1. |
re: re: RE: *** HIX AUTO *** #3121 (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
2. |
re: re: RE: *** HIX AUTO *** #3121 (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
3. |
re: re: RE: *** HIX AUTO *** #3121 (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
4. |
lubrikalas (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: lubrikalas (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: RE: *** HIX AUTO *** #3121 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> A 'power-steering' nyikorog/csikorog (?) az majdnem
:> minden kocsin (meg $35-60M -es luxus kocsik is) amikor
:> maximum fordulod tesz.
Itt Europaban nem nyikorog. Itt egyre jellemzobb az elektromos
szervokormany, ami nem viszi el allandoan (es feleslegesen)
a motor erejet es konnyebb sebessegfuggore csinalni.
(Honda NSX-ben pl. 1995 ota van, szoval nem ujdonsag...)
Az autok nagyresze is mar elektro-hidraulikus, ahol a mukodes
ismet csak nem szijhajtassal tortenik, hanem elektromotorral.
(Pl. nalam is ilyen mukodik) Sokkal kellemesebb a hasznalata,
mint regen a hidraulikuse volt...
:> felesegem 'turbo'-ja ami gyakrabban csikorog, mert 3
:> v-beltje van. (vizhuto-fan, alternator, power-steering , A/C.
Europaban nem szokas szemelyautokban ez az "ekszijtemeto"
sem. Teherautokban ,vagy buszokban fordul inkabb elo.
Legtobbszor egyetlen szij megoldja a teendoket:
generator+A/C. A vizhuto ventilator egyre inkabb kizarolag
elektromotor, hiszen a keresztbe rakott motorrol amugy is
nehezen menne a szijas meghajtas...
Mar a Jeep Diesel motor is csak egy ekszijas:
http://static.howstuffworks.com/gif/diesel-jeep-engine.jpg
A klasszikus V-Belt helyett is inkabb a multi/ribbed V-belt hasznalatos,
ami eleve nehezebben is csuszik meg, mint egy szimpla fajta.
Szep napokat: Antal Attila
Altea 2.0TDI DSG
|
+ - | re: re: RE: *** HIX AUTO *** #3121 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelettel angol szoveg kovetkezik:
Lubricant
From Wikipedia, the free encyclopedia
A lubricant (colloquially, lube, although this may also refer to personal
lubricants) is a substance (usually a liquid) introduced between two moving
surfaces to reduce the friction and wear between them. A lubricant provides
a
protective film which allows for two touching surfaces to be separated,
thus
lessening the friction between them.
Jani bacsi:
Tudom, hogy 33 evesen csitri vagyok, nem hasznaltam meg el sok ekszijat
(nem
V
szij), de amikor angol anyanyelvuekkel tarsalgok akar elo beszeddel, akar
irottan, mindig szivesen veszem, ha kijavitanak.
Eszembe sem jutna vitatkozni az anyanyelvuk szabalyairól, elo nyelvuk szokasair
ol, es hogy milyen szo alatt mit ertenek.
Latin szotar szerint: lubricus: csuszos, sikos, veszelyes; mozgekony
Ismetelt mely tisztelettel:
WeTa
|
+ - | re: re: RE: *** HIX AUTO *** #3121 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Janibácsinak!
> Javaslom a belt-lubricant alkalmazasat, olcsobb mint a
> V-gepszij.Kaphato mindenutt. Uzemanyag-allomasokon, kis es nagy
> uzletekben, auto-szakuzletekben nagy valasztekokban.
A múltkor már tettem említést arról, hogy ez itt _EUROPA_, ez nem az a
világ amit odaát megszoktál, itt a tapasztalataid nagy része nem igaz,
sőt, megkockáztatom, a tanácsaid némelyike egyenesen káros!!!! Az, hogy
a vezérműszíjak isten tudja mit okozó kenőcsökkel való kezelésére
biztatsz, _felelőtlenség_ !!!
/ ezennel megkérem a nagyérdeműt, hogy Janibácsi ezen tanácsát, amit
bizonyára jó szándékkal tett, véletlenül se vegye senki komolyan!!!!!!
Legalábbis tengeren innen. /
Egyébként itt nem lehet úton-útfélen ilyen csodakenőcsöket vásárolni,
(szerencsére) de azért van ilyen, ami az én tapasztalataim szerint max.
néhány száz km-re javít a szíj tapadásán, utána viszont _el kell dobni_
a szíjat.
> aki nem tudna hogy mi a V-belt=V-gepszij.
Itt megint képzavar van, itt ékszíj a neve annak amiről beszélsz, a
V-belt itt mást jelent.
> A 'power-steering' nyikorog/csikorog (?) az majdnem minden kocsin
> (meg $35-60M -es luxus kocsik is) amikor maximum fordulod tesz
Amit szíj csúszásnak hiszel, az a szivattyú működésének természetes
hangja. A nyomáshatároló "szól" véghelyzetben. Ha mégis a szíj csúszna
meg, akkor az laza, azt feszíteni, esetleg cserélni kell, nem kenegetni.
> s nem a V-beltek hajtjak a huto-viz-pumpat. A hutoviz-pumpa v-belt
> hajtasa csak a regi lanc-hajtasuakon volt.)
Ez badarság! Van amelyik ilyen és van amelyik nem! Ez a gyártó
kénye-kedve szerint alakul. Ráadásul manapság megint láncosak a motorok.
> De nem valaszoltatok kerdesemre, hany kocsit, s hany V-ek-gepszij-jat
> hasznaltal-el mar eletdben???
Sosem gondoltam, hogy ezt valaha megkérdezi bárki is, így nem is
tartottam számon az elfogyasztott ékszíjakat. De talán nem tévedek
nagyot, ha azt mondom, max. 10-12db lehetett az elmúlt, kicsivel több
mint 30 év alatt. ( sosem kentem egyiket sem semmivel, ha kellett,
inkább cseréltem. Útközben 1db szakadt el, érdekes módon az majdnem új
volt.) Mielött megkérdezed, hogy ezt mennyi km-re, hát azt is csak
saccolni tudom, úgy kb. 600ezer lehet. Ami bizonyára jóval kevesebb mint
az amerikai átlag, de ez, mint már említettem, EURÓPA. Semmi értelme
összehasonlításokat tenni ilyen téren.
Jó egészséget!
Üdv, Triznyak
|
+ - | lubrikalas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jancsi bacsi!
Legyel olyan kedves, es vegyel vissza ebbol a nagy arcbol. Azt hiszem,
eleg
udvariasan hivtak fel a figyelmedet a listatarsak arra, hogy miert volt
felrevezeto a kifejezes, amit hasznaltal. A magyarban ilyen kozhasznalatu
szo
nincsen, legfeljebb szaknyelvben letezik.
Ugy latom, te angol nyelvteruleten elsz mar regota, es kicsit mar elfelejtettel
magyarul. Legalabbis ahelyesirasod, az angol nyelvtani logika szerinti
megfogalm
azasaid, magyartalan szavaid nekem erre utalnak.Ez persze valahol termeszetes,
ha kulfoldre szakadtal, de nem mi tehetunk rola, ugyhogy ne minket csessz
le
erte. Elore is koszi!
udv
Zoli
|
+ - | Re: lubrikalas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kaptam ezen sorokat ma reggel.
S mivel talan masoknak is lehet hasonlo kerdeseik, ketelkedeseik, igy
valaszolva a kerdesekre, megjegyzesere bekuldom a valaszaimmal eggyutt.
>From: (Nasfay Zoltan) >Date: Fri, Jun 8, 2007,
11:03am (EDT+6) To: Cc: >Subject:
lubrikalas
Kedves Zoltan;
Most probalok valaszt adni soraidra, remelem nem lenne semmi
"felrevezeto" ebben.
>Jancsi bacsi!
>Legyel olyan kedves, es vegyel vissza ebbol a >nagy arcbol.
Semmi "nagyarc" , sem nagykepuseg nem volt soromban !
>Azt hiszem, eleg udvariasan hivtak fel a >figyelmedet a listatarsak
arra, hogy
Minenki 'udvariasa irogat, de volt aki javaslatomat "hulyeseg"-nek
nevezte, azert adtam magyaraztat masodszor.
>miert volt felrevezeto a kifejezes, amit >hasznaltal. A magyarban ilyen
kozhasznalatu >szo nincsen, legfeljebb szaknyelvben letezik.
Igen Zoltan, abban meg tisztaban vagyok ,hogy a "LUB.." szo nem magyar.
S a felre-ertes elkerulese vegett adtam a teljes magarazatot.
>Ugy latom, te angol nyelvteruleten elsz mar >regota, es kicsit mar
elfelejtettel magyarul. >Legalabbis a helyesirasod, az angol nyelvtani
>logika szerinti megfogalmazasaid, >magyartalan szavaid nekem erre
utalnak.
BINGO ! Igen, A US-ban elek,Florida a hazam.
Magyarnyelv tudasom,s kulonosen alkalmazasa rem hianyos es rozsdas. A
'mondanivalomat' probalom megirni, nem a magyar helyesirast csillogatni,
s tobbszor mint neha, a szotarhoz vagyok kenyszeruleve folyamodni.
Amiket mar tobb nehanyszor irtam a HIX rovatokon.
>Ez persze valahol termeszetes, ha kulfoldre >szakadtal, de nem mi
tehetunk rola, ugyhogy >ne minket csessz le erte.
Nem'szakadtam' , s senkit nem vadolnek, sem
"csessz le" (?) azert.
>Elore is koszi!
En is koszonom ,hogy irtad a kerdeseidet.
Remelve mindenki masok kerdeseire is valaszt adtam.
>udv
>Zoli
Udvozletem minden olvaso es hozzaszolloknak.
|
|