Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1104
Copyright (C) HIX
2001-05-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Astra lampa (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: tabla nelkul, homokfuvas (mind)  33 sor     (cikkei)
3 Re: Suzuki szerviz (mind)  4 sor     (cikkei)
4 Lampa, Fabia, Passat, VW es a presztizs (mind)  102 sor     (cikkei)
5 Re: Zoldkartya (#1103) (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Re: Vezermuszij csere (mind)  44 sor     (cikkei)
7 Re:lopasvedelem, stb (mind)  21 sor     (cikkei)
8 Lada1500 (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Re:Re: Oromhir ( matrica ) , Eszter - Gomba utvonal, Sz (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re:Re: USA (mind)  18 sor     (cikkei)
11 vezermuszij, folia (mind)  41 sor     (cikkei)
12 Saab kormany razas (mind)  15 sor     (cikkei)
13 HIX rendszam, Alfa-lista, lopasgatlo (mind)  27 sor     (cikkei)
14 meggyozes, bomba, inditasgatlo (mind)  37 sor     (cikkei)
15 Suzuki motor a'la HIX Auto (mind)  21 sor     (cikkei)
16 Matrica, warnyu, pukkanas (mind)  68 sor     (cikkei)
17 A legjobb 1.2-es motor... (mind)  19 sor     (cikkei)
18 Uj Clio (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Re: Astra lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu May 10 08:13:11 CEST 2001 AUTO #1103,  wrote:

>De ideiglenes megoldaskent nekem nagyon jol bevalt a sziloplaszt. Az uveget
>leszeded, kis femkapcsolk tartjak a lampateshez, meg tomitoanyag, es

Es lehet, csak az uveget kicserelni az elejen, vagy ha mar cserelni
kell akkor az egesz lampatestet cserelni kell?

>belulrol a toresbe ragasztasz sziloplasztot. A tiszta, zsirtalanitott
>uveghez nagyon jol tapad, nekem tobb mint egy eve igy van beragasztva az
>Astra jobb elsoje, es nem is nagyon feltuno. Pedig kb 4mm atmeroju volt a
>lyuk.

Megprobalom, koszi

Tamas
+ - Re: tabla nelkul, homokfuvas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Re: Ki nem tablazott hely

>>>>>>
Szerintetek van valami eselyem arra hogy ne kelljen 
fizetnem ( a torvenyek nem
ismerese nem mentesit a feleloseg alol, de szerintem ez 
olyan mintha mennel az
autopalyan 130-cal es megallitana rendor, hogy ugrik a 
jogsid, mert elhatarozta
k, hogy itt ezentul csak 80-nal lehet menni, de meg nem 
volt idejuk kitablazni
), vagy tudtok vkit aki ilyen ugyben tud segiteni !
>>>>>>>

Ez a hasonlat tokeletesen megvilagitja a dolog lenyeget. 
Szvsz, ha a kotelezoen felhaborodott hangnemu leveledben 
igy leirod nekik, vegkepp elfelejtenek.
Ekkora hulyeseget meg eletemben nem pipaltam!
Eszedbe ne jusson fizetni!!!

------------------------------------

Re: Alufelnik polirozasa ( 32 sor )

A homokfuvassal nagyon vigyazni, mert jopar felnit 
elcsesztek mar a mukedvelok a nem megfelelo homok 
hasznalataval!!!
A szinterezos cimben amit tegnap adtam meg azt is 
megcsinaljak, akar kulon is bago penzert.

VTI
+ - Re: Suzuki szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindazok segitseget, akik akar itt, akar maganban segitettek a
fenti temaban.
Ssandor
BX 17 TD
+ - Lampa, Fabia, Passat, VW es a presztizs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Ha lyukas, akkor csak csere.....  :(((
> De ideiglenes megoldaskent nekem nagyon jol bevalt a sziloplaszt. 
> Az uveget leszeded, kis femkapcsolk tartjak a lampateshez, meg 
> tomitoanyag, es belulrol a toresbe ragasztasz sziloplasztot. A tiszta, 
> zsirtalanitott

En azert ajanlottam a cseret, mert anno megjartam. 
En is leragasztottam, hogy ne keruljon bele nedvesseg, erre
jott egy kozuti ellenorzes es az uj reflektor aranak negyedet
kifizettem a buntetesre.

Berta Zsoltnak:

Mint mar az Indexen is megirtam, a baratnom volt ui dontes
elott 2 honapja. Mivel nalam az olasz kocsikon kivul mas nem
nagyon jon be, elhataroztam, hogy rabeszelem a Puntora.
Nem is tartott soka, hallgatott ram es egyelore nagyon boldog.
Ez viszont foleg azert igaz, mert az auto millimeterre az o igenyeire
van szabva. 60 lovas 8 szelepes motor, 3 ajto, hibatlan design.
Belul sokkal kellemesebb, mint a Fabia, de ez megint szubjektiv.
Csak ismetelni tudom magam, menj probakort mindket autoval,
amelyik megfog azt vedd meg.

> Meg valami: erdemes vetni egy pillantast a futomure is, ami szerintem
> egy muremek. Olyan bator ember nincsen a Foldon, aki azt kanyarban 
> ki merne hozni a sodrabol. Mondom ezt ugy, hogy a budos eletben 
> nem vennek Fabiat.

Az Octaviatol a Boran keresztul a Passatig az osszes VW hibaja,
hogy sportos vezetesnel csapkodja a hatuljat. Nem sajat tapasztalat,
igy vitazni nem akarok, de... Egyebkent probaltad mar provokalni a 
Puntot kanyarban? Alfabol szalltam at, melynek tenyleg egyik legjobb
az futomuve, de a Punto kellemesen meglepett. 

> A Puntot is ismerem, vezettem, nem igazan birom, igaz, hogy nem 
> hangosabb lenyegesen a Fabianal, viszont az a keves zaj, ami hallatszik, 
> kellemetlen, mely tonusu. Engem zavar. 

En pedig imadom. Szvsz azert joval hangosabb a Fabianal (8V, 60 LE),
de olyan sportosan dohog, dorog, morog. Nagyon jo.

> A Fabiat nyugalmasabbnak, 

Ez igy igaz.

> minosegibbnek ereztem, 

Ez mar nem 100%. Biro ur tiltakozom, ez tul szubjektiv :))

> en azt valasztanam a formai undor ellenere. 

En biztosan nem, szinten a formai undornak koszonhetoen. Egy embernek
tetszen az az auto, amiert par evi fizeteset kipengeti.

-------------------------

Regebben nalunk par okos rajott, hogy a facelift elotti Passatok lopas
elleni vedelme (immobilizer) a muszerfalban van. Igy amelyik Passat meg-
tetszett, azt konnyen vittek is. Muszerfal ki, sajat muszerfal be is agyo.
Az ismerosom tegnapelott reggel (uj Passat) majdnem szornyethalt, mikor
beult a csilli villi uj autojaba es abban nem volt muszerfal.
Tolvaj urak, az uj Passat immobilizere mar nem a muszerfalban van,
tessek fejlodni a korral!!!!

-------------------------

> En mindenkeppen a Fabia-t valasztanam, egeszen egyszeruen 
> sokkal jobban bizom a Skodaban, mint a Fiat-ban. De Fiatos 
> tapasztalatom nincs 

> Osszessegeben bizony eleg jo...   Hiaba, ez mar VW-system.

Bleeee. No comment.

------------------------

>> Ha lyukas, akkor csak csere.....  :(((
> Ez biztos?
>Nem lehet a szelvedojavito anyaggal kitolteni a lukat...?

Megvaltozik a feny karakterisztikaja. Es hat buntetik.

-------------------

>> a kodlampak is, a 3. buntetes arrol mar leszoktatott.
> Nappal v. ejszaka kaptak el?

Ejszaka nem szoktam bekapcsolni, nappal is csak azert, mert
nagyon tetszik. Nagyon szivesen jonnek magammal szemben
parszor, de soha nem jon ossze. :)

----------------------

> Az 1.4 NewMill-rol?
> Tenyleg, ez nem festett olyan rozsaszinu kepet...

Hiaba, ez mar VW-system.

Cs.
AR 146
+ - Re: Zoldkartya (#1103) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Megmerte, mondja, nem jok az ertekek (allitas utan sem). Akkor ennyi
> meg ennyi lesz. Mondom,
> -En zoldkartyaert jottem, ha nem ad, akkor miert fizessek?
> -Ez a vizsgalatert jar.
> -Hat en pedig nem fizetek, ha nem ad zoldkartyat.
>
> Picit elvitatkoztunk. Aztan emlitettem, hogy elmegyek mashova ahol
> megadjak, er re gyorsan kitoltott egyet es azt kerte, mondjam azt a
> rendornek, hogy a kipufogo a meres utan szakadt le, es meg nem volt
> ido megcsinaltatni.

(Tobbek kozott) az ilyenek miatt tart ott ez az orszag, ahol...

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Re: Vezermuszij csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>> Vezermuszij csere: szvsz a
>> lenyeg az, hogy ne mozduljanak el a szij altal meghajtott
>> tengelyek, azokat gyari-, vagy elmes hazi szerkentyukkel
>> kell rogziteni. /Tapasztalat dizel XM-nel: 1 fog elmozdulas
>> a vezermutengelynel = halott szelepek, 1 fog elmozdulas az
>> adagolonal = kissebb csoda, ha elindul a motor.

>Koszonom a valaszt, de azert meg kerdeznek. Olyan
>konnyen elmozdulnak azok a tengelyek, hogy a szij
>levetele utan rogziteni ell oket? Es mi van, ha netan
>megis elforognak? Szerintem _nagyon_ logikatlan lenne,
>ha nem raktak volna rajuk valami jelolest, amivel ujra be
>lehet oket allitani. Jol gondolom, hogy van ilyen jeloles?
>Ha meg van, akkor mi itt a problema (ha elforgott,
>visszaforgatjuk)? Szoval ujra a kerdes: mi a vezermuszij
>csere kvintesszenciaja (lenyege)?

Lenyege (:-):

1) Keresd meg a jeloleseket. Altalaban az egyes henger suritesi felso
holtpontjanal ossze van jelolve a lendkerekkel a blokk (kis kemlelo
nyilason latszik), valamint a vezermutengellyel (vezermutengelyen levo
szijkerekkel) a hengerfej. (Ha dizel, akkor az adagolon es a kereke'n
is van jeloles.)

2) Ha nincs, akkor csinalj Te jelolest, lehetoleg ugy, hogy minel
kisebb legyen a ralatasi (paralaxis) hiba.

3) Vezermuszij le, lehetoleg ne nagyon csavarodjon el egyik tengely
sem, nehogy megusd a szelepeket a dugokkal (vagy forditva). Dizel
autoknal figyelni kell arra, hogy ne lazitsd fel az adagolo azon
csavarjait, amelyekkel a befecskendezesi szoget fixaljak.

4) A jeloleseket osszenezni, beallitani, vezermuszij fel, kesz.

Nem tudom, milyen tipusrol van szo, utoljara meg nyari gyakorlaton
csinaltam vezermuszij cseret dizel autokon, es nem egy nagy durranas.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re:lopasvedelem, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki irta:
"Az auto alvazara kell rogziteni a berendezest, amely a muszerfalon
elhelyezett elso gomb megnyomasra negy Hilti szoggel egy konnyufem
hurkot
erosit a kocsi kozeppontjaban az aszfaltra, majd egy ugyancsak
nagyszilardsagu konnyufem kampot akaszt bele. Indulaskor a muszerfalon
elhelyezett masodik gomb megnyomasara a kampo visszahuzodik es a
szemelygepkocsi elindulhat. A muszerfalon elhelyezett harmadik gombot
akkor
kell hasznalni, ha legkozelebb sikerul egy olyan helyen megallni,
amelyet
korabban mar mi, vagy masik, hasonlo berendezessel felszerelt kollegank
meghurkozott."


Nekem is eszembe jutott mindez, de szerintem csak akkor kell elhelyezni
a hurkot, ha az autot megprobaljak elvinni. Egyebkent minek?
Csak tele lenne az ut ilyen marhasagokkal..
Hali!

Balage
+ - Lada1500 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szabo Gabor HG3FQG >-nak uzenek. 
Megkerestel az elado LAda 1500-al kapcsolatban, (kb. ket 
hete) de a valaszleveim visszapattantak. 
A kerdesedre: kocsi me'g megvan, es Budapesten talalhato, 
ha erdekel, hivd fel a 06-30-960-9042 szamon Nick 
Szabolcsot, ove a kocsi.

Sziasztok!

Devlin
+ - Re:Re: Oromhir ( matrica ) , Eszter - Gomba utvonal, Sz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1101-ban irta Somogyi Istvan >:
>Mikor is lenne a tali? Ha addigra rendezodnek a
>dolgaim, akkor nyilvan nem hagyom ki az elmenyt.
>Ezek utan talan ertheto, hogy miert nem voltam
>gokartozni se, pedig szerettem volna koztetek lenni :-(

A nyaron. Julius vege, augusztus eleje. Dontsetek el de minel hamarabb 
nehogy valaki megelozzon.

--
Minden jot, Fekete Zoltan
+ - Re:Re: USA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1101-ban irta :
>Tema lezarva, inkabb beszlejunk az amcsi kocsikrol. 

OK. Most nezegetve az Automotive Engineerring marciusi szamat (kb 2 honap 
mig megkapom az ujsagot) kaptam egy tobb oldalas cikket a jovo autoirol, az 
un. concept car-rol. Europai modell sajnos nagyon sok nincs de annal tobb 
amerikai meg japan. Par nev: Cadillac Vizon, Ford Forty-Nine, Chrysler 
Crossfire, Oldsmobile O4, GMC Terracross, Buick Bengal. Europai modell csak 
Volvo Safety Concept Car, VW Microbus (ez nagyon tetszik), BMW X5. Meg van 
egy tucatnyi japan modell is, ezeket nem reszletezem mert nem tetszenek.
Ami jellemzo mindenikre az a futurisztikus design, egyszeru muszerfal ami 
altalaban egy LCD display-bol all, aluminium-magnezium kaszni.
Nekem a legjobban a Ford Forty-Nine tetszett.

--
Minden jot, Fekete Zoltan
+ - vezermuszij, folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a valaszt, de azert meg kerdeznek. Olyan
konnyen elmozdulnak azok a tengelyek, hogy a szij
levetele utan rogziteni ell oket? Es mi van, ha netan
megis elforognak? Szerintem _nagyon_ logikatlan lenne,
ha nem raktak volna rajuk valami jelolest, amivel ujra be
lehet oket allitani. Jol gondolom, hogy van ilyen jeloles?
Ha meg van, akkor mi itt a problema (ha elforgott,
visszaforgatjuk)? Szoval ujra a kerdes: mi a vezermuszij
csere kvintesszenciaja (lenyege)?

A fene tudja, hogy konnyen elmozdulnak-e, de _elmozdulhatnak_ es ezert
(XM-nel maradva, mivel errol van konyvem) rogziteni kell a vezermutengelyt,
az adagolo tengelyet es a fotengelyt. A fotengely forgatasaval egyszerre
allnak be a megfelelo pozicioba a rogzitendo dolgok: az adagolo
fogaskereke(ami vegul is nem fogaskerek, de tudjuk mire gondolok), a
vezermutengely fogaskereke es a lendkerek. Mindegyiken megtalalhato az a
8mm-es furat, amibe ekkor konnyu egy megfeleloen hosszu csavart hajtva
elejet venni a galibaknak /a csavar a blokkhoz ill. hengerfelyhez rogziti az
elobbi cuccokat/. A gond ott van, hogy egyreszt pl a lendkereken levo lyukat
qrva nehez kitapogatni, ha csak ugy habokra akarnad kulon-kulon passzitani a
tengelyeket, masreszt nem vagyok benne biztos, hogy minden tengely egyet
fordul a fotengely egy fordulataval. Biztosat akkor lehet mondani, ha
szakemberrel beszelsz, vagy szerzel Marotiektol egy konyvet a kocsidhoz. /En
is toluk rendeltem a Haynes-t, abban latok Yugo/Zastava (81-91) konyvet, de
lehet, hogy van magyar nyelvu is/

Folia:
Nem az, amire gondoltok... USA-ban hirdetnek egy az uveggel megegyezo
toresmutatoju ontapados muanyag foliat, amit a kocsik fenyszoroira ragasztva
megakadalyozhato a felverodott kavics okozta tores, lyukadas. A gyarto
garanciat vallal a foliaval vedett fenyszorokra, ami ugye nekunk itt annyit
er mint halottnak a szenteltviz, de mivel csak olyan 20-25$-ba kerul egy
keszlet, lehet, hogy megerne. Nem tipusfuggo a folia, hanem a felhasznalonak
kell meretre vagnia. Nem tudom itthon lehet-e mar kapni, de nekem kellene,
mivel tavaly ket heten belul kapott kovet a BX mindket fenyszoroja... /A
szilikonos foltozas tenyleg ajanlhato, mert a bekerulo viz/para hamargyorsan
megoli a foncsort/

Udv joe

"With sufficient thrust, pigs fly just fine" - RFC1925
+ - Saab kormany razas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem az Alfa75-osommel volt kormanyrazkodas. Fekezesnel nem, csak
120-nal elkezdett razni, majd feljebb enyhult, de erezheto maradt. Elmentem
a gumishoz, hogy nezze mar meg, centirozza ki. Kiderult, hogy az egyik
hatso gumimban volt szalszakadas. Persze lehet, hogy a tiedet eleg lenne
csak centirozni is. Amint kicsereltuk az azonos meretu potkerekre, mar
semmi baja nem volt. Persze dobhattam el a szalszakadasost. Na persze
hogy ujrafutozott volt. Valami angol gyartmanyu, semperit mintaval, 5 ev
garanciaval, melyet 2 ev multan mar nem tudott ervenyesitetni a ceg akitol
vettem es reklamaltam. "Az importor megszuntette a termek tovabbi
behozatalat, igy nem all modjukban kicserelni...".
Azota Toyo-val jarok...

EmPeti
FordFocus1.6
ex.Alfa75 2.0TS
+ - HIX rendszam, Alfa-lista, lopasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden autosnak !

--HIX rendszam--
En is lattam HIX rendszamos autot, tegnap (csutortok) 11:30 korul az Arpad 
hid kornyeketol a Nagyvarad ter elottig mentem egy HIX 752-es Daewoo Nubira 
elott, mogott, mellett (a 3 jegyu szam nem 100%). Az sem biztos, hogy 
listatag. De ha valaki esetleg magara ismer, szoljon.
--Kocsitipus lista--
Ha jol emlexem 2 szammal ezelott volt szo Alfas listarol, meg az Alfak es a 
BMW-k fogyasztasarol. Az enyem egy kozepkoru (11 ev koruli) 318i, de a fogyi 
ertekeket olvasva maradjak csondben a 80% Pest kulvaros 8-8.5 lityivel. 
Plane, hogy ami orszagut, az is palya, es neha elkap a gepszij :-)) Telen 
sem volt 9.3-nal tobb. De nyaron szeretnek 8 ala menni (utopia :-)) ). Az 
Alfas lista mintajara nem tud valaki egy BMW-s listat ??
--Mul-t-lock--
Nekem is ez tunik a legmegbizhatobb megoldasnak (tulajdonos szemmel nezve). 
Tapasztalatok ?
De a trailer ellen ez se ved, vagy ved ??
Ha tud valaki egy viszonylag jo arfekvesu es megbizhato sebvaltozar 
beszerelo helyet, kerem ossza meg velem ?

Megelolegezett koszonettel:

KF

_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - meggyozes, bomba, inditasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Tavalyi eset ... rendor elkapott zoldkartya nelkul lejart muszakival, 
> biztositas nelkul. ... :) ... Szoval vegul is megusztam 3000Ft birsaggal. 
> ....-En zoldkartyaert jottem, ha nem ad, akkor miert fizessek? ...
> ...emlitettem, hogy elmegyek mashova ...erre gyorsan kitoltott egyet ...
> kerte, mondjam azt a rendornek, a kipufogo a meres utan szakadt le
Mondd, mivel gyozod meg ilyen hatekonyan az embereket...?   ;-))))

> ... kikanyarodott elem madar, ...en erosen fekeztem, 
> o meg lassan kihuzatta kb. 40-ig a kocsit. ... meglattam a csucspoent: 
> mindket kulso tukor be volt hajtva... Az ilyet kar volan moge engedni.
Az agyament rodeozokon kivul ezek az idozitett bombak az utakon...

> >Ilyenkor en (ha idoben eszreveszem) nem allok meg (plane nem
> >otthon), hanem kozel engedem es felirom a tipust/rendszamot, majd
> >addig megyek, amig le nem razom...
> ... rendszam es tipus megvan, de vajon mit tudok kezdeni vele. 
Hat, bar elofordulhat, azert a tolvajoknak sem praktikus hamis 
rendszammal jarni...  Ha netan eltunik a kocsim, legalabb ezt meg 
tudom mondani a rendorsegnek...  (Naiv vagyok?  ;-)) )

> Gyanitom, hogy a rendorseg magas ivben . Otlet? Remelem, 
> hogy most mar jovo szerdaig jo helyen van (lehetoleg nem jarok vele), 
> akkor viszem ugyanis ledugoztatni a zarakat, riasztot betetetni, 
> masnap pedig elvben foliaztatni... Addig "csak" a Mul-t-lock meg az 
> "egiek" vigyaznak ra.
Es majdan kulcs nelkul nyitnad az autot...?    Haaaat...  szerintem nem 
nagyon van olyan utolag beteheto rendszer, amit ne lehetne kinyitni, ha
a tolvaj nagyon el akarja vinni...  
En inkabb valami teljesen egyedi inditasgatlot epitene'k be (esetleg 
epittetne'k, de inkabb sk), jol elrejtett kapcsoloval, es olyan logikaval, 
hogy ne lehessen az akkusaru levetelevel resetelni...

Udv

Andras
+ - Suzuki motor a'la HIX Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

Csak egy tipp amit mindenkeppen megneznek/nezetnek:

A gyujto trafot neztetek?
Lehet, hogy zarlatos! (engem ez szivatott - igaz, hogy egy Mercedesben, de a
gyari szervizek is bedoltek neki - az en esetemben az aljan volt egy hajszal
repedes, es nedves idoben zarlatos lett - ekkor allandoan rangatott,
durrogott, megallt az auto - idonkent meg tokeletesen ment...termeszetesen
ha szervizbe mentem akkor mindig jo volt, de egy alapos gozborotvas mosas
vegleg kinyuvasztotta)

Tehat javaslom egy masik trafo (vagy esetleg komplett gyujtas elektronika
kiprobalasat), mivel szerintem is tuti, hogy elektromos baja van a gepnek!


Szia,


Kokai Andras
(ment a listara is)
+ - Matrica, warnyu, pukkanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

  Kerdes matrica ugyben Frigyes Mesterhez: postai uton megoldhato-e a 
 matricavasarlas, mikor es mennyiert. Vagy esetleg vmi tanacs a beszer-
 zessel kapcsolatban (debrecenben).
 
   Megosztanam a T. listaval legujabb autos elmenyemet: 
 Ceges autoval (4 utemu Wartburg) kellett szamitogepet szallitani. A ket

 gyaregyseg kozti tav (oda-vissza) max. 2 km. Kollegaval beulunk,
inditas.
 Be is indul, szep motorhang - ahhoz kepest, hogy cegauto - tehat
indulas.
 Szabalyosan kuplung ki, valto megfog, tennem egybe. DE HOL AZ EGYES?
 Nagy nehezen rajottunk, hogy ha a valtokart keveronek tekintve az
oramutato
 jarasaval ellenkezo iranyba kutyulgatjuk, harom-negy korozes utan
beveszi
 az egyest. Megijedni nincs ok, a tobbi fokozatot le se sz...  Csak
onnan 
 erezni, hogy bevette, hogy a kuplung engedesere reagal vmi mozgassal.
 Se a valtokarral nem lehet erezni, sot, abszolute semmi reakcio. Kettes
foko-
 zat - ketemberes munka, cupplung kinyom, ketten beleakaszkodva a
valtokarba,
 nagy csatt: bevette. A tobbi fokozattal nem volt gond. Ezen kivul kb
35-40-es
 atlaggal mertunk haladni, ugyanis ennel a hatalmas temponal a jobb
eleje
 mar szabalyosan dobalta a gepet a tukorsima uton. Futomu off. Lenyeg:
 nehezen bar, de megoldottuk a kozlekedest. Ahogy visszaertunk, mindezt
 megemlitettem az autokert felelos szemelynek, aki mindossze annyit rea-
 galt, hogy tudni kell vezetni. Persze felment bennem a pumpa es
kozoltem
 vele, hogy menjen egy kort a geppel, utana magyarazzon. Kisebb vita
utan
 hajlando volt beulni a jarmube es haladt is vele kb 10 metert. Satufek,

 kiszall, majd hofeherre sapadtan megjegyzi: hat ez tenyleg eletveszely.
 No comment.

   Masik szitu: szerdan mendegelek hazafele, kocsisor, all a forgalom,
nagy fust
 elol. Persze, kivancsi az ember, meg motorral voltam, ugyhogy
elorebujkaltam
 nezelodni. Hat egy Golf (1-es) + egy R. Clio ugyesen egymasba pukkant
fronta-
 lisan. Ahogy neztem, nagyon valoszinu mindkettonel a totalkar. (Mindez
Debrecenben
 a Hus Rt. elott) Tul gyorsan nem mehettek, hiszen a Golf soforje is
meguszta
 kisebb zuzodasokkal. (Clio lufis). Amin viszont kiakadtam: a Clio
motortere kiegett.
 Szep nagy fust, langok, meg minden. Ezekben nincs vmi ketyere, ami
ilyen 
 esetben lezarja az uzemanyagellatast? Vagy ennyire elreccsent volna
valami?
 Na mindegy, eletben kar nem esett, mindenki legyen boldog.

  Jo utat, csokkeno benzinarakat mindenkinek. Bocs, ha kicsit hosszu
voltam.

  U.i.: Leveleket a  cimre lehet kuldeni, ne a felado
cimere.



  N.Jozsi  (P126)
+ - A legjobb 1.2-es motor... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nasfay Zoli irta:
>A Fabia (...) motor mellesleg a mai napig a legkorszerubb
>az 1.2-es kategoriaban. Viszonylag csondes, mikozben eros,
>keveset fogyaszt, es a loketterfogatahoz merten a
>nyomatekkarakterisztikaja is igen jo.
En meg a Renault-ra eskuszom, a fentieket mintha pont rola
irtad volna :-)) A Twingoban levo 16 szelepes 1.2-es 75
loerot produkal es a nyomatekaval is meg vagyok elegedve: ma
4 felnott plusz bekapcsolt klima volt a feladata es
becsulettel szedte a virgacsait.
Egyebkent bennem nem titkolt ellenszenv munkal a
Volkswagen-ek ellen (melyek mar reg nem nepautok :-((), es
szemely szerint nagyon zavart, mikor a Skodak hatuljan
megjelent a VW-system felirat...

Udv, Bazsi.

+ - Uj Clio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Tiszay Arpi irta:
>Uj Clioban nem gondlokoztal?
>atdolgozott orr+fenek + gyonyoru belso ter.


Lattatok, milyen lesz az uj Clio?  Nekem szemely szerint
egyaltalan nem tetszik az uj orrkialakitas.

Udv, Bazsi.


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS