Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1929
Copyright (C) HIX
2003-08-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Haliho! (mind)  5 sor     (cikkei)
2 hatasfok (mind)  11 sor     (cikkei)
3 toltesvisszajelzo (mind)  26 sor     (cikkei)
4 re: re: hajogep, munkalap (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Fw: leallitas (mind)  35 sor     (cikkei)
6 re: hajomotor hatasfoka (ellendugattyu) (mind)  14 sor     (cikkei)
7 2T diesel +kerdes (mind)  19 sor     (cikkei)
8 autoelektronika-szotar (hibakodkiolvasas) (mind)  92 sor     (cikkei)
9 mazda klima (mind)  5 sor     (cikkei)
10 re: Moka + korkerdes (mind)  26 sor     (cikkei)
11 re: a honlapom (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re: *** HIX AUTO *** #1928 (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re: re: kodkiolvasas Ford (mind)  75 sor     (cikkei)
14 Csaba Honlapja (mind)  13 sor     (cikkei)
15 Spoilerek (mind)  8 sor     (cikkei)
16 Csokonai motorja (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Re: (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Astra alapjarati motor (mind)  24 sor     (cikkei)
19 re: munkalap (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: Haliho! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En ugy tudom, hogy a fenykep melle kell meg egy helyszinelo rendor is, es csak 
ugy fogadja el a kozutkezelo. 
Pepe

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ncecc2.ford.com)
+ - hatasfok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>: Ezzel a szutyokkal egy korszeru hajogep 50% feletti hatasfokot is
>: elerhet, szemben a PDTDI csodak kb 30-35%os hatasfokaval... 
>Biztos ez a szam? Nekem benzinesre remlik 30-35% hatasfok
>(benzintanktol a fotengelyig), dizelnel 40-45% remlik. 

Lehet keverem valamivel, de nem létezik egy elméleti felső 
korlát a hőerőgépek (Carnot-körfolyamat) maximális hatásfokára,
jóval 50% alatt?

Udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - toltesvisszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Érdekes autóvillamossági jelenség:
Hidegindítás után, tipikusan 5-10 percig, halványan világít a
töltésvisszajelző lámpa.
Kimértem a feszkókat, minden OK: üresen 12.44 V, ráadott gyújtással
fogyasztók
nélkül 14.3 V, rákapcsolt jó sok fogyasztóval 13.9 V.
Néha _mintha_ összefüggene a töltésvisszajelző elalvása azzal, hogy 1-2x
pislantok a lámpákkal, de nem jellemző.
Kétszer kimértem akkor is a feszültségeket amikor még égett a
töltésvisszajelző.
Akkor is teljesen okés, 14.3-13.9 V körüli. Kicsit meglepi volt mert ez a 
töltésvisszajelző működéséről szóló ismereteim alapján lehetetlen. Mégis ezt
mértem az akkun. Csatlakozások jónak tűnnek, attól eltekintve hogy az összes
madzag szabadon fut a kocsi elejében, korróziónak kitéve.
 Egy idő után mindig elalszik ez a pilács, mindig huzamosabb állás (pár óra)
után indítva gyullad ki, de sohasem teljesen, max. "fél" fényerővel.
(slusszkulcs
elfordításra "rendesen" világít ahogy kell)

Mitől lehet? Szénkefére, kihaló diódasorra azért nem gondolok, mert akkor 
állandóan kellene csinálnia, nem csak az első 5 percben.
Már csak valami gusztustalan testelési hibára tudok gondolni, csak nem tudom
hol keressem. GoTo autóvillamossági szaki, vagy ne foglalkozzak vele?

Üdv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - re: re: hajogep, munkalap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak aruld el, mi a "vagyis a henger alja reselt" dolog?
>Tucc esetleg mutatni egy rajzot egy ilyenrol?
Sajnos nincs  rajzom, de gondolom te is (mint minden rendes tizeneves a 80as
evekben) szedtel szet Simsont (esetleg Babettat, Komart, stb). A ketutemu
diesel hengere "alja reselt" ugy nez ki, hogy a henger palastjan az AHP
felett valamivel (mondjuk a lokethossz 10-15%-anal) van egy kivagas (mint a
Simson felomlo csatornaja). A kulonbseg annyi, hogy ez nem a forgattyus
hazba. vagy a henger felso reszen levo masik nyilasba kapcsolodik, hanem a
legszallito berendezeshez (turbo, regebben Roots-fuvo, vagy egyeb kisnyomasu
feltolto).Igy amikor a (hosszu szoknyas) dugattyu leer AHP kozelebe, a
nyilas felszabadul, a kintrol jovo tulnyomasos levego azonnal elkezdi
tolteni a hengert. Alulrol felfele. A hengerfejben nyit a kip.szelep. igy
egyiranyu aramlassal zajlik a toltescsere. Utana megy fel a dugattyu, a
pereme zarja a nyilast es kezdodik a surites.

Triznyakhoz: Igaz, hogy korabban turbo nem volt, de vmilyen kisnyomasu
feltoltes mindenkepp kell. A komplikalt szivorendszer, es adugattyu "szivo"
utemenek hianya miatt tulnyomas nelkul nincs toltescsere. Korabban csak
kisnyomasu (0,1-0,3 bar tulnyomasu) Roots, vagy egyeb fuvok, kesobb turbo.
Fogash
+ - Fw: leallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ti mit tennetek, ha 4 evre le kellene archivalni hon szeretett
autotokat? Vannak elkepzeleseim, de megerositest/cafolatot varok tobb szem
tobbet lat alapon. Amit elkepzeltem:
- kocsi elmegy autokozmetikaba, kulso gepi polir, belso vegyszeres
karpittisztitas, motormosas + utana motorvedolakk
- hazamegy, kocsi felbakol (alatamasztasok a futomu alatt, nem a kuszobok
alatt)
- gumik gumiapoloval vastagon beken
- akkusaru levesz, ez nem kerdes. 4 ev allas utan valszeg ugy is keresztet
vethetunk ra. Letezik "szintentarto" tolto? Mehet az 4 evig folyamatosan?
Vagy ki kell sutni az aksit most, es "uresen" alljon 4 evig, utana meg
ujraformazni?
- ajtotomito gumik vastagon gumiapoloz, aztan ajtok csak "egy kattanasra"
becsuk, hogy ne nyomodjon a gumi
- ablak letekeredjen? Szellozes kell az utasternek? Ragcsaloveszely?
- kocsi letakar (szigoruan textillel, mondjuk lepedovel, amugy futetlen, de
zart, fedett teglaepuletben)

Amit nem nagyon tudok:
- guminyomas: csokkenteni, vagy maradjon az uzemi nyomas?
- a jo minosegu motorolaj (Total Quartz 9000 10w-50 full sin) is lemaszhat
az alkatreszekrol? Igy mi lesz a belso korrozioval?
- forgalombol kivonatas? Ha kivonjak, nincs sulyado, nincs kotelezo
biztositas. Forgalomba lehet-e helyezni az autot 4 ev mulva? per pillanat
csak Euro III autot lehet forgalomba allitani, ha az kulfoldrol jon. Mi a
helyzet a mar itt levo autokkal?
- Ha 1 evig nincs auto a neveden, ugrott a bonus. Ha a tulajnak kulfoldon
van autoja ez ido alatt, az a magyar kot. bizt.-ba beleszamit? Es ha ez
raadasul ceges auto, de szemelyes hasznalatra, vagyis bizonyithatoan
rendszeresen vezet ez ido alatt?
- Ha ez az auto raadasul evente kb 3hetre (kvazi a hazautazasok idejere
kellene), akkor a kivonas ugrott, nem?

Varom a tippeket, otleteket.
Fogash
+ - re: hajomotor hatasfoka (ellendugattyu) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>: Ezzel a szutyokkal egy korszeru hajogep 50% feletti hatasfokot is
>: elerhet, szemben a PDTDI csodak kb 30-35%os hatasfokaval...
>Biztos ez a szam?
A szam biztos. Egyszer viszont hallottam egy olyant is, hogy ha a
barnaszenet gozmozdonyban tuzeljuk el, az ugye 5-7 % hatasfokot jelent,
vagyis a futoertekkent tarolt x kJ energiabol csak 0,07x kJ mozgasi energia
keletkezik. Ha ugyanezt a szenet villamos eromuben egetjuk el,
transzformaljuk, droton tovabbitjuk egy villanymozdonyba, ami mozog tole, kb
5-7% osszhatasfokot erunk el (eromu hatasfoka x energiatovabbitas hatasfoka
x mozdony hatasfoka). De ugye a villanymozdony maga a villanyarambol akar
50% mozgasi energiat is kreal. Kerdes az, hogy honnet jon az aram?
Hajo-dieselnel ilyen kerdes nincs. Nehezolaj -> mozgasi energia. Tiszta ugy.
:-)
Fogash
+ - 2T diesel +kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ebben szo van a ketutemu diesel motorokrol
>is. Es emlit olyan konstrukciot, amiben
>nincs se kipuszelep, se feltoltes, se
>semmi cicoma. A mukodesi elv a ketutemu
>benzinessel azonos,
A Piaggo 3 kerekü csodáiban (kis áruszálitó furgonok) is ilyen mocikat 
használtak.
Megasirály, emelkedön és szakadékban hátszélel is csak 50et ment :)))
Mondjuk városba pont frankó.



Városi használatra (kb évi 10E km) mit éri meg jobban megvenni a 
Wagon R-t vagy az Agila-t?
Melyiknek mi az elönye hátránya?

üdv

Cooper
+ - autoelektronika-szotar (hibakodkiolvasas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


DJTiszy irta:

: mellekelnel szotarat is az okfejtesedhez? :-))
: van itt a listan, aki meg az autokhoz sem ert, nemhogy a
: modulszintu_tranziens_elotetellenallasok_gateoxid_MOS-pulzusahoz,_mely_Schaf
: fner_miatt_torik_load-dump_cimszova_az_ESD_vedostrukturaban.

:-)

Roviden: ha a diagnozis-csatlakozo tetszoleges 2 pontjat egy 100 Ohmos
ellenallassal osszekotod, nem hal bele az elektronika. Amihez szotar kell,
az ennek a muszaki magyarazata.

Load-dump-pulzus, masneven Schaffner-pulzus: fizikaoran elvileg mindenki
latta a kiserletet, hogy 12V-os egyenfeszultsegforras, kapcsolo, 220V-os
izzo sorbakotve. Ha bekapcsolom a kapcsolot, akkor folyik valamennyi aram,
de az izzo nem vilagit. A kikapcsolas pillanataban viszont folvillan. Ez
azert van, mert az izzoszal tekercskent uzemel, es mint ilyen, a
kikapcsolas pillanataban nem tetszik neki, hogy hirtelen 0 aram folyik.
Ezert a tekercsben levo magnenes energiabol aramot csinal, ami a tekercsen
egy feszultsegtuskekent jelentkezik, amitol az izzo folvillan. A trukk
tehat mindig csak induktivitas kikapcsolasakor mukodik. Az autoban ilyen
az osszes villanymotor, de meg az ohmos terhelesek is, mert a hozzajuk
vezeto par meter kabel szinten tekercskent viselkedik. Ezert ha a kocsiban
valamilyen elektromos fogyasztot lekapcsolsz (load-dump), egy jo nagy
tulfeszultseg jelenik meg rovid ideig a 12V-os halozaton (amig a tekercs
magneses mezejenek energiaja ho"ve' nem alakult valahol). Ezert az
elektronikat olyanra kell tervezni, hogy birja ezeket a nagyenergiaju
tuskeket. A szabvanyositott teszt-tuskeket Schaffner-pulzusoknak hivjak.

Gate-oxid atutese: MOS-elektronikanal a tranzisztor bemenete egy
kondenzator, 5..50 nm vastagsagu szigetelovel (gate-oxid) a fegyverzetek
kozott. Ezert a bemenetre csak akkora feszultseget lehet adni, amitol a
szigeteles meg nem u:t a't. Ez a feszultseg csak a szigetelo vastagsagatol
fugg es nem az IC tapfeszultsegetol, tehat egy 5V-os tapfeszultsegu IC
bemenetere ra lehet adni a 12V-ot, ha a szigeteles atutesi feszultsege
20V.

ESD-dioda: ESD=electrostatic discharge (elektrosztatikus kisules). Az IC-k
szerelese kozben ezek foltoltodnek es kisulnek (ugyanugy, ahogy a levett
muszalas pulover szikrazik). Egy ember kb. 15kV-ra tud foltoltodni. Ha
megerintem a chipet, akkor egy szikra kereteben az utobbi is megkapja a
par kV feszultseget. Mivel az ember belso ellenallasa nagy es a kapacitasa
kicsi, ezert ezekben a tuskekben nincsen nagy energia. A chipnek azonban
par ns idotartamra ki kell birnia ezt a par kV feszultseget, illetve a
vele jaro par A aramot. Mivel a gate-oxid csak 20V-ot bir ki, ezert egy
kulon ESD vedostrukturaval vedeni kell. Az ESD vedostruktura a
legegyszerubb esetben egy-egy forditva bekotott dioda a fold es a tapfesz
fele.

             12V
              |
              |
             ---
             /|\
             ---
              |
bemenet-------*------- tranzisztor
              |
             ---
             /|\
             ---
              |
              |
             GND


Ezzel azonnal meg van oldva a tulfeszultsegvedelem is. Ha a bemeneten 13V
van, akkor a folso dioda vezetove valik, es a tranzisztornal marad a 12V,
viszont a diodan egy jelentos aram fog folyni. Ha a chip tapfesze 5V,
viszont a bemenetre 12V-ot teszek, akkor ez a dioda karakaterisztikajabol
kifolyolag iszonyu aramokat jelent. A diodanak van egy max. homerseklete,
ami folott a szilicium tonkremegy (tipikusan 150...180 fok C koruli
homerseklet). Tehat a diodan akkora aram folyhat csak, hogy ne melegedjen
tul. Ez ebben az esetben nem teljesul. Egy 100 Ohmos elotetellenallassal
viszont mar teljesul. Plane, ha a chipekben a tenyleges ESD
vedostrukturaban esetleg szinten van egy elotetellenallas (de erre nem
illik kiserletezesnel alapozni).

Tehat: autoelektronikanal megkovetelik a chip osszes laban a
tulfeszultsegvedelmet. Ezert a chipekben az ESD vedostrukturakat ennek
megfeleloen dimenzionaljak, beepitik az elotetellenallast, stb. Ha
valamilyen okbol ez nem megy, akkor a modul csatlakozojanak minden egyes
polusara ra kell kotni a 2 diodat es az elotetellenallast. Ez 3 alkatresz
szorozva pl. 12 polussal nem tul szivderito megoldas.


Udv,
marky
+ - mazda klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom Triznyaknak, Papp Robernek es Capellanak 
a targybeli segitseget. Csakugyan a pollenszuro volt 
koszos, a kesztyutarto ala hasalva kiveheto. 

Udv, AJ
+ - re: Moka + korkerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Bocs de ezt muszály beollóznom a mókából, mert elég jól tükrözi egyes
>soförök mentalitását:
>
>Az autos athajt a piroson. Megallitja a rendor:
>- Nem latta a piros lampat? - kerdi.
>- De lattam.
>- Akkor miert nem allt meg?
>- Mert magat nem lattam.

1. Hat igen... :-)
2. Mai ujsagban olvastam, hogy 3 fiatal ment autoval, meglattak hogy
   rendorok allnak az uton, gyorsan bekapcsoltak a biztonsagi oveket,
   mire rendorokhoz ernek, minden O.K. Tovabbmentek, egybol ki
   is kapcsoltak az oveket, erre nemsokara elejuk hajtott egy kamion.
   Hatul ulo utas orrcsonttorest szenvedett, az elol ulok meg kifejeltek
   a szelvedot... :-o
   A cikk cime "Ne a rendorok miatt hasznaljuk!" volt... No comment...

Udv!

GERI

Ui: Ismet egy korkerdes: ki vett fel mostanaban stoppost es szoke volt-e?
     Marmint a stoppos, nem a sofor... :-)
+ - re: a honlapom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Koszonom, nem gornyedeztem hiaba hosszu orakon at (csak a Korzika 
>leiras >50 ora tiszta munka volt, tartott is 2 honapig...)

A honlap keszites vagy maga az ut??? :-))))) 

Bocs, csak poen volt... Majd ha lesz idom megnezem, de nem a korzikai
 utad hanem a fek. stb leirast.... Amugy szep a design, asszem erre mondjak
hogy izleses....

Udv!

GERI
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1928 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> van itt a listan, aki meg az autokhoz sem ert, nemhogy a
> modulszintu_tranziens_elotetellenallasok_gateoxid_MOS-pulzusahoz,_mely_Schaf
> fner_miatt_torik_load-dump_cimszova_az_ESD_vedostrukturaban.
>
> HELP, engem erdekel a tema. talan mas sem ertette (bizom benne...:-)

Ezeket a dolgokat nem lehet par sorban elmagyarazni, de azok
meggyozeseban segithetnek esetleg, akik egyszeru beszed alapjan
nem hiszik el, hogy az elektronika ugy van tervezve, hogy a
kivezetesei rovidrezarasatol nem megy tonkre.

> 2) NEKED nem kotelesseged oda hordani javitani, de NEKIK meg
> kell javitani. Ez ugye nem egy tiszta gazdasagi viszony. Ez
> szuli a felemas szitukat. De ertem, mire utalsz.

Meg kell javitani, de az arat ok mondjak meg... Akkor ez sem
tiszta gazdasagi viszony? Egyebkent ha annyira nem akarjak
megcsinalni, nyilvan tudnak olyan arat mondani, ami eleg
riaszto...
+ - Re: re: kodkiolvasas Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci,

namost en ugy tudom, hogy cougar = 3ajtos mondeo, ugyhogy minden ugyanugy mukod
ik ahogy nalam. Az egyetlen kulonbseg abban lehet, ha neked meg a regi EEC-IV-e
s motorvezerlod van. Akkor lehet, hogy a lentebb leirt nem fog mukodni.

Szoval allitsd le az autot, majd mikozben nyomva tartod a "reset" es a "unit" g
ombokat, inditsd be a gepet. (megj. 1.:Tulajdonkeppen nem kell beinditani eleg 
a gyujtas is a diagnosztika modhoz, csakhat allo motornal nem sok minden erdeke
s tortenik... megj. 2.: focusnal ha jol emlekszem a napi nullazot kell nyomni, 
de aki pontosabban akarja tudni a totalcar focusos topikjanak az archivumaban k
eressen) Ekkor az osszes lampa kigyullad illetve a muszerek kiternek a vegallas
ukba. 
Miutan visszajottek es elaludtak a lampak, utana figyelni kell mindket LCD kije
lzore, ott lesznek kulonbozo dolgok.

Valtani a menupontok kozott a "select"-tel tudsz, az almenuk kozott pedig a "un
it"-tal. A "unit" csak akkor valt a menuk kozott, ha eppen nem olyan mertekegys
egu dolog van kiirva ahol a "unit" ertelmes lehet, mert akkor a mertekegysegek 
kozt valt. (pl. C->F) Kilepni a "reset"-tel lehet, de vigyazz az eredeti menupo
nt ahonnan beleptel a diagnosztika modba torlodni fog. (Tehat inditsd a diagnos
ztikat pl a meg megteheto kilometerek menupontbol...)

Bemasolok egy kis listat, arrol amire mar rajottek a neten. En ezen kivul meg a
rra jottem ra, hogy amikor a bal LCD ures es a jobboldaliban egy 8 (10?) jegyu 
szam van, az a benzin atfolyasmero. Sajnos a mertekegyseget nem tudom, es a kii
ras is hexa-ban van ( :) ), de szepen lehet figyelni, hogy motorfeknel leall a 
szamlalas, nagy gaznal gyorsan porog, kis gaznal kicsit... 

Tenyleg eleg sok kod van es nemi rendszert is meg lehet figyelni az elnevezesek
ben abc szerint a-tol aszzem r-ig, de vannak olyan mezok is ahol nincs betu.

Ja es szerintem (ellentetben a webes kollega velemenyevel) az r13 a SW verziosz
ama...

Ha DTC kodok kellenek, azokat el tudom kuldeni maganban.

Remelem segit...

Krisztian

N 32 -- THIS IS THE AIRBAG REDINESS ALERT IF IT SAYS 55, THE LIGHT BULB IS DEAD
, IF IT SAYS 22, THE AIRBAG IS NON-FUNCTIONAL IF IT SAYS 32, ALL SYSTEMS CHECK 
OK. 

E06A OR E069 -- DONT KNOW THESE, LET ME KNOW IF ANY OF YOU DO. 

A = AMPS OF THE BATTERY, YOU CAN TELL YOUR ALTERNATOR IS OVER/UNDERCHARGING. 

DIGITAL READOUT OF THE ENGINE SPEED (TACHOMETER) THIS IS AN ADJUSTMENT TOOL, TH
IS READS OFF OF THE IGNITION SYSTEM AND IS USED TO SEE IF THEE ANALOG GUAGE IS 
CORRECT. 

DIGITAL READOUT OF THE CAR SPEED (SPEEDOMETER) THIS IS AN ADJUSTMENT TOOL, THIS
 READS OFF OF THE TRANSMISSION AND IS USED TO SEE IF THEE ANALOG GUAGE IS CORRE
CT. THIS WILL BE CORRECT WITH ANY TIRE/WHEEL COMBO, USEFUL IF YOU WANNA SEE HOW
 MUCH YOUR SPEEDO IS OFF BY CHANGING TIRES, ETC. 

190 F -- THIS IS A DIGITAL READOUT OF THE COOLANT TEMP, THE CORRECT SHOULD BE 1
92-194 DEGREES F. 

FL00 -- THIS NUMBERS TELLS YOU IF ANY CYLINDERS ARE NOT FIRINGS. ON THE ODOMETE
R UNDER THIS selectION WILL READ NUMBERS THAT ALTERNATE FROM 9AT/9BT/9CT/9DT/9E
T/9FT THESE ARE YOUR CYLINDERS FIRING IN ORDER. THE CORRECT FIRING ORDER IS 1,4
,2,5,3,6 SO THE PANEL WILL READ IN ALPHABETICAL ORDER OF 9AT/9DT/9BT/9ET/9CT/9F
T. KINDA COOL HUH !! 

DTC -- DIAGNOSTIC TROUBLE CODES, IT WILL FLASH DTC AND A NUMBER OR NONE, IF IT 
FLASHES NONE, EVERYTHING OK, IF IT FLASHES A NUMBER IT IS A DTC CODE OF SOMETHI
NG WRONG. I HAVE 4 PAGES OF DTC CODES ON MY WEBPAGE. 

R13 -- DON'T KNOW THIS ONE EITHER. I BELIEVE IT HAS TO DO WITH IGNITION TIMING 
IS MILLISECONDS, GOTTA CHECK MY FORD FRIEND WHO GAVE ME THESE CODES.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 217.7.78.196)
+ - Csaba Honlapja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Csaba Minden megbecsulesem.

Nagyon igenyes a lapod.
Nalam is kedvences.

Sokan vehetnenek peldat rolad es akkor nem lenne annyi szemet az
interneten.

Megegyszer gratulalok.


Sziasztok: Gyugyo
+ - Spoilerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy hol találok olyen céget, aki
egyedi spoilerek gyártásával foglalkozik. Egyet tudok Majosházán, de
szeretnék még többet megkérdezni az árakról.

Előre is köszönöm!
Kerry!
+ - Csokonai motorja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Csokonai motorja  fordulhat percenkent 133-t is!!! ( hathengeres,
>soros, ketutemu turbos, keresztfejes gep. Hossza 20 meter, magassaga 12
>meter.

Triznyak!

A keresztfejes mit jelent?

Udv,
      Zotya
+ - Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Marky, szia djtiszy!

>>tranziens szinten a 12V siman lehet 40V is
>>par millisecundumig (lasd Schaffner- vagy load-dump pulse >>cimszo).legalabb 
20nm-es gateoxid van a MOS-tranzisztoroknal >>ez kibir legalabb 15-20V feszults
eget. Ekkor mar csak az ESD >>vedostrukturak diodainak terhelhetosege a kerdes 
(ezek 10-15V >>korul "to:rnek"), ahol az aram a 100 Ohmos elotet 
>>ellenallassal elviselheto szintre korlatozhato. 
#Kedves Marky!
#mellekelnel szotarat is az okfejtesedhez? :-))
#HELP, engem erdekel a tema. talan mas sem ertette (bizom #benne...:-)

Miert, az idezett szoveg az magyar lett volna? Most, hogy jobban megnezem, valo
ban talalni benne ertheto szot...
:)
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Astra alapjarati motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Szabi utan most olvasom osszegyujtve a HA-kat, abszolut koca-szerelokent
szolnek hozza a temahoz, a csaladban elofordulo Astrak alapjarati motorjait
mar pucoltam, latszolag sikerrel (magikusan megszunt az alapjarat veszes
ingadozasa, es semmi baj tobb tizezer km utan sem):

A kiszerelt motort (amit a pl. a C14SE motorbol egyszeru kiszedni, az
X16XEL-bol meg kinszenvedes, mert rohadtul nem lehet hozzaferni), meg a
levegojaratot nitrohigitoval pucoltam le, remekul oldja a lerakodott
olaj-dzsuvat, aztan szaradas utan egy kis WD40 a tengelyhez.

Beallitasra szerintem - es a szervizkonyv szerint - sincsen szukseg,
nyilvanvalo, hogy a motorelektronikat nem erdekli a szabalyozokup pontos
helyzete, mert az semmire sem hasznalhato informacio. Ellentetben pl. az
alapjarati fordulattal, amit viszont tud merni. Nyilvan ha annyi lepes utan,
amennyi az allitokup teljes uthosszat jelenti sem all be a helyes alapjarati
fordulat, akkor hibat jelez. (Legalabb is, ha nekem kene ECU-t csinalni, igy
oldanam meg )

Azota elmeletem, hogy megelozo karbantartas jelleggel celszeru az Astrakban
alapjarati motort, meg EGR szelepet pucolni :-)

Szabolcs
+ - re: munkalap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marky irja...
> Tovabba rairnak egy varhato arat is, amit +-10%-ra el
> szoktak talalni.
Tapasztalatom  szerint, itthon, tobbnyire dekara eltalaljak.
Olyan  hosszu  lesz  a  szamla,  hogy  kijojjon a "vallalasi
osszeg". Gyanutlan mazsolanak, meg a karacsonyi szaloncukrot
is leszamlazzak.
--
Meszaros Geza

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS