Bele a közepébe..
A Maglev miért drága?
A nagy fogyasztás oka a lebegtetés veszteségei + nagy légellenállás.
A megépítése pedig drága mert a "sín" minden métere egy vagyon.
Adódik a kérdés:
Miért nem légmentes csoben halad ahol permanens mágnesek
lebegtetik? Csak nem szabad engedni a feje tetejére állni.
Igaz, hogy a csövet masszívra kell építeni, 10t/m2 nem kevés és
nem is olcsó, de nem biztos, hogy drágább mint a Maglev síne.
Viszont duplán nyernénk: nem kell motor a vonatra, sem a "sínre",
elég a cso egyik végén meglökni a vonatot, a végén meg elkapni.
Kicsit komolyabb vonat is kell, hogy bírja a belso túlnyomást.
A teljes mozgási energia visszanyerheto, nincs mechanika,
nem kopik stb. És természetesen a sebesség is igen nagy lehet.
Sogorék bizonyára kitöro örömmel fogadnák a 30 perces
Bécs-Bp vonalat. :))
Szerintetek?
Úgyis tudom, hogy ízekre szedítek :(
a BenceMiki
|