Mi egyszer ugy jartunk, hogy a benzines IZS-furgonba tevedesbol gazolajat
tankoltunk. A vegen vettuk eszre es persze mar nem volt mit tenni. Kannank
nem volt, ezert elindultunk kannat venni. Na arra nem emlexem, hogy hogy
ertunk haza, de arra igen, hogy a motor iszonyatosan sznvedett vele.
Durrogott, rangatott, nem volt fordulata, stb. Valszeg nem szereti az
OTTO-motor a g-olajat. Estleg bizonyos aranyban?
|
Sziasztok!
Van egy 22 eves Daciam. Semmi baja, barhova elmegyek vele orszaghataron
belul, bar tavaly nyaron a horvat tengerparton voltunk 5-en, full
csomagtarto, full silectarto box es tuleltuk :)
A jelenlegi gondom a kovetkezo. Inditaskor az olajat 3-4 mp alatt kapja
fel,
ez korabban ne volt. Ilyenkor ez alatt a par mp alatt enyhe csorgo hag
hallatszik, aztan amikor felkapta az olajat, ez megszunik es a mutato is
felmegy 5-ig. Aztan, amikor mar felmelegszik az olaj es felhigul, a nyomas
taros 90-100 km-es tempo mellett epp hogy erinti a 2-es szamot. Ez
korabban - tavalyig - 3-4 kozott volt allandoan.
Ugy gondolom, hogy a jelensegert a szivattyu elkopott allapota a felelos.
Hidegen meg a kopott fogaskerekek kozott az olaj nem nyomodik vissza, de
melegen a hig olaj mar nem tomit es visszaengedi az olaj egy reszet es
ezert
esik a nyomas.
A kerdes, hogy ez karositja-e a motort - egyik kontrol lampa sem gyulad
ki,
hogy baj volna - illetve erdemes-e cserelni most a szivattyut.
Mit gondoltok?
tamaspapa
|