen epitettek ket benzinkutat,
biztos hogy modosultak a tervek.
 
-- 
                          Udv   

                     
+ - Nemzeti Minosegi Dij / IIASA-Shiba Dij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A magyar Nemzeti Minosegi Dijrol es a IIASA-Shiba Dijrol informacio
olvashato a kovetkezo cimeken:

http://www.ikm.hu
http://www.datanet.hu/quality
http://www.omikk.hu/trebag/call36.htm

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS