Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))
Sziasztok autosok.
Kedves Jani bacsi.
>Probald az M&M -et,......
Errol a szerrol eddig nem hallottam :-O
Megkernelek, hogy bovebben beszelj errol a szerrol?
Kivancsiva tettel !
En a 22 eves automba Militec et teszek amivel meg vagyok elegedve.
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajorkukac té-onlany ponty hugika :-))
Militec kaphato
Skoda 120 L
A- MajorKa bt.
1014. Bp. Uri u. 24.
T: 06-20-9446-107
|
Ahoj!
Az obd2, vagy eobd egy kötelező szabványos protokol együttes, ami az
autó környezetvédelmellel összefüggő komponenseit foglalja magába. Ez
kötelező minden, európában 2001 után, újonan forgalomba helyezett
|
Ahoj!
Ma kaptam meg az összes HA-t április eljétől kezdve. :-(
Juhász Károly:
Sajnos a korai ecotech motorok jó része ilyen, sőt ennél jobban is eszik
az olajat, már 60-80ekm-től is. Biztosat csak a motor megbontása után
lehet mondani, de eszi szelepszárnál, gyűrűnél is mind. Nem ritka, hogy
fúrni is kell/ene. Tehát, vagy együtt élsz vele, vagy ráköltesz, adott
esetben, akár több 100eFt-ot.
---------
Tamás:
> A gyűrűkopást egy kompresszióméréssel lehet megállapítani, egy
> normálisabb szerelő meg tudja csinálni,...
A kompresszió mérés a hengerek közötti eltérés megállapítására jó
módszer, de valójában alkalmatlan a motor állapot felmérésére. Egy
olajat fogyasztó motornak mindíg nagyon jók a kompresszió értékei, mivel
az olaj jól tömít ezen a nyomáson. ( az égési csúcsnyomás persze már
"elfújja" )
Motor állapotot lefújás méréssel érdemes diagnosztizálni.
----------
opelgeri:
A 8szelepeseket nincs értelme az ecotech-hez hasonlítani, alapjaiban más
konstrukció.
( az Opel ezt elkúrta )
----------
janibácsi:
Nekem úgy tűnik "amerikai" szemlélet amit írsz, ennek itt európában
nincs értelme. Az 5ezres olajcseréket itt már 30éve túlhaladta a
technikai szinvonal, mind a motorok, mind az olajak terén. Jelen
esetben egy speciális esetről van szó ezzel az Opel motorral, ennél
nincs értelme a megszokott és többé-kevésbé be is váló módszereknek.
---------
olajak:
Lehet próbálkozni különböző viszkozítású és minősítésű olajakkal, meg
adalékokkal, valamennyire változhat is a fogyasztás, de itt nem ez az
igazi megoldás.
Ebbe gyárilag 15W-40-es SJ minősítésű ásványi, vagy 10W-40-es
félszintetikus olaj való.
A hígabb-sűrűbb elképzelés sokszor nem állja meg a helyét, pláne a hideg
oldali szám esetében, annak csekély köze van az olajfogyáshoz. A 30-as
melegoldali minősítésű olaj hidegen sűrűbb, mint a 40-es, de üzemi
hőmérsékleten már hígabb lehet.
Ez a megoldás akkor hoz javulást, ha az olajfogyasztás többsége
hidegüzemben jelentkezik. Ellenkező esetben csak növeli azt.
Üdv, Triznyak
|