Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3652
Copyright (C) HIX
2008-01-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 maglev maskeppen (mind)  63 sor     (cikkei)

+ - maglev maskeppen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Starters:
>Ekkora légmentes cső gyakorlatilag fenntarthatatlan.
Miért? A gázvezetékek is n-ezer km hosszúak, nyomás alatt.
Sztem fenntartható,
bár elsőre nekem is vadnak tűnt a saját gondolatom. :)

>nem kellene mágnesesnek lennie:
>elég lenne egy kis levegő a vonat mögé :-) akár a vonatból kibocsátva 
>is.
Igen, nekem is eszembe jutott, hogy hajthatná a légnyomás is, akkor sincs légellenállás-gond, de a vonat mellett hosszában munkavégezetlenül is szökne levegő, és a nagy térfogatok miatt a nyomásváltoztatás lassú lenne, + lehűl, melegszik.

Marky:
> mechanika van a sin korul, nem tud kisiklani, igy oszlopokra is 
> teheted a sint. [...] csak az oszlopok alapteruletet
> + nem kell vadallatokat keritessel elzarni  ill. vadhidakat epiteni,
Jó, de ez nem a lebegésből adódik, hanem a megfelelő kapaszkodó formából.
A felvetett vákuumos cső is mehetne oszlopokon...

>> Miért nem légmentes csoben halad ahol permanens mágnesek lebegtetik?
>Mert a megalloknal zsilipelni kell (idoigenyes),
Miért időigényes? Vonat beáll a helyére, csövet előtte és utána lezárni, ajtók nyílhatnak.
Végállomáson a cső egyik vége amúgy is eleve zárva van.

>nagyobb halozatban x kobkilometer levegot ki kell szivattyuzni,
De csak 1x  + a szivárgás. Persze a légnyomást csak addig kell csökkenteni, amig összemérhető a légellánállás költésége az üzemeltetés egyéb költségeivel. Az alá ugye kár menni.

> a vonatnak oxigent kell vinnie magaval
Azért az nem olyan sok. Vihet növényeket is. :))) (Mondjuk asszem 1 embernek 1 jó nagy fa felel meg, úgyhogy ez a növényes dolog talán mégsem jó megoldás.)

>es hermetikusan zartnak kell lennie,
A repülőnek is.

> veszmegallas eseten a csobe vissza kell szivattyuzni a levegot,
Milyen vészhelyzet lehet? :
Ha beomlik az alagút, akkor már van levegő is.
Ha a vonat előtt omlik be, akkor a szembe levegő még fékez is.
Ha mögötte, akkor rágyorsít, ez igaz. Fék kell.
Ha viszont nincs levegő a csőben, az garancia arra, hogy a cső járható.
Ha az utastérben vkinek szívrohama stb van, akkor maga a vonat az, ami a leggyorsabban lakott vidékre/mentőkhöz ér.
Szerintem nincs szükség vészmegállásra.
Annak az esélye, hogy a vonat kilyukad és elszökik a levegő nem több mint repülőn. Legrosszabb esetben rá kell áldozni "egy csőnyi" vákuumot és beengedni a levegőt kintről.
Illetve a cső is szakaszolható pl. 20km-ként..

>ujraindulni csak 43 nap mulva lehet,
>amire megint kiszivattyuztak a levegot, stb.
Ki kell számolni, hogy mennyi idő kiszivattyúzni a levegőt.
De lehet erre a célre fenntartott "vákuumot tartalmazó puffertartály", magyarul lehet időben előre vagy utána is szivattyúzni.

>> Viszont duplán nyernénk: nem kell motor a vonatra, sem a "sínre", 
>> elég a cso egyik végén meglökni a vonatot, a végén meg elkapni.
>Es ha kozepen veszfekezes miatt megall a vonat?
Nem látom ugye okát, hogy miért akarna megállni, de azokra a ritka esetekre, amikor mégis újra kell indulnia, nos lehet benne éppenséggel egy kistelj. motor, lényeg, hogy normál üzemben off legyen, ne fogyasszon.

A nagy kérdésem az is, hogy miért is nem állandó mágneseken lebeg a vonat? Vagy legalább a súlya nagy részét tarthatnák.

A vákuumban mágnesen lebegő garantáltan tisztább mint akár a fapados, akár a Maglev. És nincs sebességhatár, elvileg mehetne annyival is mint a repülő. Sőt!

Teherszállításra is alkalmas, sőt.
Elmondhatnánk, hogy minden cső Kínába vezet. :)) Illetve onnan jön..

Na jó, ha nem, hát nem. De hát mégiscsak őrültség, hogy egy gravitáció szempontjából ekvipotenciális felületen évi sokmillió tonna üzemanyagot szánunk közlekedésre.

a BenceMiki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS