Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3179
Copyright (C) HIX
2007-08-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: AUTO # 3177 (mind)  13 sor     (cikkei)
2 AUTO #3178 (mind)  69 sor     (cikkei)
3 Sportoshangu Kadett. (mind)  27 sor     (cikkei)
4 Napba lehet nezni, de... (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Bosch DOS-os demoprogram a befecskendezokrol (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Valasz: re: AUTO # 3177*** HIX AUTO *** #3178 (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - re: re: AUTO # 3177 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Tehat magyarazataban, Triznyak ket kulonfele motorokrol beszel. S nem
>  jelzi a jelentos kulombsegeiket.
Bevallom, sikerult az eddigieknel is jobban meglepned! Bizonyara az en 
szenilitasom az oka, de egyaltalan nem emlekszem, hogy barmit is irtam 
volna karburatoros motorrol.
De, ha Te mondod, akkor biztosan ugy van, bizonyara en olvasok valami 
masik HIX Autot.
A tobbit, ha nem veszed zokon, nem kommentalom. Fáraszto falra hanyni a 
borsot.

Udv,  Triznyak
+ - AUTO #3178 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ketsegtelenul nem akarnek vitaba szalni Triznyakkal, sot senki massal
sem.
De a #3178 cikkben adott nehany  sorai kisse zavarosak s osszekeverve az
alanyokon.

A "carburator-fuel-injector-cleaner" javaslatom emlitese ,ketsegtelenul
nem a 'leg-minoseg' (sem a 'leg-mennyiseg' ) jelzojenek a mukodtetesere
volt. Azt meg a kemenysepro is erthetne.
Frigyes soraira valaszolva javasoltam azt, mert mint irta ,a
carburator-tu-szelep-evel volt baja.
S ha az 'uszaj' nem lukadt, azt csak a 'beragadas' okozza.

A fuel-injected (uzemanyag-befecskendezett) kocsiknal miert is lenne
szukseges a levego-mennyisegenek merese?
A dugattyuk beszivjak mind a levegomennyiseget amit kepesek. Sem
tobbet,sem kevesebbet.
S a carburatoros kocsik eseten is a ("choke")=megfujto nem a
mennyiseget,hanem a beszivodo levego aramlas-sebesseget okozni. Mert a
carburator a 'Venturi-cso'' elven mukodik.

Az emlitett kocsid eseterol nem beszelek,mert nem tudom.De a fiam Nissan
"Z" sport kocsijanak a "leg-erzekelo"-je ,ketsegtelenul nem
'legmennyiseg-mero' volt.
Japantol rendelve, ($350).S csupan a leg-aramlohoz csatolt resz, amiben
a hajszal-vekony erzekelo-fem-elem volt.
De az electromos csatlakozoja (ahol a hiba volt) kb. mas-fel-tucat
vezto-kabel a computerehez. (Amit csupan csak a sport kocsikon dolgozo
Nissan uzem volt kepes megallapitani computeres muszreikkel).
Mind ami valamimodon befolyasolta a befecskendezo uzemanyag, s mas
mukodeseket.

Igaz, Frigyes nem adta a rovaton a ZK vizsgajanak adatait.
De mivel kerdesm volt azon, s Jozsi torolte soraimat,maganban kertem a
magyarazatait.
Amit kuldott mult Penteken.
Az volt a 22 eves Skodajan;
              Gyari adat                Mert ertek
CO           4,5                            2,45
CH           1000                          141
 Azok az 800 rpm-en
Co            4,5                          0,41
     a 3000rpm-en.
S nem hiszem hogy onmaga tette. S az adatok ketsegtelenul igen
kieligetok.Persze Frigyes allandoan jokarban tartja kocsijat.

Sajnalom,hogy az ottani "marka-szervice"-ek gyatrak.  Csodallom miert?
Nem akarnanak hogy termekeiket ismet vasarold? Hol az uzleti erdekeik?

A radiator, huto-viz problemainal.
Amikor a huto-vized tul-forr, az a 'huto-viz-reservoir'-ban bugyog
fel,mert a radiatorod zart, ( amit a kocsi tulajdonossa jelzett hogy nem
tortenik). Tehat valahol a mu-gumi viz-cso-vezeteke nem alja meg a
melegallapoti csomast. S a tu-hegynyi luk csak a meleg-nyomasu
allapotban mutatkozhat.
S a motor huto-viz-termosztatja  ZARVA van amig a hengerfejben a
huto-viz el-nem-eri a megallapitott homersekletet. S csak
akkor nyillik-ki ,cserelni a huto-vizet a radiatorbol ahol az hutve
van.
De a problemat meg az utca-sarki allomason levo 'grease-monkey' is
megtudja allapitani ket perc alatt.
A kezi-leg-nyomassal-mukodo radiator-huto-viz-rendszer-luk megallapito.
Amit a huto-viz-reservoir cso-re csatol, es magas-nyomast ad. A huto-viz
vesztessegenek helye rogton nyiltan lathato.

Nem csak hogy allandoan hivatkozom  a kocsi 'manual'-jaira, de meg a
"Haynes' mechanikusok manuel-jet is megvasarolom minden kocsimmal.

Boldog es problema-mentes autozast mindenkinek. Ne feledd, az allando
jo-karbantartas a kulcs ahoz.
+ - Sportoshangu Kadett. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv Mindenkinek!

Kösuz az észrevételeket,ugy tünik marad a gyári dob,meg az asszony is.
Majd ha megveszem álmaim autóját/Chevy Camaro 1978 5,7 V8/
annak már esélyes lesz a hangbelekötésért az asszonycsere,addig nem.

Mindenesetre kösz.
Másik kérdés.
Beinditom az autot,hidegen kis gázt adva neki igen erős csörgö,hang 
hallatszik.Ha egy hirtelen gázfröccsel kipörgetem kicsit/ nem üveghang/,
köp egy vödör kormot,és szebb lesz a hangja.
A jelenség terhelésen hatványozottabban jelentkezik.
A gázfröccs után minden OK,csörgés a múlté...korom marad.
Ugyanakkor a motor közepes fordulatszámánál,egyenletes haladáskor,
szeret berángatni.Először kissé,majd egyre jobban.
Kuplung kinyom,felenged,megint jó egy darabig.
Ha fölváltok,pl 4-ikbe 50nél,akkor morog ,de nem tud rángatni.
Na erre varrjatok gombot.
Az adagoló egy Bosch,2 vezeték megy rá,egy start stop,meg egy dúsitó.
A porlasztócsúcsok kb 60ezret mentek,Lucas gyártm.
Ja és a 3as hengernél a vez műtengely,egyik bütyke kissé kopott.
Hogy a szivó vagy a kipuffogó,azt most nem tudom.

Kb ennyi.
Üdv
Barna István

+ - Napba lehet nezni, de... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elvittem az autot mosatni.
Gyonyoruen megtisztitottak kivul-belul, sot a muszerfalat is
lublikaltak vmivel amitol gyonyoruen csillog.
Viszont cserebe nem lehet kilatni a szelvedon (csak polarizalt
napszemuvegben) annyira nagy ez a csillogas.
Mivel tudnam a muszerfalat lublikaltalanitani, hogy lassam is
hogy merre megyek ?

A'kos
+ - Bosch DOS-os demoprogram a befecskendezokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

valamikor meg a kezdetek kezdeten (HIX AUTO szempontjabol) elkuldtem egy
par embernek innen a listarol egy pici DOS-os Bosch demoprogramot, amit 
en
forditottam le es a korai benzinbefecskendezoik mukodeset mutatja be.
Nincs veletlenul valaki vonalban, akihez eljutott anno ez a cucc? Talan
valahonnan elo tudnam banyaszni valamilyen archivumombol, de nagyon nagy
falat lenne, ha valakinek esetleg eppen keznel van, akkor nem kezdenek
neki.

koszi elore is, udv, Akos
+ - Valasz: re: AUTO # 3177*** HIX AUTO *** #3178 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: re: AUTO # 3177 ( 53 sor )
> Idopont: Tue Aug 28 15:13:28 CEST 2007 AUTO #3178
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> > Sajnos megint ellent kell mondjak, ez nem így van. A befecskendezos
> > motorok keverek szabalyozasa tobb parameter alapjan és folyamatosan
> > tortenik, de az alapjarati motornak ehhez nincs koze. A fentibol
> > adodoan szivato sincs.
> 
> Triznyak valot mond itt, de ket kulombozo uzemanyag-modszer alkalmazasu
> moitorokat kever ossze.
> "Keverek-beallitas" es a kevert uzemanyag "szivas" csak a karburatoros
> motor eseten lehetok.

Ugyan miert???

> > >  Gyakorlatilag a motorba juto levego mennyiseget szabalyozza gazadas
> > >  nelkul.
> > Igen ez a feladata. Ennyit tesz es semmi egyebet.
> 
> Bingo.ez is valosag, de csak a 'fuel injected'
> =uzemanyag-befecskendezett motorok eseten.
> Mert az csak a levegot szivja.A beszivott levego NEM tartalamz semmi
> uzemanyagkevereket abban.

Ebbol es a felsobol en azt gondolom, hogy valahol nalad nagyon 
osszekeveredett a dizelmotor a befecskendezeses, illetve karburatoros 
benzinmotorral...

Altalanossagban: amikor Triznyakkal vitatkozol, miert gondolod mindig 
csipobol azt, hogy laikus felhasznalokent mindent jobban tudsz, mint egy 
_szakmabeli_?

udv, Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS