>> Felado : [Canada]
>> Fogash, mi ez a 97-es Ford Falcon amit vezettel? Errefele mar a 60-as evek
>> vege ota nics Falcon nev alatt futo Ford ha jol tudom, szoval ez valami
>
>Valami athallas lehet, mert en Ford Falconrol meg nem irtam! Van egy Chevy
>Monte Carlo 4.3, meg egy 3.8-as Ford Taurus, amikkel kapcsolatba kerultem,
>iras is csak ezekrol lehetett. Nem idezett ossze valaki valakivel?
En irtam, hogy vezettem. Ez a Ford egy ausztral modellje, ott
a Holden Commodore mellett a legnepszerubb auto. A kettovel
ezelotti szeria a Ford Granadara, az eggyel ezelotti egy
felpumpalt Sierrara hasonlit. Ez a mostani eleg egyedi, szerintem
nagyon szep. Itt van kep:
http://www.ford.com.au/vehicles/falcon/images/models_head.jpg
Kicsivel ot meter alatti hossz, kb. 1.90-es szelesseg, egy
4.0-as hathengeres motor (van 5.0-as V8-as is). 223 loero
ami persze keves a literek szamahoz kepest, de 357 Nm-es
forgatonyomatek, hatsokerekmeghajtas. Szaraz aszfalton is
megfordul szinte egyhelyben, kiprobaltam :-)
Az osszkilometer es a napi kilometer szamlaloja digitalis.
A szervizintervallumokra o figyelmeztet, nem fix, hanem
az igenybeveteltol fugg. Parszor gyorsultam is vele allo
helyzetbol, amikor valahova kis tavolsagon belul be kellett
fernem. Ilyenkor economybol sportba kapcsoltam a valto
programjat. Iszonyuan gyorsul, annak ellenere, hogy a
357 Nm-es nyomatekot egy kontrollmechanizmus (torque control
mechanism) engedi az aszfaltra. Raadasul
meg a hangos zenen es az eszmeletlen jo zajszigetelesen
is attort a gumicsikorgas hangja :-) A tobb, mint masfel
tonnas terheletlen tomeget pedig a legnagyobb oldalszel
sem tudja megmozgatni.
A legtobb, amit egyvegteben vezettem vele 1100 km volt,
es meg ezalatt sem ultem szet a fenekem, es amikor
egyszer-ketszer aludtunk is benne, 195-os magassagommal
ugy ki tudtam nyujtozni, hogy csak lehajtottuk a hatso
uleseket, az elsohoz hozza sem kellett nyulni.
BGabor, Budapest
|