Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2060
Copyright (C) HIX
2004-01-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Diezel 1,3 (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: felelossegbiztositas megszuntetese (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Opel Vectra 1.6 16V konyvet, leirast keresek (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Fura dolgok (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Tolatas aruhazi parkoloban (mind)  44 sor     (cikkei)
6 Mea culpa (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Re: szvsz fontos (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Re: Omh es Lenz (mind)  58 sor     (cikkei)
9 Megbizasi szerzodes es a biztosito (mind)  37 sor     (cikkei)
10 Bevasarlokozpontok + AutoWorld (mind)  19 sor     (cikkei)
11 FW: mai vegyes (mind)  151 sor     (cikkei)
12 Bikazas es biztositas (mind)  33 sor     (cikkei)
13 Re: Ferihegy (mind)  24 sor     (cikkei)
14 kartya (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Re: benzin,visa. repulo (mind)  23 sor     (cikkei)
16 Km ora biztositeka (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Diezel 1,3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Könnyelműen diezeles autót szeretnék venni.
Ráadásul kicsit,
Segítsetek, meg lehet venni egy 1,3 as diezelt,
68 Le vel ?.
Télen is be fog in

Főleg pesti forgalomra kellene
Tudrok márkát javasolni ?

-- 
Üdvözletét küldi :    Józsi   
 
http://oldboy.ini.hu
+ - Re: felelossegbiztositas megszuntetese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Biztositast felmondani csak jan 1-i hatallyal vagy ervenyes adasveteli szerzode
ssel tudsz. Egyetlen amit tehetsz, hogy egyszeruen nem fizeted be, parszor kijo
n meg a csekk, aztan asszem ket honap turelmi ido utan dijnemfizetessel megszun
tetik a biztositasodat. De mielott ezt megtenned, egyeztess a kereskedovel, neh
ogy megdoljenek egy probauton, mert a jarmu felelos uzembentartoja atiratasig t
e vagy, igy aztan teged vesznek elo, ha bizto nelkul jarnak vele. (Ha csak a ko
tott megbizasi szerzodes ezt maskent nem szabalyozza.)
G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 197.68-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Opel Vectra 1.6 16V konyvet, leirast keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg vettem egy 1998-as, Opel Vectrat (1.6 16V). Sajnos semmilyen leirasom
nincs hozza, motor-adatok, karbantartas stb. Hasonló a helyzet a radioval
(Philips Car 400).
Sem az Opel sem pedig a Philips web-oldalain, nem talaltam hasznalhato
anyagot.

Nagyra ertekelnem, ha valaki egy fenymasolas erejeig kolcson tudna adni a
fenti 2 doksit.

Udv: Andras
+ - Re: Fura dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2059, :
 >Bo"sa'rka'ny.
 >Ott a temeto mellett volt egy kocsma, aminek  a neve Hullamoso' volt.

Ilyen Veszpremben is van, persze a nev nemhivatalos, de a temeto
szinten kozel van. [13-varos ter mellett.]
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Tolatas aruhazi parkoloban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geza!

>Nem  ugyanaz a vezeto ul vissza a kocsiba. Felnyomta az agyat a
tomeg,
>az elado, a feleseg a szarakodasaval, a sor a penztarnal stb. :-)

Ezen pedig igazan kar felduhodni. Mert ez a vasarlasok nem eppen
egeszseges, de torvenyszeru menete.
A bejaraton kifele jonnek az emberek.
Csoportosan allnak meg beszelgetni az ismeroseikkel.
Ilyenkor es amikor nezelodnek a szuk sorokban szant szandekkal
keresztbe forditjak a bevasarlokocsit.
A szeles sorra korulnezes nelkul kitoljak eled, aztan vagy nagyon
lassan docognek, vagy megallnak elotted.
A penztarnal termeszetes a hosszu sor, errol senki nem tehet. Maximum
az aruhazlanc profitorientaltsaga.
Ez amolyan jo magyaros szokas, hogy a kollegak csladostol nem
egymashoz jarnak, hanem szombat delutan fel negykor a hipermarketben
jonnek ossze. Ott vasarolgatnak, beszelgetnek es a tobbi.

A lenyeg amit ebbol az egeszbol ki akarok hozni, hogy nem egeszen
ertek egyet veled Geza:
>En  meg  boldog  es nyugalmi allapotomban, tolatva parkolok.
Vallalom,
>hogy  kicsit  szarabbul  pakolok  es  zakkant  aggyal,  de elore
nezve
>indulok.

Hogy sajat magambol induljak ki. En pl. nyugodtan erkezem, orral allok
be es nyugodtan indulok tolatva.
Mindezt csupan azert mert mikor elindulok mar vege a stressznek. A
stressz a bejarattol a kijaratig tartott. Kint pedig fellelegzem.
Onnan mar igazan nincs hova sietni. Aki a vasarlasnal kapkod az ugyis
vagy elfelejt valamit, vagy atverik.
Ha pedig nincsen csordultig a parkolo tenyleg erdemes szelso tagas
sorba allni, mert a bevasarlo kocsinak van kereke. Aki visszatolja azt
fel lehet venni a kocsitarolonal. Viszont a szemkozti sorban levo uras
helyen athajtva el lehet indulni orral.

Mondjuk neked is igazad van! Ne haragudj, azt kell mondjam, sajnos.

Teeby

"Ha ram hallgatsz azt csinalsz, amit jonak latsz!"
+ - Mea culpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Chraislert valoban nem lattam meg, de ha te irod, bizonyara van ilyen
>  automarka is,
------
Tied a ket pont!!! :-P
                                    ----- CHRYSLER -----

Udv,   Triznyak
+ - Re: szvsz fontos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Nem ugyanaz a vezeto ul vissza a kocsiba. Felnyomta az agyat a tomeg,
>  az elado, a feleseg a szarakodasaval, a sor a penztarnal stb. :-)
>  Meszaros Geza
------
Enyem feleseg nem szarakodik!!! Otthon marad!! ( vagy egyedul megy 
vasarolni)
A tobbire en sem tudok megoldast.

Udv,  Triznyak
+ - Re: Omh es Lenz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Nezzunk nehany szamot: 4m (bikazokabel oda-vissza) 6mm^2 
> keresztmetszetu rezkabel ellenallasa kb. 20mOhm. Hasrauteses 
> alapon feltetelezem, hogy a feszultsegszabalyozo azert 
> +-50mV-ra eltalalja a 14,4V-ot. Tehat legrosszabb esetben van 
> 100mV-unk es 20mOhm-unk, ez 5A. Igazabol kisebb aramot kapunk,
>  mert elhanyagoltam a 2 generator belso ellenallasat es az 
> atmeneti ellenallasokat a kabelsaruknal. Honnan jon a Siemens 
> 40..70A-ja (inditozas kozben ertem, de ilyenkor ki vesz le 
> kabelt?). Udv, marky
-------
Ez most tenyleg komoly? Vagy veletlenul lett ide bekuldve a HIX
Moka helyett?

Egy atlagos meretu 4hengeres motor inditasahoz 120-180Amper kell
benzines esteben, dieselnek 220-300Amper. Mindez tokeletes
csatlakozasok, hibatlan inditomotor es akku eseten, nevleges
feszultseggel szamolva! Ekkora aramot atvezetni 6mm2-es kabelen
nem semmi!!! Minden bizonnyal trefabol keszitik az autok
fo"ka'bele't benzinesnel 20-25mm2-re, dieselnel 35-38mm2-re a
gyartok. ( ha normal homersekleten kepes ekkora aramot atvezetni
a 6mm2-es rez kabeled, maradando elvaltozasok nelkul, azt
surgosen szabadalmaztasd!!) A feszultseg ingadozasnak tovabbra
sincs jelentosege, megegyszer leirom, a kabel levetelekor
keletkezo indukcio okozhatja a problemat!!!!! Amit igazan
elhanyagoltal az a generator ---to"lto"a'rama---!!! Az autok
generatorai 50-90Amper leadasara kepesek, es inditas utan ra is
nyomjak ezt az akkura. Bikazaskor ketto akku van az aramkorben,
raadasul az egyik lemerulve!!!
---
> Csak Moricka szintu kerdes: amikor leallitom a motort, akkor 
> nem annyi tortenik, hogy lekapcsolok egyszerre majdnem 
> mindent? Az miert nem baj? Gyula
------
Mert a gyujtaskapcsoloval megszakitod azokat az aramkoroket is
amelyiken a barhol indukalodott feszultseg eljuthatna az
elektronikahoz.( bikazaskor meg nem!)
---
> Csak egy masik szamadat, ami erdekes lehet: monjuk 0.02 Ohm a 
> bika kabel. Azaz 50A eseten esik rajta 1V feszultseg. Ez
> lenne, ami lehuzaskor megjelenne a kocsi fele........Ha mar
> megy mindket motor, akkor a bika kabelen a Marky altal szamolt
> par amper folyik csak.
------
Ja! Persze!
Az a baj (mar latom), hogy mindenkeppen okosnak akartok latszani, 
ezert belebonyolodtok egy csomo felesleges dologba. Mindossze a 
lenyegrol feledkezik meg mindenki. ( Kiveve MGeza batyamat!!) A 
__GENERATOR__. Mit gondoltok az miert van, mit csinal??? Az az 
"aprocska" toltoaram ami ilyenkor szaladgal a kabelekben nem 
zavar senkit??  (1amper, de gavallerosan tulbecsulve am, 
miliVoltok, MOhmok, stb. Ujra kellene gondolni az egeszet!!!!!)
TOLTOARAM! TOLTOARAM! TOLTOARAM! TOLTOARAM!
Na, oszlik a kod?


Udv, Triznyak
+ - Megbizasi szerzodes es a biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Roland irta:
>>>
olyan bajom lenne, hogy beszamitotta a kereskedo az automat, 
megbizasi szerzodest alairtam + azt is, hogy atvettem az auto 
ellenerteket. tehat tulajdonkeppen a gepjarmu nem az en 
tulajdonomat kepezi. viszont a  biztosito nem mondja fel a szerodest 
mert: "az on haza elott is allhat az auto, nem?!". szerintem nem mert 
mar kifizettek az ellenerteket, semmi kozom hozza. igy viszont nincs 
bonuszigazolas, szerzodesbontas. 


A biztosito szerint szerzodes nem jott letre (a rautalo magatartas itt 
nem eleg...:-). Vagyis nem adtad el az autodat. Tehat miert mondana 
fel a bitzositast?

Rosszindulat ON: szarrago kereskedok, akik murvarol-kerites mogul 
ahhoz is soherek, hogy magukra irassak az autot... Persze nem Otven-
Tizesek (=illetekmentessegre jogosito SZJ-kod), ugyhogy fizetniuk 
kellene az illetekeket. Az meg ugye megroviditene oket 2 hettel 
(torzskv) meg 40 ronggyal...

Az auto "BESZAMITASA" az en szotaramban annyit jelent, hogy ELADOD 
a regit es MEGVESZED az ujat. A bizomanyosi ertekesites alatt a 
kinalgatas idejen a TIED az auto, koltsegeivel egyutt.

Igazabol vicces a kereskedo hozzaallasa, mert tulkeppen odamehetnel, 
es elvihetned az autot, hiszen a TIED. A megbizasi szerzodesben  
nehezen tudom elkepzelni a VETELAR beilleszteset (mint a kifizetes 
megtortent tenyet), hiszen az mingyar' adasveteli szerdodesse 
avanzsalna a papirost. De en csak a gyakorlati oldalat ismerem, egy 
HIXAutojogasz biztos tudna pontositani. Lehet, hogy tulkeppen rem 
agyafurt a kereskedo...

djtiszy
+ - Bevasarlokozpontok + AutoWorld (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

GERI
>>>
Ugyhogy ha valakinek mas a velemenye vagy eppen a TESCO-ba mer 
jarni azer meg nem kell leszolni. :-o



DE LE KELL!!! :-) mer en meg nemszeressem a teszkot!
&
Sirva konyorgom:
NE fureszeljuk mar a fingot tovabb a koraparkolassal...

Mas:
Volt mar valamelyikotok az AutoWorldben? (Soroksari uti autoscucc-
szupermarket). En Eszak-Pesti vagyok, nekem nagyon kiesik :-)))

djtiszy
+ - FW: mai vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudtommal a VISA-nak az utobbi idoben gondjai voltak az informatikai
>infrastrukturaval, sok helyen akadozott az elfogadas,

Biztos vagy benne? A kartyaelfogado hely szerzodik a SAJAT bankjaval a
kartyaterminal telepitesere. Ez a sajat bank az uzlet szamlavezetoje,
mondjuk az OTP bank. Erre az OTP jon, hozza a hardvert es telepiti a
kutyut, ami olvassa a kartyat. Lehuzaskor a terminal kapcsolatot letesit
a bankkal, es general egy terhelest az adott osszegrol, az adott
datummal, a kartyahoz tartozo szamlarol a leolvaso javara. Dombornyomott
kartyanal (VISA, EC/MC, AmEx, stb.) nincs szukseg a szamlaegyenleg
ellenorzesere, ezek az off-line modban is mukodo kartyak ugyanis el
tudjak vinni a mogottuk allo szamlat minuszba is. Ez persze
kenyszerhitel, vaskos dijjal. Csak elektronikusan hasznalhato debit
(beteti) kartyanal (Visa Electron, Cirrus/Maestro) muszaj kapcsolatot
letesiteni valami kozponti adatbazissal, hogy megnezzek, hogy allsz a
napi limithez, illetve a szamladon levo osszeghez kepest. Ez az
adatbazis naponta egyszer frissul, tehat ha tegnap keves loved volt, de
ma reggelre termett rajta penz, sok esetben akkor is csak a tegnapi
egyenlegig hajlando elengedni. Tapasztalat :-(
Nem latom az osszefuggest pont a Visa-val. Van?

>A futot joval korabban engedik ki - tudtommal muszeres megkozelitesnel
>altalaban az ILS sikolpalya elkapasakor, vagy korabban  - es az nem par
tiz
>meteren tortenik. Ellenben felszallaskor szinte azonnal behuzzak.
Ugy ugy! Lefele jovet cel a legellenallas novelese, massal nem tud
fekezni. Repult 900kmh sebesseggel, esik lefele, gyorsitana a
gravitacio, ezert elveszi a toloerot, kinyitja a fekszarnyakat, noveli a
szarnyfeluletet (akar 20-30%-kal is! Ez a kis sebessegnel is elegendo
felhajtoero miatt IS kell), es saccra 2-3-5szaz meteren, vagy esetleg
magasabban nyitja a futokat. Ettol lassul le a foldetereshez megengedett
200-230kmh sebessegre. Aztan satu kerekfekkel + toloerofordito
maxigazzal, + feklapok maximumra. A 777es Boeing 280 tonna is lehet,
amikor felszall, es akar 150ezer liter kakaot is viz magaval. De lefele
meg mindig 150 tonnat kell odaverni a betonhoz, aztan megallitani
230kmh-rol minel rovidebb uton.
Felfele viszont a legellenallas mielobbi csokkentese a cel, igy amint
elemelkedett (10-20m) mar csukja is be, hogy tudjon emelkedni. A
munkahelyem kozvetlenul a kifutopalya vonalaban van, ha nincs szel,
egyik masik 747-es igyis majdnem beleakad a tetobe, olyan lassan bir
felmaszni.

>Ennel mar csak az a szebb, ha Jumboval parkolnak, 
Annyira nem veszes: pontosan fel van csikozva, hogy melyik vonalon kell
a kereknek vegig menni, egy kamera meg az elso futot mutatja, hogy a
vonalon megy-e. Business-en (jobb helyeken turistan is (Lauda, Sri
Lankan...)) az utasok is kapcsolhatjak maguknak ezt a kamerat. A tubus
elott meg fel van csikozva tipusok szerint, hogy ha 105-os Skodaval
jottel, akkor ENNEL a vonalnal allj meg az elso kerekkel. Egzaktab, mint
az autos tolatoradar.

>Szegeny Aeroflot is korozott,mert neki ez mar nem volt eleg.
Az erdekes, mert pont Ivan szokott meg 20 centis hoba is leszallni. Vagy
ujabban annyira adnak magukra, hogy 0 kockazatra repulnek? Vagy neki nem
volt olyan kommunikacios izeje.

>Viszont, mar kesz van a terv, es elkezdtek
>kiepiteni egy olyan rendszert, hogy a pilota bepotyog egy GPS szamot,
es
>ettol a ponttol nem kell hozzanyulnia a botkormanyhoz. Meter (cm?)
pontosan
>be van kalibralva az egesz repuloter, es a szamitogep lehozza a
repulot,
>megall egy adott ponton. Eddig egy repuloteren mukodik az USA -ban.
Ez mar nem csak terv. Ex-kollega batyja malev pilota, a Fokkerek is
tudjak, hogy kezzel kitaxizik a kifuto vegere, bepotyogi, hogy Stockholm
International, aztan a gep felszall, a foldi iranyito pontokkal
kommunkikalva vegigrepul kijelolt legifolyosokon, leszall, megall a
kifutopalya vegen. Aztan a pilota odavezeti a madarat a terminalhoz.
Letezik, de enelkul a nagy reptereket egyszeruen nem lehetne
uzemeltetni. London Heathrow: ket parhuzamos kifutopalya, 0-24 ora
kozott folyamatosan 1-1,5 percenkent szallnak le az egyikre es fel a
masikrol. Tiszta idoben az eppen foldet ero gep mogott 3-4 masik
leszallofenyei is latszanak, ahogy csusznak be a siklopalyan. Ha itt
1valaki ront(ana), akkor a levegoben rogton olyan helyzet lenne, mint a
jozsefvarosi kinai piacon szombat delelott...
Persze a kevesbe forgalmas reptereken es fejletlen reptereken
(ex-kommunista orszagok, afrika, kozep- es del-amerika...) ilyen nincs
mindenhol. De ha ilyen gep teved egy nagy repterre, akkor csak azt az
egyet kell kezen fogva lehozni, vagy szar idoben atiranyitani mashova. 

>meg se mozdultak az egyik oldalon a kerekei, a masikon viszont
hallhatolag
>(nem lattam) porgott az egyik a jegen. Ez most hogy van? Nem erre kene
>differencial zarnak lennie?
Nem,a  differencial onmagaban, ill. alapesetben nem zar. Az elvinel
(nulla surlodas) csak annyi nyomatek megy el, amennyit a kevesbe tapado
kerek atvisz. Ha tehat az egyik kereket megemeled, v jegen all, a kocsi
nem tud elmenni. Vannak novelt surlodasu differencialmuvek, amiben a
kanyarodas kozbeni kis fordulatszam-kulonbseget megengedi a rendszer, de
az egy kerek kiporgeset a novelt surlodas reszben akadalyozza. Itt a max
atviheto nyomatek a kisebb tapadasu kereken atviheto + a surlodasbol
eredo. Az onzaro diffikben altalaban visco kuplung van, vagyis amikor az
egyik kerek hirtelen megindulna a masikhoz kepest, akkor a benne levo
olajat elkezdi nyirni. Ettol az melegszik, es egesz kis
homerseklet-novekedesre is drasztikusan novo viszkozitassal reagal. Ez
zarja a ket feltengely lamellait, zarja a differencialt. Meg persze van
a mechanikusan kapcsolhato, amikor egyszeruen csak reteszeled a difit,
hogy a ket oldal megchanikusan rogzuljon egymashoz. De ez mar verbeli
terepjaros feature. Gagyi terepjarokban (Meg a LR Freelanderben is!) es
pl nagy mercikben is virtualis difizar van, vagyis egy kerek
kiporgesekor az elektronika az ABS hidraulikajanak segitsegevel elkezdi
fekezni a kiporgo kereket. Ez persze eszi a feket, melegszik, tartos
igenybevetelre nem valo, de az ilyen "evente 2x" eseteken segithet.

>megbizasi
>szerzodest alairtam + azt is, hogy atvettem az auto ellenerteket. tehat
>tulajdonkeppen a gepjarmu nem az en tulajdonomat kepezi. viszont a 
>biztosito nem mondja fel a szerodest mert: "az on haza elott is allhat
>az auto, nem?!". szerintem nem mert mar kifizettek az ellenerteket,
>semmi kozom hozza. igy viszont nincs bonuszigazolas, szerzodesbontas. 
>mi a fenet tegyek?
Igyal egy kavet. Mast ugysem tehetsz. Amig az auto a bejegyzett
tulajdonjog szerint a tied es a forgalombol nem vontak ki, neked kell
fizetni a kotelezot. Jogszabaly. :-( Hiaba van megbizasi szerzodes, az
csak arrol szol, hogy te a kocsit odaadtad valakinek, hogy adja el
helyetted. Kozben az autot vihetik probautra, jarhatnak vele, a
felelosseg viszont a tulajdonose/uzemben tartoe. Aki a
forgalmiba/torzskonyvbe van irva. Ez Te vagy. Majd ha a kocsit eladja,
akkor az uj tulaj bejegyzesekro torlodik a nevedrol, akkor tudsz az
ADASVETELI szerzodes masolataval menni a biztositoba igazoalsert. Addig
az uj auto A0-ban van, viszont amint a regi elment, attol a naptol
kezdve kervenyezed a bonus erevnyesiteset az ujra. Ezt megteszik, a
befizetett magas dijat pedig jovairjak hosszabb idoszakra.
Ha beszamitos auto volt, amit elvileg sosetobbet nem latsz, akkor neked
kell elbaktatni a kereskedohoz, hogy amint elment a kocsi, masoljon
neked adasvetelit. Mert abban eladokent te szerepelsz, akinek a
kepviseleteben eljar a kereskedo, aki majd alair a megbizasi szerzodes
alapjan. Vagy esetleg mar ala is irattak veled egy ures adasvetelit,
amibe majd beirjak a remenybeli vevo nevet, amikor elviszi a kocsit. De
aki a forgalmiban van, az fizeti a dijakat.

>Ezt teljesen felreertetted. Nem az a siramom, hogy nem lehet
>autopalya-matricat kapni ott (egyebkent lehet, meg talan az
>autopalya-matrica logo ki is van ragasztva az eladohelyseg
uvegajtajara),
>hanem az, hogy a fizetorendszer annyira pocsek, hogy olyan gyakran
romlik
Egyetertek. Ha Wunderbaummak, Coca Colaval, OKM-mel le lehet teriteni az
egesz halozatot, akkor az autozashoz szukseges alapveto cuccokat igenis
lehessen kapni minden kuton. ha mar a "regio vezeto olajtarsasaganak"
hirdetik magukat. Tapasztalatom szerint egyebkent a MOLnal mindenhol
szokott lenni matrica, a tobbieknel csak az autopalyak, vagy f?utak
melletti kutakon. Es kulonben is a buszon strandbelepore: ha en este
megtankolom a kocsit, mert reggel hajnalok hajnalan akarok indulni,
akkor ne kelljen meg egyszer kutra menni, sorba allni, apropenzezni csak
azert, mert ahol tankoltam, ott eppen nem arutak matricat. Sot,
buszberletet is arulnak gyakorlatilag mindenhol, nem csak a
buszpalyaudvarokon...

Fogash
+ - Bikazas es biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ohm  torvenye  a  tized Voltokra es a szazad Ohm-okra is vonatkozik. A
> kifogastalan  segito akksi polusain es a lemerult akksi polusai kozott
> a  segitseg  vegen  is tobb szaz mV, vagy akar 1 V koruli kulonbseg is
> lehet. A kozottuk folyo aram pedig akar tobb 10 Amper is.

Csipeszes csatlakozoknal nem igazan hiszek a szazad ohmokban, de
amint azt Marky igen helyesen megjegyezte, egy autoban 10 amperek
kapcsolgatasa teljesen szokasos dolog, amit az elektronikanak
illik elviselnie... De akkor nezzuk sokkal gyakorlatibb oldalrol a
dolgot: amikor a bikazott kocsin a starter motort allitjuk le,
akkor ott 100 A nagysagrendu aram szakad meg, ami nem gond, csak a
10A ?

> A kulon bikazo csatlakozo ket lenyege, hogy jo helyre viszi az
> aramot es a bontasbol eredo tranzienseket is agyonvagja.

Ismet valami, amit senki nem von ketsegbe, az allitasom csak
annyi, hogy az ilyen csatlakozo nem altalanos, es autok millioi
vidaman elvannak nelkule...

> olyan bajom lenne, hogy beszamitotta a kereskedo az automat, megbizasi
> szerzodest alairtam + azt is, hogy atvettem az auto ellenerteket. tehat
> tulajdonkeppen a gepjarmu nem az en tulajdonomat kepezi. viszont a
> biztosito nem mondja fel a szerodest mert: "az on haza elott is allhat
> az auto, nem?!". szerintem nem mert mar kifizettek az ellenerteket,
> semmi kozom hozza. igy viszont nincs bonuszigazolas, szerzodesbontas.

Nem a biztositonak kell felmondani, hanem neked, erdekmulas cimen.
A biztositasnak pedig semmi koze ahhoz, hogy hol parkol a kocsi...

> mi a fenet tegyek?

Mondd fel irasban.
+ - Re: Ferihegy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

»volt az ut. Meg vannak szabvanyok, stb ... Szegeny Aeroflot is korozott,
»mert neki ez mar nem volt eleg. Viszont, mar kesz van a terv, es elkezdtek
»kiepiteni egy olyan rendszert, hogy a pilota bepotyog egy GPS szamot, es
»ettol a ponttol nem kell hozzanyulnia a botkormanyhoz. Meter (cm?) pontosan
»be van kalibralva az egesz repuloter, es a szamitogep lehozza a repulot,
»megall egy adott ponton. Eddig egy repuloteren mukodik az USA -ban.
»Es termeszetesen olyan gep is kell hozza, ami felvan erre keszitve.

Bocs, ki kell hogy javitsalak. Amirol irsz, azt ugy hivjak hogy ILS 
(instrumental landing system), es ma mar nem csak egy repteren mukodik az USA-b
an,
hanem valamennyi nemzetkozi repteren, igy Ferihegyen is es nagy titokban
Debrecenbe is telepitettek az elmult osszel. A ma forgalomban levo utasszallito
repulok nagy resze fel van erre keszitve, ugy ahogy irod, a rendszer emberi
beavatkozas nelkul leszallitja a gepet. Es ha jol tudom, nem GPS-sel mukodik,
hanem foldi adokkal.
Az Aeroflotnak regebbi Tupoljev gepei nem rendelkeznek ilyen rendszerrel, 
de azok is veszik az ILS jeleit, ez alapjan szall le a pilota, tehat elvileg
o is le tudja tenni a gepet "vakon" is.

Mas kerdes, hogy jo idoben szeretik a pilotak kezzel lehozni a gepet, sosem art
a leszallast gyakorolni. 

Mr.Karax
+ - kartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"autopalya-matrica logo ki is van ragasztva az eladohelyseg uvegajtajara),
hanem az, hogy a fizetorendszer annyira pocsek, hogy olyan gyakran romlik
el, hogy a kutas kesztetve erezte magat egy erre figyelmezteto tabla
legyarttatasara."

Szerintem a kartyas fizeteseknek kulonozo biztonsagi fokozatai vannak.
Nalunk az etteremben is lehet kartyaval fizetni. Eleinte 10 fizetesbol 9
Systemfehler hibauzenettel meghiusult. Ketszer kellett a terminal
uzemeltetojevel (masodszor mar meglehetosen ingerulten) veszekednem. Azota
egyszer sem jelentkezett a hiba. Valoszinuleg alacsonyabb biztonsagi
fokozatra allitottak a rendszerunket. Persze ahol annyi kartyavisszaeles van
mindket reszrol, mint szulohazamban, nem csoda az Alarmstufe Rot :-((

csendi V40 1,9D

pfad
C:\welt\erde\europe\deutschland\reinlandpfalz\66879_niedermohr\katzenbacher_
str_8
+ - Re: benzin,visa. repulo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 07 January 2004 14:03, pink wrote:
> > jottem ra hogy kod es nem felho mikor hallottam hogy kiengedi a
> > kerekeket [azt ugye csak par tiz meter magasan szokta] es meg mindig a
> > "felho" folott voltunk).
>
> A futot joval korabban engedik ki - tudtommal muszeres megkozelitesnel
> altalaban az ILS sikolpalya elkapasakor, vagy korabban  - es az nem par
> tiz meteren tortenik. Ellenben felszallaskor szinte azonnal behuzzak.

Ugy tunik igazad van. Alighanem felul kell vizsgaljam vagy az idoerzekemet 
(eddig ugy tunt hogy foldet eres elott par masodperccel tortenik), vagy 
pedig azt a hipotetikus koteleket amelyet egy dobbanasszeru hang + a 
repulo zugasanak megvaltozasa illetve a kerekek kiengedese kozott 
letesitettem :-)

> "vakon" repulnek. Ennel mar csak az a szebb, ha Jumboval parkolnak, es
> azon kell gondolkozni, hogy orral elore, vagy farral alljanak be :-))).

Termeszetesen attol fugg hogy van-e a parkolosav mogott jarda hogy a 
bevasarlokocsit odatolhassa az ember ;-D

-- 
Udv, Sandor
+ - Km ora biztositeka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

azt szeretnem megtudni, hogy Nissan Almeranal (1.4 benzines, 2000.majusi 
forgalomba helyezéssel) melyik az a biztositek, amelynek kivetele eseten a km 
ora illetve a km szamlalo nem mukodik tovabb.
Erdekelme meg, hogy ezen biztositek kivetele, milyen mas fogyasztora van meg 
hatassal.

Koszi a valaszt,
Koli

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS