Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1922
Copyright (C) HIX
2003-08-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re:olajok, atterhelodes (mind)  11 sor     (cikkei)
2 re: Re: furcsa alapjarat inditaskor (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Re: furcsa alapjarat inditaskor (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Auchan olaj, Opel diagnosztika (mind)  50 sor     (cikkei)
5 Magyar nagydij Super Gold jegy (mind)  13 sor     (cikkei)
6 re: Auchan olaj (mind)  32 sor     (cikkei)
7 re: Re: 'A' kategorias jogositvany es utas (mind)  30 sor     (cikkei)
8 Olvasgatok (mind)  34 sor     (cikkei)
9 Re: 'A' kategorias jogositvany es utas (mind)  6 sor     (cikkei)
10 Re: olaj (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Vegyes (mind)  157 sor     (cikkei)
12 racs (mind)  20 sor     (cikkei)
13 Re: Opel diagnosztika (mind)  27 sor     (cikkei)
14 Re: ez+az (mind)  14 sor     (cikkei)
15 bukosisakok kozti hangkapcsolat (mind)  16 sor     (cikkei)
16 olajok (mind)  25 sor     (cikkei)
17 Re: BMW 750 (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Re:olajok, atterhelodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  A PDTDI nagynyomasu cuccait a gazolaj keni, oda elvileg nem kell.
>  Turboja meg masnak is van, szoval szerintem a VW megegyezett az
>  Arallal, hogy "keresunk egyutt egy csomo penzt"... Illetve a hosszu
>  olajcsere-periodus miatt kerhetik. A szintetikus olaj kevesbe
>  savasodik, nem vesz fel vizet. ? Nemtom.
>Fogash
------------
A nagyon hosszu csere periodus miatt irjak elo a specialis olajat. A 
motorban  kulonleges kenest kivano alkatresz nincs.

Udv,    Triznyak
+ - re: Re: furcsa alapjarat inditaskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Biztosan igazad lehet, de mi a csuda az a levegoszabalyozo?

>  Ne kötszködölj :-) Tudod pontosan mit írt a kolléga ! A
>  levego~mennyiségméro~ro~l van szó, ami egy igen drága, és sajnos
>  rohadtul kényes alkatrésze minden injektoros autónak. Nekem a régi
>  Ascona és most az Astra is szívatott ezzel az alkatrésszel. Ez a
>  kevés mechanikus jeladók egyike, és hajlamos az elfáradásra.
 >Réfi J
-------------
Az a baj, hogy ez az egesz alapjaratosdi, suketek parbeszede addig amig 
nem tudjuk, hogy ez az Astra 1,4 milyen 1,4-es motorral keszult!! Ha 
kozponti befecskendezoje van, akkor valoszinuleg az alapjarati 
leptetomotorrol lehet szo, a legmennyisegmero viszont szoba sem johet, 
mert nincs benne olyan!! (Nem minden injektoros autonak resze ez az 
alkatresz!!!!) Ha hengerenkenti befecskendezos, akkor abbol melyik? 
Mindenfele "jotanacs" elhangzott mar pedig azt sem tudjuk mirol van szo!!!

Udv, Triznyak
+ - Re: furcsa alapjarat inditaskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Tehat ez azt jelenti hogy fel-egy even belul mindenkepp cserelni
>  kell? Honnan lehet tudni, hogy ennek eljott az ideje? Amikor el se
>  fog indulni? Illetve bontoban erdemes ilyen kutyut keresgelni?
>  Massimo
--------------
Bontoban ne vegyel, ki tudja milyen allapotban van! Egyebkent sem fogja 
a bontos  leszedni a befecskendezorol. Mindenkeppen beindul ( ha ez a 
hiba!!!!!!!!) csak az alapjaratot nem szabalyozza.
Legalabb a motorkodot aruld el nekunk, had tudjuk vegre, hogy mirol 
vitatkozunk!

Udv,   Triznyak
+ - Auchan olaj, Opel diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  A helyzet az, hogy az Auchant is batran sorolhatod a nevesebb
>  tarsasagok koze... Franciaorszagban oriasiak az eladasaik
>  (uzemanyagbol is), soha nem volt semmilyen ugyuk olajjal kapcsolatban
>  (nyilvan kinosan vigyaznak is erre, pont azert, hogy a fenti tipusu
>  szovegeket ne lehessen igazolni). Az Auchan olaj is eppen ugy
>  teljesiti azt, ami ra van irva, mint a "nevesebb" cegeke, a
>  markahajhaszas legalabb annyira marketing, mint a 0W es a hiperbenzin
>  eseten.
----------
Azt biztosan tudja amit rairnak, csak hat amit nem irnak ra, azt vajon 
tudja-e?
Amennyiben az Auchanban vasarolhato Motorolaj nevu motorolajrol van szo, 
annak kivalosagarol nem vagyok meggyozodve. Mint koztudott, ez 
regeneralt faradtolajbol keszul. Tobben bizonygatjak nagyszeruseget, 
azzal alatamasztva velemenyuket, hogy 3-4ezerkm utan is olyan tiszta az 
olaj mint amikor beontottek. A neves olajok meg rogton fekete szutykok 
lesznek Kerdem en, hol van az a  szutyok amit a neves olaj magaban tart, 
az  Auchan olaja eseten??? :-(
---
>  Nehogy ehhez olyan fene mod erteni kelljen, raadasul ha valaki itt a
>  listan rakerdez, nyilvan nem azt a valaszt varja, hogy vidd
>  szervizbe. (Termeszetesen van olyan eset is, amikor ez a jo valasz,
>  de azt tartsuk meg az otthon valoban remenytelen dolgokra,
-----------
Miutan Massimo ilymodon kerdezett, en ugy gondolom, hogy nem igazan ert 
a befecskendezokhoz, vagy a kod kiolvasasahoz. Magam reszerol nem adok 
olyan tanacsot hozza nem ertonek, amivel akar kart is tehet az autoban. 
Ha viszont nemi penzert biztosra mehet, lehet hogy  megtudja csinalni 
maga is az alkatresz cserejet.
Ennyi penzert nem erdemes probalkozni a tanacsok elfogadasaval, mert a 
vegen sokkal tobbet is bukhat, mint a kiolvasas ara. Gondolom a 
"jotanacsot" ado, ha megsem jott be a tippje, nem fogja azt mondani, oke 
kuld el a szamlat, kifizetem.
(( elhangzott mar alapjarati leptetomotor, levegoszabalyozo (ezt nem 
tudom mi lehet), legmennyisegmero. A vegen meg megeshet, hogy mindossze 
a homerseklet erzekelo a rossz ))
---
>  Tonkre nem megy, de rendben, ovatosnak kell lenni, hasznaljon egy 100
>  ohmos ellenallast (izzoval vacakolni teljesen felesleges). Soklabunal
>  is mukodik, nalam konkretan egy 96-os 1.4-es Astran. Irtam, hogy a
>  reszleteket a neten lehet megnezni, persze ha ezt a reszt kivagod az
>  idezetbol, lehet sorolni az aggodalmakat...
 >Hajdu Csaba
------------
Megneztem a neten, en semmi konkretumot nem talaltam az utmutatasaid 
alapjan! ( ettol meg persze lehet, hogy van) Amelyik "soklabunal" 
mukodik ott a villogassal csak a hibak egy reszet lehet kivillogtatni, 
mig a kiolvaso keszulek az osszeset tudja!!

Udv,   Triznyak
+ - Magyar nagydij Super Gold jegy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

Ha valakit erdekel a 2003-as magyar nagydijra 1 db 3 napos Super Gold jegy 
70%-os aron, maganban keressen meg ). (Celvonal melletti 
hely a 6. sorban, kulon parkolo, stb.)

Udv,

F

_________________________________________________________________
Add photos to your messages with MSN 8. Get 2 months FREE*. 
http://join.msn.com/?page=features/featuredemail
+ - re: Auchan olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Hajdu Csaba irta:
>A helyzet az, hogy az Auchant is batran sorolhatod a nevesebb
>tarsasagok koze... Franciaorszagban oriasiak az eladasaik
>(uzemanyagbol is), soha nem volt semmilyen ugyuk olajjal
>kapcsolatban (nyilvan kinosan vigyaznak is erre, pont azert, hogy
>a fenti tipusu szovegeket ne lehessen igazolni). Az Auchan olaj is
>eppen ugy teljesiti azt, ami ra van irva, mint a "nevesebb"
>cegeke, a markahajhaszas legalabb annyira marketing, mint a 0W es
>a hiperbenzin eseten.


Igazad van, legalabbis pont az Auchan eseten. Ugyanis nyilvanvalo, hogy
Auchan-finomitobol es fejlesztouzembol relative keves van a vilagon :-)
tehat vasaroljak az olajat egy kb. kozepkategorias tarsasagtol mikozben
vigyaznak a renomejukra. Termeszetesen "minosegi" olaj alatt nem is a
szuper-mod adalekolt cuccot ertem, hanem a biztos forrasbol szarmazo olajat.

Az Auchan es tarsainak minosegi benzinjerol sajnos egyatalan nincs a
cegunknek ilyen jo tapasztalata (Te a "soha nem volt"-ot honnan veszed?)
Barataim is sokaig pereskedtek a helyi Intermarché-val (Hautes-Pyrénées),
ui. az o fos lottyuktol allt meg a kocsijuk - a kut kijaratanal. (persze
minek tankoltak ilyen helyen...)

Es ez mar Mo-n is kezd begyuruzni, ugyanis a nagy nyomasu dizelmotorok igen
kenyesek a dizelolaj minosegere, csakugy mint a kozvetlen befecskendezeses
benzinmotorok, amelyek hosszutavon csak a kenmentes benzineket viselik el
(hehe, ilyen a Mol 99-es marketingbenzinje :-))

udv,
djtiszy
+ - re: Re: 'A' kategorias jogositvany es utas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonszur,

Gyula irta
>Lehet olyan 50 cm^3 alatti motor, ami 45-nel gyorsabban tud menni.
>Peldaul annu Simson idoszakban az 50-B ilyen volt, igy az motornak
>szamitott.

Koszonom, kezdem erteni.
Persze akkor rohejesnek tartom, hogy nagyitoval kell keresni azokat a
motorokat, amik nem kepesek onerobol ennel gyorsabban haladni (Yamaha Mint,
kiskereku, 12 eves talan).Talan valaki eppen a listan irta, hogy lekaptak
80-nal robogoval. Olyat mar en is hallottam, hogy zsaruk bevizsgaltatjak a
mocit, hogy nem felfurt-e. Valaki hallott mar ilyet?

Nemreg ajanlottak egy jo allapotu Aprilia SR50-est (a klasszikus fajta),
amin eredeti blokk volt, de a vegere biggyesztve egy daVinci cucc, mely jol
megfogja a kiput :-), valamint egy hosszabb valto-attetel. Eredmeny: nem
lehet egykerekre allitani, mert nem gyorsul valami fenyesen, de a 80-as
tempot stabilan tartja, megvan a 90 kmh is, ha muszaj. Reszemrol elonye:
Vaci uton (ahol atlagtempo 65-90 kmh) jol lehetne vele haladni. A mostani
Jogom remekul muzsikal, de csak 60 kmh-t. Raadasul a 13-as kerek mar
normalis filing lenne.

Ja, es a hulye Japcsik miatt (30 kmh-s korlatozas a robingoknak) egy piros
villogo lampa KISUTI a szemem 35 kmh felett. De c sak azert sem nezek oda.
:-)

Eljen a robogozas! Ugyis ez az egyetlen KLIMAS jarmuvem :-))

djtiszy
+ - Olvasgatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

vegre szabin vagyok - udv minden galyazonak! Vegre van idom olvasni, sokat.
Most eppen a L'Automobile augusztusi szamaban jarok.

1-2 erdekesseg:

* megvannak a 460-as Ferrarinak az elso rajzai, bamulatos.

* a C3 Pluriel egy buszke tulajdonosanak automosas kozben a gepi moso
letepte a kocsi tetejet. Citroen hummog es kocsit cserel...

* Izraelben a tevek labara fenyvisszavero szalagokat szogelnek :-), na jo,
huznak, hogy lassak oket az autosok. Joe, lattal mar ilyet feletek?

* a 2003-2006 kozotti ujdonsagok eleg beszedesek, de hat fotoval az igazi...
(uj CLio, 207, 107, VW Tupi, Cliospace, Colt, BMW1-es, C4, Passat, BMW3-as,
407, 157, S Klasse, C6, Mini Cabrio, BMW 6-os, Tigra Cabrio, Merci SLR, Alfa
Kamal, Merci B Klasse)

* tesztelik a Lamborghini Gallardot meg a Bentley Continental GT-t. Haat,
teccik nekik :-) Nalunk annak orulnek ennyire az ujsagirok, amikor
alufelnivel kapjak meg tesztelesre a Suzuki Ignist... :-)

* VD, igazad volt (nem mintha ketelkedtem volna): az uj 530d tesztjeben a
sulyelosztas 52% / 48%. Viszont a fekut max 1 meterrel jobb 130 kmh-nal
(65m), mint a szinten tesztelt ScenicII-ben, sokadszorra. A sulykulonbseg
alig 250 kg.  Teny, hogy az ujsag tobbi autoja rendre 70 m felett lassul.

...mellesleg a 307CC-t igen csinos lanykakkal prezentaljak.

na, pihenek tovabb.

djtiszy
+ - Re: 'A' kategorias jogositvany es utas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következo
üzenetben news:...
> Sziasztok,
 levegot korlatozta a karbiban), meg lehetett 4 fokozatu valtora
> cserelni a gyari 3 fokozatut. Amiert persze rendor csunyan nezett...
Mert, hogy vette eszre?
+ - Re: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az Auchan olaj is
> eppen ugy teljesiti azt, ami ra van irva, mint a "nevesebb" cegeke, 

  Nana, hogy teljesiti, mert nevesebb ceg gyartja. Ugye senki nem
gondolja azt, hogy az Auchan maga allitja elo azt az olajat? Megveszi
egy nevesebb cegtol, csak nem irja ra, hogy ki a gyarto. Igy egyreszt
olcsobb, masreszt lehet ceget valtani, ha problemajuk van valamivel.
  Gumiknal szinten megvan a kettosseg, a nagy cegek eladjak nev
nelkulikent is (majdnem) ugyanazt toredek aron (pl. Ceat/Pirelli,
tobbi is megvolt valahol).

Gyula
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Fekezni a kanyar _elott_ kell!
>Es akkor hogyan veszel be egy folyamatosan szukulo ivu kanyart? (Tudod
>parabola szaran az origo fele autozol...)

Gazelvetellel is csokken a jarmu sebessege.
Ha kanyar elott fekeztel nagy eselyed van ra, hogy mukodik a dolog.

>Sportkocsival akkor es akkorat fekezel, amikor es amekkorat akarsz.

Raadasul sajat felelossegere mindenki azt es ugy csinal ott es akkor, amikor
ahogyan amit akar.
-----

>>Suzukinal hiaba vna hatul dobfek, nekem nem sikerult
>>megoldani hogy elmenjen a fekhatas.
>Ami nincs, az nem tud elmenni.

Osztom a velemenyt. Folyamatos lejton lefele rohamosan gyengul a fekhatas.
Majd pedig ujra egyenesben haladva, a lejton megszokott erovel, a kihult
alkatreszekkel fekezve szinte lebok az auto. A Suzuki legalabbis.

-----

>Hibakod tarolo kiolvastatasa!!!! ( markaszerviz 2-3ezerFt) Megmondjak
>mia hiba, utana ott javittatod ahol kedved tartja.

Vagy nem mondjak meg, csak ha naluk javittatod. Es igazuk van. A diagnozis
ismereteben szinte mindenki tud javitani. Mivel az esetek 70%-aban
cseredarabos a javitas. Manapsag mar nem igazan a javitas a tudomany.

-----

>legmegbizhatobbak, ez teny. Viszont a peugot-ba belekraknak sok olyat
>alaparon amit a japcsikba meg felaron sem es a belso/kulso design is
>jobb bekazabalok kocsijaban.

Izles es igenyek kerdese. A japan alapar eleve magasabb, mint az europai.
Persze ez inkorrekt azoktol a japan markaktol, amiket europaban gyartanak.
Nem osszeraknak, gyartanak. Mondjuk szvsz ott a minosegben is eszrevenni. Az
europai autokban alaparon szinte egyikben sincs mas, mint legzsak, netan
ABS, szervokormany, akcioban klima, veszfekrasegito jelzoberendezessel,
jellemzoen mas nem emlitheto. A japanokban (nem a bevasarlokocsikban)
altalaban elektromos ablak, elektromos tukor, szervo, legzsak. Ezt kozelitik
a tavolkeleti (nem japan) autok is. Jellemzoen japan autok: Mitsubishi,
Toyota(?), Honda. A Mazda es a Nissan a szememben mar nem japan. Talan
technikailag, de ez is vitathato.

-----

>nincsenek, akkor ezt a teljesitmenyt, melyebbre nyomott gazpedallal,
>vagyis tobb uzemanyaggal fogjuk megkapni. Alcsonyabb fokozatban,

Ugyan miert? 80-as temponal? Teszem azt 100kg-al konnyebben szelvedo nelkul?
Folyamatos haladas eseten?

>magasabb fordulatszamon kevesbe kell a gazpedalt nyomni. (raadasul a

Magasabb fordulatszamon a gazpedal helyzete 80 Km/h alatt kozel megegyezo a
megfelelo fordulatszamhoz. Jelentos kulonbseg nincs.

>motor sem erolkodik/rangat) Vegeredmenykent, a ket modszer kozott nem

Miert erolkodne 5-ben 1.200-on folyamatos 70-80-nal? Egy 1000 kobcentis
autonak 1.200-nal 5-ben a haladasi sebessege 60 Km/h. Millimtereket kell
nyomkodni a gazpedalon, hogy gyorsitson. Es egyaltalan nem rangat. Akkor
2000 kobcenti felett miert csinalna?

>lesz jelentos kulonbseg a fogyasztasban! :-(

Ezt komolyan is gondolod? Amit elmondtal ez mind igaz lehet elmeletben. De
ott is csak talan. A fogyasztast altalaban 100 Km-es tavolsagra
vonatkoztatjak. Mint az elhangzott egy litsatarsunktol. ;-)

-----

>Ezzel kapcsolatban csak egy megjegyzesem van: rohejesnek tartom a
>hiper-olaj-hajhaszast.

Erdekes ezzel kapcsolatban. Opel kereskedoktol hallottam, de nem en mondom
nektek. A gyari Opel olaj is minosegi marka, gyari eloirasok szerint
adalekolva. Nem is ez a lenyeg, hanem az, hogy beszallitoi valtozas miatt
1/6-ara csokkent a beszerzesi ara. Viszont ugyanannyiert adjak tovabbra is.
A minoseg es minoseg kozt semmi kulonbseg, mondjak a szervizesek is.

-----

>Fektisztito spray-val sokkal jobban , es gyorsabban tisztithato.

Es nem mindig tesz jot bizonyos gumi es muanyag alkatreszeknek. Ugyanis van
amit megold a 96%-os alkohol es az egyeb adalekok. Vannak erre a celra
porlasztorendszer tisztitok.
Viszont a lenyeg, hogy ahol a tengely megvezetese szutykos ott kopott is, es
falsot szivhat. Azert kell megkenni olyan kenoanyaggal ami tomit is es nem
lagyul, folyik ki. Persze ha nem sziv falsot, akkor szaraz teflonnal erdemes
befujni. Ugyanugy, mint a sikloperselyes hutoventillatorokat. Sajat
tapasztalat. Skoda favorit hutoventillatornak egy egeszseges teflonadag 4
honapra szuntette meg a sikitast.


-----

>A VALOSAGBAN (a GYAKORLATBAN, teccikerteni? NEM elmeletben! GYAKORLATBAN!)
a
>mozgatando suly a leginkabb donto tenyezo a fogyasztasban.

A mozga(ta)s melyik allapotaban igaz ez? Mert fogyasztas nem csak
gyorsitaskor van. Ha pedig osszessegeben nezzuk az egesz mozga(ta)st, akkor
sok mas nagyon fontos befolyasolo tenyezo akad. Amikor is nem feltetlenul a
suly az elso.

A gepjarmu mozgasaban az eroforras szempontjabol es a mozgas szempontjabol
tobb reszfolyamat is van.
1. Allas, az eroforras ketyeg, a sulytol fuggetlenul fogyaszt.
2. Gyorsitas, itt nagyon fontos az eroforras fogyasztasa szempontjabol a
suly.
3. Folyamatos haladas, a tomeg mozgatasanal tobb energiat felemeszto
feladatok is elokerulnek.
4. Lassitas vagy netan u.n. tolouzem, az eroforrasok sokszor nem is kapnak
uzemanyagot ilyenkor. Fogyasztas szinte nincs is.

A 2-3 pontban elofordulhat olyan allapot, amit a konyvek ugy hivnak:
terheles.
Gyakorlatban ez emelkedot vagy barmifele megnovekedett energiaszuksegletet
jelent. De ami a lenyeg, hogy ennek az ellentet is hasonlo gyakorisaggal
elofordul. Tehat kompenzalva van.

4 letezo esetbol 2 ben (a feleben) van donto befolyasa a sulynak. Ez meg
mindig nem azt jelenti, hogy ez a legfontosabb a mozga(ta)sban. Azt viszont
tenyleg el kell ismerni, hogy ennek a 2-nek a legnagyobb az eselye. De meg
ez sem bizonyit semmit.
Mert folyamatos autopalyan haldasnal vagy akar lassu tempoju belvarosi
kozlekedesnel sem a suly az elsodleges.

Amugy meg nem feltetlenul a suly miatt tesznek nagyobb es nagyobb
fogyasztasu eroforrasokat az adott jarmuvekbe. Hanem azert is, hogy
kielegitsenek tobbfele vasarloi igenyt.

A tobbi szoveg a tapasztalatrol meg a konyvekrol felesleges magyarazas es
hadova, nem erdekel. Nem ismerjuk annyira egymast, hogy tudjuk ki mi alapjan
gondol barmit is. Az pedig, hogy valaki nem csak a sajat egyedi eseteit
meseli el, hanem tovabbgondol lehetseges mas esetekre is, nem jelenti
szuksegszeruen a tapasztalat hianyat. Inkabb azt, hogy nem korlatozodik az
adott szemely csak a sajat ismereteire. Ezert pedig nem kell ostobanak nezni
senkit. De inkabb csakazert sem mondom el, hogy hany es milyen autot
vezettem mennyi ideig, es hogy mennyi tapasztalatom van, meg kivel
beszeltem. Igaz Fogash-tol meg messze vagyok (minden tiszteletem az ove
tapasztalat-ugyben, habar minden tapasztalatnal van tobb valamint a legtobb
tapasztalat sem minden), de azert en sem csak konyvekkel a kezemben irok a
listara. Barmily nehez is ezt elhinni. De szeretem tudni a tapasztalataim
okat.

Teeby

Albert E.: "...nincs kulonleges tehetsegem, csupan meglehetosen erdeklodo
vagyok..."
+ - racs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sandboard=homokra'cs ?
>
>Fogash

Ez jo lehet :) Sajna nekunk olyan puccos racsunk csak egyszer volt:
kenytelenek voltunk kiasni egy korabban valaki altal benthagyott darabot.
Eppen csak a vege allt ki a trutyibol, valahol a Chott-El-Jedid kozepen (aki
jart mar Tunezia kozepso reszen, az tudja (hm, inkabb csak sejti) mirol
beszelek. Amiket mi alkalmaztunk Algeriatol Sziriaig az leginkabb a csinald
magad mozgalom csucstermekenek lehetne tekinteni:
Vegyel egy darab kb. masfel meter hosszu (lenyeg hogy beferjen az elso es a
hatso kerekek koze), 30cm szeles es kb 3 centi vastag deszkat. 10 centinkent
szegelj/csavarozz ra lecdarabokat, aztan igy kapsz egy az egyik oldalan
bordas deszkat, amit a korulmenyektol fuggoen hol ugy raksz le hogy a bordas
fele van alul, hol pedig a bordas fele van felul. Szoval nekem az angol
megnevezese univerzalisabb, de a homokracsrol is tudja mindenki, hogy mi az
abra.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Opel diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>> Mindez mukodik akkor, ha ert hozza a tulajdonos, vagyis
>> tudja melyik ket pontot kell osszekotni, van hibakod
>> tablazata, es az Opel is olyan amelyiket igy lehet kiolvasni!!

Csak, hogy konnyebb legyen:
http://astra.autokacik.pl/download/aldl.pdf
Eleg jol benne vannak a kodok, auto/ecu tipusok...

>> Ha a "soklabu" csatlakozo van benne akkor hiaba zarod
>> rovidre nem villog semmit, viszont megeshet, hogy tonkre
>> megy az elektronika, ha rossz helyre rakod a rovidzarat!!!
> Nehogy ehhez olyan fene mod erteni kelljen,

Hajjaj... lattam mar olyat, akinek egy kotesdobozba bejovo harom par
vezeteket (lampa, kapcsolo, bejovo 230V) sem sikerult helyesen
osszekotnie.... pedig altalanos iskolas fizikaanyag ;-)
"Batorsag", onbizalom van.... aztan meg siras-rivas....

> Soklabunal is mukodik, nalam konkretan egy 96-os 1.4-es Astran.

Hmmm.. azt hiszem pont 96 ota hasznalja a GM az uj OBD2 szabvanyt.
Ugy remlik annal mar nem mukodik ez a villogtatos modszer. Rosszul
tudom?

G.Laci
+ - Re: ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sportkocsival akkor es akkorat fekezel, amikor es amekkorat akarsz.

Hmmmm.... mar ne is haragudj, de egy ilyen kategorikus kijelentes
utan, nem lehet teged komolyan venni....
Akarhany sportkocsit, akarhany evig vezettel...
Ja, es:
> inkabb vegyel 5-6 autot, kozlekedj veluk egy par evet, es UTANA (!) 
magyarazd,
Ez teljesen hasonlo vd egy korabbi kijelentesevel:
> aki nem gyorsult meg 5mp alatt szazra, az ne ugasson bele

Nem vagytok ti rokonok veletlenul? :-)

G.Laci
+ - bukosisakok kozti hangkapcsolat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,
hallott mar vki olyanrol, hogy a bukosisakba
epitett mikrofon+hallgato, a cel erdekeben,
hogy az egymas mogott ulok nagy sebesseg kozben
is tudjanak egymassal beszelgetni?
Lehet radios vagy vezetekes is.

Ha igen, hol lehet ilyet kapni es mennyiert?

Nam vagyok jartas a motorozas temaban,
nem is nekem  kell a cucc.

Koszi,
BM

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-50625fe4.bp11catv.broadband.hu)
+ - olajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval a 5W- 0W- hajhaszas - mint annyi minden - marketing. 
>Vegyetek inkabb
>sima olajat, es csereljetek ketszer olyan surun...

Szerintem meg az kell az autoba amit a gyarto eloir az adott kornyezeti
homersekleti viszonyokhoz. Ha gyarto 5W-30-at ir elo, akkor az kell bele.
Ha 20W-50-et ir elo, akkor meg az. 
A tobbivel egyetertek, a legtobb autoba tok folosleges a szintetikus
szuper-hiper olaj. Az en Toyota Camry-m mindig 5W-30-as asvanyi olajat
kapott, az atlagos markas fajtabol (altalaban az eppen legolcsobb markas
olajat vettem meg bele). Kb. 8-10-ezer km-enkent csereltem olajat.
Jelenleg 245-ezer km-nel tart az auto, olajfogyas ket csere kozott kb. fel
liter, es eddig az egyetlen motorral kapcsolatos javitas az egyik
gyujtotrafo csereje volt. Egy honapja ellenoriztem a szelephezagot, meg
mindegyik boven a tureshataron belul volt (eddig meg soha nem voltak
allitva). Na, nemetek, ezt ubereljetek! (Mielott meg a nemet partiak nekem
ugrananak, elarulom hogy van egy BMW-m is, meg volt VW-m es Audim is.) 
G.



__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Re: BMW 750 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>csak kellemetlen. (Az en autom eseteben, a maga 133e km-evel ilyen fel 

Azert 133e km az nagyon alacsony, remelem sokaig nem lesz problemad vele. 

>...mint a "megbizhatatlan" (hogy ezt te hol olvastad?!) 750-est

Peldaul itt: http://www.my750.com/
De ha szetnezel a weben meg sok hasonlot talalsz. 
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS