Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3139
Copyright (C) HIX
2007-06-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Vectra klima :) (mind)  43 sor     (cikkei)
2 Vectra klima gond (mind)  69 sor     (cikkei)
3 re: re: Re: *** HIX AUTO *** #3135 (mind)  117 sor     (cikkei)
4 Polirozas (mind)  4 sor     (cikkei)
5 re: re: Re: *** HIX AUTO *** #3135 (mind)  76 sor     (cikkei)
6 re: Re: *** HIX AUTO *** #3135 (#3138) (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: Vectra klima :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ugyan nem ertek hozza es nem ismerem a Magyar allapotokat hozza kell szolnom.

Egyaltalan mi az hogy Hali? Talan hallo.esetleg hallo-hallo.                                                                                                                          
Az auto padlo gazzal uzemel,  mast el se tudok kepzelni. Mert hat mifelenk 
elegge hulyenek nezik azt, aki csovet huz maga utan.

Amugy felenk mar nem hasznalnak ilyen elavult dolgokat, mint generator, 
nallunk mindenki akkumlatorban tarolja az energiat es az aram csak ugy 
folyik 
belole. Mert hat ugye a volt hol volt, hol nem volt, de ha nem is lenne, 
akkor 
is volt, tehat van! Ize hol is tartottam?

Szoval ha feltoltod ket kobhulyenyi olajjal, az jot tesz neki, fokent, 
ha 
3 
liderc a nyomas a rendszerben.

Amugy ha veszel az egy uj kompresszort, akkor ehendogolhet a lelemenyes 
magyar 
felujito muhely, ellenben sikerult az autod erteket megduplazni. De nem 
is 
ertem, minek tenned, ha 3 ev utan lejart a szavatossaga. 2000 elott nem 
is 
gyartottak autot, vagy ha megis, akkor sem hallottam errol a kis bevasarlokocsi
r
ol.

Remelem, hogy csupa hasznos dolgot irtam.

Udv,

                                                                                                                                        
Frescho

u.i.: Aki komolyan es magara veszi, az eleg nagy peldanyszamban kinyomtatta
u.i.2.: Valos velemeny: kosd le a szijat es nezd meg, hogy akad vagy surlodik-e 
a kompresszorod. Persze ezt bekapcsolt allaotban, behuzott magneskuplungnal 
tedd. 99%, hogy ez a baja. Lehet, hogy csak ket csapagyat cserel, lehet, 
hogy 
bontottat ad. Messzirol tobb tanacsot nem hinnem, hogy van ertelme adni.
+ - Vectra klima gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Koszonom a segitokesz valaszokat mindenkinek.

Jani bacsinak valaszaim:

1. A "Hali" olyasmi mint a "Hello"...  :-)

2. Benzin+gaz uzem azt jelenti, hogy itt Europaban
van ugynevezett autogaz (jelolese hivatalosan LPG),
benzinnel mukodo autokat szoktak atalakitani
cseppfolyos gaz uzemre. Van egy autogaz tartaly
beepitve a kocsiba, es egy kapcsoloval lehet az
utasterbol kapcsolni hogy benzinnel vagy cseppfolyos
autogazzal menjek-e. A SKODA mar gyarilag is
kinal benzin-gazuzemu autokat.
Tovabbiakat peldaul a www.autogaz.hu oldalon
lehet olvasni errol.

Fobb elonyei:
A benzin olyan 270-270 Ft/liter korul van , az
autogazt 164 Ft/liter aron tankoltam par napja,
 de olyan 150-174 Ft kozott ingadozott iden az ara,
 a 95-os oktanszamu benzin meg volt mar 300 Ft is
 mult evben... Sok benzinkuton lehet tankolni mar autogazt.
A karosanyag kibocsatasa nagyon keves = kornyezetvedelem.
A katalizator elettartama is meghosszabbodik.
Mivel benzinnel es gazzal is megy, szinte megduplazodik a
tankolas nelkul megteheto ut.
Az emlitett oldalon tobbet is lehet rola olvasni, nem ragozom.

Hatranya: a tartaly helyet foglal (vannak mondjuk a potkerek
 helyere rakhato kisebb tartalyok is; az enyem nem olyan,
hanem egy 67 literes nagy tartaly.) Zoldkartya es muszaki
vizsga elott kell egy gazszemle, ami most 3500 Ft es talan
10 perces munka volt. Ennyivel dragabb egy evben a gazauto
 uzemeltetese.
Ja, es melygarazsban nem engedik parkolni.

Fogyasztas gazbol mondjuk altalaban tobb 1 literrel mint
benzinbol, de ez beallitas kerdese. Telen a legtobb auto
benzinnel konnyebben indul mint gazzal. Roviden ennyi.
Ja, es a gaztartalyok 10 evig hasznalhatok, 5 evre lehet
hosszabbitani.

Egy SARKITOTT, KEREKITETT szamolas gaz es benzin kozott:
10 liter/100 km fogyasztassal szamolva gazzal 1 literen sporolok
100 Ft-ot, akkor 100 km-en 10x100=1000 Ft-ot.
 Egy atalagos evi 10.000 km-es futassal szamolva
100.000 Ft a sporolas gazuzemmel.

Megmondom oszinten, a 2 literes benzines OPEL VECTRA
7 es 12 liter / 100 km  kozott evett eddig,
a 7 liter az 200 km-es tavon 110-es atlagtemponal,
a 12 liter 3-4 km-es rovid varosi tavokon teljes klimaval,
dinamikusabb kigyorsitasokkal volt. Ja, mindez gazuzemben..

Ki lehet szamolni, hogy nekem megeri a gazuzem....

A klimarol meg majd meg irok hogy mi lett vele...
Amugy meg egy szoval se mondtam, hogy egy 17 eves
autotol elvarom, hogy minden orokke tartson rajta, eleve
ugy vettem meg, hogy kell ra kolteni, amugy meg itt
Magyarorszagon nagyon sok ennyi idos es idosebb
auto is szaladgal az utakon...

Udv!

GERI
+ - re: re: Re: *** HIX AUTO *** #3135 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> > >
> > > Hali!
>
> Mia "Hali" es mi nyelven?
>
Magyar; üdvüzlés, szleng.
> > >
> > > Adott egy gyonyoru 1990-es 4 ajtos VECTRA A,
> > > 2 literes benzin + gazuzemu, manualis klimaval.
>
> Mit eertesz " gaz-uzemu" alattt. ?
> A "benzin motor' gazon mukodik.
>
Igen, ugyanis itt 1l (liter SI mértékegység kb. 1/4 gallon) üzemanyag
jelenleg ~300Ft (1,63$) ezért sok nagyobb motorú kocsit gáz/benzin
üzemre állítanak át, mivel az autogáz ára kb. 2/3-a a benzinnek.
-Vannak típusok, amit újonan így szállítanak!
> Bocsasatok meg, de ha jolerettettem, az A/C (air conditioning)
> compressoraval volt baja.
> Az 'alternator' , ill.  "generator" , mar nem hasznalva  kocsikban kb.
> 35-40 eve.
>
-Igen valóban elírtam, kompresszorcsapágyra gondoltam mint azt már
egyszer leírtam.

-Ha nincs generátor, akkor az elektromos fogyasztóknak mi adja az
energiát???
-indítózás előtt minden reggel töltöd az akkumulátort? vagy már ezt is
túlhaladtátok, és csak magától termelődik az elektromosság a kocsikban?
> De ha az alternator (generator) lenne a problema, az szabadon forgo.
> Tehat ha a csapagya tonkre megy ,egyszeruen nemtolti az accu-t. De nem
> lassitja a motort. !!!!
>
-Ha tönkreemgy a generátorcsapágy, akkor az áramtermelésen kívül a
széthullott csapágy és egyéb surlódó alkatrész is terheli a motort,
tehát le fogja lassítani, aztán elkezd csúszni a generátort meghajtó
szíjj -esetleg elszakad, ekkor már valóban nem terheli a motort.
> Csupan az A/C compressor lassitja a motort, meg ha mukodik normalisan 
is
> kb. a motor teljesitmenyenek 10%-aval.
>
normális esetben az A/C kompresszor nem lassítja  a motort, mert -ha az
gyári felszereltsége az autónak- bekapcsolásakor kicsit megemeli az
alapjáratot.
-Azért érdekes lenne egy 120kW-os (~160LE (lóerő)) motor
teljesítményének 10%-át elhasználná a klíma; általában 1,5-4kW amit
elhasznál típustól függően.
> > Beállt a generátorcsapágy, ha szerencséd van, csapágycsere+
>
> Itt masrol beszelsz.
>
> > olaj+gáztöltés; ha nincs - és az a verzió van benne, ami az
> én 95-ös
> > gépemben volt, akkor komplett belső csere -
>
> A kompressor, (nem tudom mi a 4 ajtos Vectra ,
-akkor minek szólasz meg!
>  -de az A/C compressora
> kb. 6 oz. A/C olajat es kb. masfel font R-134 freont igenyel.
> Talan valaki tul-toltotte freon gazzzal , az eladas elott , s nem adott
> A/C olajat.
>
-mi itt nem oz.-ban és fontban, hanem literben, és grammban - vagy
kilogrammban mérünk, egyébként a freont, mivel erősen üvegházhatású gáz,
már nem használják, csak egyes környezetükkel nem törődő országokban van
engedélyezve.
A klímarendszer töltésekor pedig nem a gáz mennyiségét nézik ( azt is,
mert az alapján számláz a töltést végző) hanem a nyomását a rendszerben,
az olajnál pedig feltöltik a megfelelő szintre.
> Nem szamit, hofgy mit tettek ha a compressorra kaput-ra jutott.
>
> Az itteni arak (USA) min. $800 , plusz munka-ber.
> ami legalabb 50-70 dolcsi oraberek.
> Sok szerencset ! Remaelve ,hogy egyszerubb problemaja lenne. !!!!
>
>
hálistennek ez itt nem az USA így 2-300$ nak megfelelő összegből
megúszható a dolog.
> >ez esetben 50e alatt ne várd
> > a javítást; csapágycsere esetén ~30e körül megállhat.
>
> Tapasztalatom, NE javittsad, s ne vegy ujra-epitett compresszort. az 
nem
> sokaig fog tartani. Redszerint a garatcia utani nap[on bedoglik.
>
A csapágycsere nem újraépítés, ha a teljes belsejét komplett cserélik az
szintén nem újraépítés, csak a megfelelő minőségű tömítésekre kell figyelni.

> > -mennyi kilométer van abban a gépben?
>
> 1990-es kocsi. tehat tulhaladta a mukodesdi hatarat.!!!!      Sajnalom
> !!!!.
>
-A kocsi állapotát a korán kívül igen jelentősen meghatározza, az
elvégzett karbantartások minősége, és a megtett út hossza, ezzel a
típussal jelentősebb nagyjavítás nélkül kb. 300-400 000km a megtehető
-persze kb 200 000 után előjönnek mindenféle gondok, csapágy, tömítés,
elektromos hibák.
> Abbol a mondas, kapsz amiert fizetsz!.
> Egy uj compresssor fog tartani egy masik 15-20 evet, HA eredeti a
> keszito altal . De ha tartodkocsidat 15-20 evig.
>
Ez mi nyelven íródott???


> Sok szerencset.
>
> Janibatyatok.

Biztos vagyok benne, hogy ha az USA-ban tönkremenne alattam a kocsi
megkérdezném, tőled hogy kihez menjek javíttatni, de talán nem kellene 
a
teljesen más körülmények, és általad ismeretlen típusok esetén
tanácsokat adni!

Tamás
+ - Polirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T.Autoatarsak!
Adva van egy kilenc eves ezüstmetall Astra G.Tobb karcolas,az ido
vasfoga.Ki tudna egy jo polirozot ajanlani Budapasten?Egyaltalan
lehet-e ezt a fajta karosszariat polirozni? udv:Tamas
+ - re: re: Re: *** HIX AUTO *** #3135 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

Nem szeretek mások hiányosságain lovagolni, de ha valaki nem tud
valamit, akkor ne okoskodjon...

>> >
>> > Hali!
>
> Mia "Hali" es mi nyelven?
Egy köszönési forma, magyar nyelven...
>> >
>> > Adott egy gyonyoru 1990-es 4 ajtos VECTRA A,
>> > 2 literes benzin + gazuzemu, manualis klimaval.
>
> Mit eertesz " gaz-uzemu" alattt. ?
Gáz üzemű alatt azt érti, hogy földgázzal működik az autó motorja,
mint hajtóanyag.
> A "benzin motor' gazon mukodik.
???
>
> Bocsasatok meg, de ha jolerettettem, az A/C (air conditioning)
> compressoraval volt baja.
> Az 'alternator' , ill.  "generator" , mar nem hasznalva  kocsikban kb.
> 35-40 eve.
Szerintem megint nyelvi, fogalmi félreértések lesznek, de itt, az
elmaradott Európában a 2007-ben gyártott autókban is van generátor, ez
végzi az akkumulátor menet közbeni (vissza)töltését.
[..]
>
> A kompressor, (nem tudom mi a 4 ajtos Vectra , -de az A/C compressora
> kb. 6 oz. A/C olajat es kb. masfel font R-134 freont igenyel.
> Talan valaki tul-toltotte freon gazzzal , az eladas elott , s nem adott
> A/C olajat.
> Nem szamit, hofgy mit tettek ha a compressorra kaput-ra jutott.
Ha nem tudod mi az a 4 ajtós Vectra, akkor honnan tudhatod, hogy
mekkora a beltere, mekkora légköbméterre méretezték a klímáját, ergo
mekkora a klímája, miből mennyi a feltöltési adata??
És ha nem tudod mi az, akkor
1. miért nem keresel rá az interneten, 2 perc alatt megtalálnád a
választ
2. miért adsz tanácsot olyan témában, amiben nem is tudod miről
beszélsz?
>
> Az itteni arak (USA) min. $800 , plusz munka-ber.
> ami legalabb 50-70 dolcsi oraberek.
> Sok szerencset ! Remaelve ,hogy egyszerubb problemaja lenne. !!!!
Ez megint nagyon hasznos információ nekünk, és a kérdezőnek is, itt
Mo-n.
>
>>ez esetben 50e alatt ne várd
>> a javítást; csapágycsere esetén ~30e körül megállhat.
>
> Tapasztalatom, NE javittsad, s ne vegy ujra-epitett compresszort. az 
nem
> sokaig fog tartani. Redszerint a garatcia utani nap[on bedoglik.
>
>> -mennyi kilométer van abban a gépben?
>
> 1990-es kocsi. tehat tulhaladta a mukodesdi hatarat.!!!!      Sajnalom
> !!!!.
Azt hiszem ez a fajta hozzáállás nem viszi előre a beszélgetést, jó
lenne, ha mellőznéd. Tudod, errefelé kicsit más az életszínvonal,
mások a lehetőségek. Rengeteg ember van aki egyszerűen nem teheti meg,
hogy kidobja a 15-17 éves kocsiját, mert nincs pénze egy újra...
Életszínvonal megértéséhez: nálunk itt Mo-n 1 liter 95-ös benzin ára
290 Ft, az átlagbér 110ezer Ft, azaz mondjuk 10 liter benzin az az
átlagbér 2,6%-a. Ez így nem tűnik soknak, de számold ki, hogy máshol
mennyi, és egyből látszik, hogy itt nem olyan olcsó egy autó
fenntartása, hogy "elromlott, kidobom, veszek újat helyette"... És
akkor a környezettudatosságról még nem is beszéltünk...

-Álmos-

ui: kicsit elszakadt a cérna...
"A legrosszabb dolog a világon az, amikor a hülyeség szorgalommal
párosul"
+ - re: Re: *** HIX AUTO *** #3135 (#3138) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mia "Hali" es mi nyelven?

A hello egy változata és magyarul.

> Mit eertesz " gaz-uzemu" alattt. ?
> A "benzin motor' gazon mukodik.

Az autót átalakították, hogy benzinen kívül propán-bután gázzal
(LPG) is működjön.

> Az 'alternator' , ill.  "generator" , mar nem hasznalva  kocsikban kb.
> 35-40 eve.

Ez nem igaz, minden mai autóban van generátor (angolul
alternator). Ami már nem használatos, az a dinamó (angolul DC
generator).

> Tapasztalatom, NE javittsad, s ne vegy ujra-epitett compresszort. az 
nem
> sokaig fog tartani. Redszerint a garatcia utani nap[on bedoglik.

Rossz tanácsot adsz, ha azt mondod, költse az autó mostani
értékének kb. harmadát egy új kompresszorra. A felújítás a
gazdaságilag elképzelhető megoldás.


Ed

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS