> a legjobb dielektromos tulajdonságú agyagokkal,
> a legvékonyabb szigeteléssel, ami kb. 2 nm (korlát a tunnel áram),
> a legvékonyabb, még folytonos fémezéssel, ami kb.5 nm,
Legyen szendvics: 5nm fém, 2nm szigetelés felváltva.
Az 7nm egy 1méter vastag szendvicsben -> 143 millió m2 felület elvileg.
C = epszilon*A/d = 8,8e-12 * 143e6 / 2e-9 = 630 000 Farad.
U = 2V
E = 0,5 * C *U^2 = 1260 000 Ws = 350 Wh. 1m3-ben. Ideális esetben.
Nem az igazi, de ezt még epszilon realatívval szorozni kell.
A 1m3-es szendvics tömegét meghagyom másnak. :)
Még egy apró lehetőség eszembe jutott:
Az 5nm vastag fémréteget lehetne 5nm széles csíkokra vágni,
köztük 2nm szigetelőt hagyva. Azaz lemezek helyett fémszálak.
Némi rajzolgatás után kijön, hogy 9/7-szeresére növeltük a felületet,
és csökkent a tömeg (feltéve, hogy a fém nehezebb, mint a szigetelő).
5 liter/100km 20%-os hatásfokkal = 2400 Wh/100km
- visszatáplálás nélkül.
Ha epszilon realtív 7, akkor ez 100km/m3 . Határeset.
A visszatápláláshoz viszont bőven elégséges lenne
már mai színvonalon is.
Amiben reménykedni lehet talán,
az a nagyobb U, a visszatáplálás, a jobb relatív epszilon.
Hát ha autóba nem is az igazi, de otthonra, pincébe lerakva,
pár napi villanyfogyasztást eltárolni jó megoldás lehet,
és egy lépéssel közelebb kerülünk a sziget üzemmódhoz.
Nem feledve, hogy mindez az ideális eset.
a BenceMiki
|