Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2278
Copyright (C) HIX
2004-08-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hetszemelyes egyteruek (mind)  7 sor     (cikkei)
2 gyujtotrafok (mind)  50 sor     (cikkei)
3 Gyujtotrafok megy egyszer (mind)  98 sor     (cikkei)
4 Ford markaszerviz (mind)  33 sor     (cikkei)
5 Elado auto (mind)  9 sor     (cikkei)
6 hix 2277, dacia, fek stb (mind)  87 sor     (cikkei)
7 Re: Gyujtotrafok meg egyszer (mind)  67 sor     (cikkei)
8 Re: Fekezes (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Re: Fekezes (mind)  37 sor     (cikkei)
10 re: re: Gyijtotrafok meg egyszer (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - hetszemelyes egyteruek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata ezekkel a jarganyokkal?
Csaladi autokent gondolkozok egy ilyen beszerzesen 
(oten vagyunk, de idonkent nagyszulokkel, testverekkel utazgatunk).

Kosz: Kovacs Gabor
+ - gyujtotrafok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gigi irta:
: >En mar csak egyet nem ertek (koltoi kerdes): hathengeres motornal minek
: >kell parban szikraztatassal olcsojanosozni... Az igazan olcso autoknal,

: Az autogyarak meglehetosen kis arressel dolgoznak,

Egy hathengeres motorral szerelt A6 nem eppen a "csoro" kategoria (csoro
az 1.8TDI A6, amibol kisporoltak a hatso hangszorokat...). Az
autogyaraknak egyebkent egesz jo arresuk van, mivel izombol tiporjak a
beszallitokat. Nemetorszagban nem fogyott az uj Golf 5? Kerem, ezentul
ingyen adjuk hozza a legkondit. Kb. 20000 eurobol 1500-at siman engedtek
es biztos vagyok benne, hogy meg mindig nyereseggel adjak el a kocsit.

###

Triznyak irta:

: Ezzel az a problemam, hogy azt tapasztaltam, ilyen estben megall a masik
: henger is. Ha viszont a zarlatos gyertyarol lehuzom a pipat, akkor
: elindul a masik henger.

Lehetseges, hogy a primer terkercs vezerloelektronikaja olyan, hogy az
ilyen esetet eszreveszi es lekapcsolja magat (lasd lejjebb)?

: Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem, a
: tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog
: "elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya
: elektrodahezegat.

Egy tekercsben indukalodo feszultseg fuggetlen attol, hogy milyen
potencialon van az egyik vege, amig a masik vege a levegoben log (nyitott
aramkor). A feszultseg nem "folyik", hanem "esik", ha pedig zarlatos a
gyertya, akkor ott nem esik feszultseg, tehat megmarad a tekercsen
(feszultsegmegmaradasi torveny ;-)) ). Gigi rajzabol kitunik, hogy szikra
csak akkor lehet, ha mindket gyertya szikrazik (kulonben nincsen zart
aramkor, ahol az aram folyhatna), vagy az egyik gyertya szikrazik es a
masik pedig rovidzart csinal. Utobbi esetben viszont a szekunder
tekercsben nagyobb aram fog folyni, mert egy szikrakoz ellenallasa kisebb,
mint kettoe. Elmeletileg ezt a nagyobb aramot a primer oldalon is eszre
lehet venni, de lehet, hogy ekkor mar keso (vagy a kulonbseg kisebb, mint
a szoras). A masik lehetoseg az, hogy a nagyobb aram miatt a tekercsbol
gyorsabban tavozik az energia es a szikra tul rovid es nem gyullad meg a
benzingoz. Mit kell erteni a "leall a masik henger" kitetelen? Csak azt,
hogy nem jar a henger, vagy azt, hogy meg szikra sincsen?


Udv,
marky
+ - Gyujtotrafok megy egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tovabbi felreertesek es hitetlenkedes elkerulese erdekeben feltettem 
az A6 kapcsolasi rajzanak reszletet a kovetkezo linkre:
http://gigiga88.tripod.com/car/index.html

Az abra jobb also reszen tisztan latszik hogy
a trafo es gyertyak pont ugy vannak kotve, ahogy mondtam, es nincs
kulon tekercse a ket gyertyanak. Megneztem ket teljesen mas tipusu
auto rajzat is, ugyanigy vannak kotve. 

>Ezzel az a problemam, hogy azt tapasztaltam, ilyen estben megall a masik 
>henger is.
>Ha viszont a zarlatos gyertyarol lehuzom a pipat, akkor elindul a masik 
>henger.

Ennek nem igy kellene lennie. Elvileg akkor kellene
mind a ket hengernek megallnia ha lehuzod a zarlatosrol  a pipat mert
ez megszakitja a szekunder aramkoret es igy egyik gyertytan at sem
fog aram folyni. Biztos hogy jol emlekszel, es nem akkor allt meg a masik
henger is amikor lehuztad a pipat? Sokszor az ember csak arra figyel
hogy valtozik-e a motor jarasa egy gyartya lehuzasanal, es nem mindig
konyu megmondani hogy egy henger elkezdett mukodni vagy eppenseggel
megallt a lehuzaskor. Meg az is lehet hogy egy negy hengeres motor eseten
egyenletesebb a motor jarasa ha csak ket henger megy harom helyett, 
hiszen a maradek ketto legalabb szimmetrikusan jar. 

>Pedig eppen ettol valik ennek a trafonak a szek. tekercse is test 
>fuggetlenne.
>A szek. tekercs, csak a +12V, es a gyertya kozotti resz. A +12V , es a 
>megszakito kozotti resz a primer tekercs.( teljesen mas drot, es 

Az auto transzformator definicioja szerint ez nem igy van. A szekunder
tekercs a ket tekercs egyutt, a primer meg csak az egyik resztekercs. 
A te ertelmezesed szerint csupan egy kozonseges traforol lenne szo
ahol a primer es szekunder egy-egy kivezetese ossze van kotve. 
De az autotranszformator nem ezt jelenti, hanem azt, hogy a primer
es szekunder tekercs egy resze kozos. Az hogy teljesen mas a drot 
atmeroje az a mukodes szemepontjabol lenyegtelen. 

>tekercseles) Ha ellenallas merovel mered, akkor ugy latod mintha ez a 
>ketto egytlen tekercs lenne, de ez nem igaz. A primer 3-5 Ohm, mig a 
>szekunder 7-10 kOhm, ezert a kettot _sorba_ merve nem latszik kulonbseg.

Ez eddig nyilvanvalo. 

>Ami a lenyeg, hogy _mukodes kozben_ a szek. tekercs vege +12V-ot kap. Ha 
>zart a megszakito, a primer tekercsben aram folyik, onnan nem kaphat 
>testet, ha nyitott a megszakito, akkor meg ott nincs test. A kondenzator 
>parhuzamosan van kotve a megszakitoval, de ezen keresztul sem kaphat
>testet.

Na jo. Akkor meseld el nekem hogy a te ertelmezesed szerint 
hogyan zarodik a szekunder tekercs aramkore? 
Olyan nincs hogy csak a levegoben log 10 Kilovolt, aztan majd
szikrazik. Szikra csak akkor alakul ki ha aram folyik at a szikrakozon, 
ez pedig csak ugy lehetseges ha a szekunder tekercs gyertyara 
meno vegerol az aramkor zarodik a szekunder masik vegere. Ha csak a
kozepkivezetes es a gyertya kozotti reszt tekinted szekundernek akkor
nincs meg a zart aramkor (elvileg esetleg az akkun keresztul, de ebbe
inkabb ne menjunk bele). A megoldas az hogy a szekunder
tekercs aramkore a kondenzatoron keresztul zarodik. Mikor a megszakito 
nyit, a primer arama megszakad, es a szekunderen fellepo
hirtelen feszultsegvaltozas szempontjabol a kondenzator impedanciaja
nagyon alacsony, gyakorlatilag rovidzarkent viselkedik. 
Tehat az aramkor a Szek. tekercs gyertara meno vege -> gyertya ->
test -> kondenzator -> szek tekercs also vege koron zarodik. 
Az mar csak hab a tortan hogy a kondenzatoron atfolyo aram feltolti a
kondenzatort, ami aztan ujra kisul a primeren-akku koron keresztul, ami
ujabb fluxus valtozast es ujabb nagyfeszultsegu impulzust produkal
a szekunder tekercsen, tehet affele rezgokort alkot. 
(Mielott meg valaki belem kot, tisztaban vagyok vele hogy a primer
onindukcioja kovetkezteben is toltodik a kondi es ez is hoozajarul
a rezgokor kialakulasahoz). 

>> Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az
>> aramkorben...
>Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem, a 
>tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog 
>"elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya 
>elektrodahezegat.

Meg egyszer. A feszultseg nem folyik. Az aram folyik. 
Az elektromos ivet (szikrat) nem a feszultseg okozza, hanem a szikrakozon
atfolyo aram. Akarcsak az izzito gyertyanal. A nagy feszultseg azert 
kell hogy a szikrakozben levo levego ionizalodjon es az iv 
beinduljon. Attol hogy a szek. egyik vege testelodik,
az aramkor megmarad, es nem folyik el a feszultseg sehova sem. Az aram
folyik tovabbra is a szekunder egyik vegetol a masikig a ket gyertryan
es a testen at, csak eppen az egyik gyertyan nem okoz szikrat, mivel ott
rovidzar van. Ugy is mondhatnank hogy ilyenkor a rendszer atalakul
egy "hagyomanyos" gyujtokorre, aholis a szekunder egyik vege testelve van,
a masik vege meg a test kozott pedig ott van a jo gyertya. Tehat a maradek
jo gyertya kapja meg a teljes gyujto feszultseget (amikor mind a ket
gyertya jo akkor a gyujto feszultseg megszolik a ket gyertya kozott). 
Ebbol az is kovetkezik hogy akkor all meg mind a ket henger ha az
egyik gyertya "megszakad", azaz lehuzod a pipat, mivel ekkor megszakad 
a zart aramkor a szekunder ket vege kozott. 
Udv,
Gigi
+ - Ford markaszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahová semmiképpen ne vigyétek az autót: Auto-Fort, Váci út 84.

Bevittem szerdán az autót azzal, hogy valami nyikorog a hátuljában, keressék me
g, csináljanak vele valamit. Jó, mondták, nagyjából 30.000Ft lesz, és délután m
ehetek érte. Délután telefonált a munkafelvevő, hogy mind a négy féktárcsát és 
betétet cserélni kell, 120.000Ft lesz, de mehetek érte másnap. Másnap mentem vo
lna érte, telefonáltam, hogy mikor, azt mondták, hogy bármikor, és 170.000Ft le
tt a vége.

Amikor ma reggel bementem, kissé voltam csak ideges (tegnap a Szódában töltött 
estén kívül minden borzalmas volt, csak a hab volt a tortán a Ford szerviz), és
 közöltem, hogy nem vagyok hajlandó többet fizetni a telefonon kiajánlott árnál
. Végül (másfél óra vita után) megállapodtunk abban, hogy mindenféle kedvezmény
eket kapok, és 130.000Ft-ot fizetek. Fizettem, távoztam.

Amikor kikanyarodtam, a kisrigó hátul megint elkezdett csipogni. 130.000Ft és t
eljes fékrendszercsere után mintha be se mentem volna. Telefonáltam, visszament
em, kijöttek, próbakörre mentünk, itt kiderült, hogy az ülést tartó füleket kel
l megolajozni, és már nem is csipog. Két perc alatt megvolt.

A legnagyobb bajom végig az volt, hogy nem voltak hajlandók
ügyfélként bánni velem ("Adok 5% kedvezményt az alkatrészárból, hogy
jobb legyen a szájíze" - mondta a munkafelvevő), és hogy nem értették
meg abbéli aggályomat, hogy ha a 30.000Ft-ból 120.000 lesz, majd
170.000, akkor megrendül a bizalmam a korrekt eljárás lehetőségében.
És hogy ezek után kiderül, hogy még ki se próbálták az autót, ez sem
erősítette a gondos munkába vetett hitemet.

Ide se megyek többet.

Tibor
http://www.pasztortibor.hu
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi
+ - Elado auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hatha erdekel valakit.

Nissan Cherry 1.3 GLX, 1984-es, muszaki 2006. majus vegeig, nem lelakott
allapot, 195.000Ft iranyaron.

NHF
(Be'di Istva'n 30/456-32-24)
+ - hix 2277, dacia, fek stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> hianyozni fog a Romanoknal (nalunk nem lesz)
> Bekapcsolt fényszórókra figyelmeztető hangjelzés

Szerintem ez inkabb plusz, mint minusz :))))

---------------

Szerintem Akos megprobalja az agyam huzni es erosen provokal, de 
megprobalok ertelmes valaszt adni...

> Magyarul minel tobbet fekezek annal kevesbe fog a fek ? :-o

Igen, ha ezek a fekezesek idoben nagyon szorosan egymas utan 
kovetkeznek. A legdurvabb kulonbseg az Alfaval a Grossglockeren volt, 
itt minden kanyarban tabla figyelmeztet, hogy figyeld a feket. Mivel 2-
ben is kiporgott a motor, 1-ben meg nem vagyok hajlando autozni, 
neha kenytelen voltam besegiteni a fekkel. Mire leertem, izzottak a 
felnik (ez tulzas, nem belekotni) es fustolt a fek. A fekhatas kb. 50%-ra 
csokkent. Ez addig volt ervenyes, mig nem mentem Franciaorszagba a 
kis Puntoval...  (http://www.cuoresportivo.sk/trav/dijon/dijon.htm) Az 
Arlberg alagutat a szerpentinen akartuk megkerulni es majdnem rossz 
vege lett. A Punto ugyanis nem Alfa es a fek teljesen elfogyott. 
Magyarul a motor 2-ben uvolt es 5000-et porog a lejton lefele, am a 
feket teljesen lenyomva sem lassult az auto. Egyaltalan. 

> En azt hittem hogy ez amiatt van hogy felmelegszenek a betetek, de 
> ha lehulnek akkor ismet rendesen fog a fek.

Ez termeszetesen igy van, es te is tudod, hogy igy gondoltam. Mondjuk 
en is belekotottem volna, ha mas irja...

> Ezek szerint egy "sima utcai" autonal minden erosebb fekezes utan
> erdemes megnezetni a fekeket ? :-o

Elmeletileg akar igen is lehet a valaszom, foleg az also kategorias 
tapasztalataim szerint. Egy-egy felizzitas-lehules ciklus miatt a tarcsa 
ovalitasa atlepheti a megengedett hatart.

> Esetleg erezni ezt normal fekezesnel is, vagy csak 130 folotti
> fekezesnel jon elo ?

Probalj ki egy jo kis szerpentint. De ne olyat, ahol Mariska neni naponta 
biciklizik...

> Mas: Most hallottam, hogy a fordokat mas ford kulcsaval is be lehet
> zarni (kiprobaltuk, es egy kollega focusat a ka kulcsa siman zarja).
> Van ebben vmi logika, vagy ez csak "bug" ?

A Puntonkba mar ultek be a Baumax elott... Ugyanaz a szin, ugyanaz 
az auto... Kepzelheted, mit ereztunk, mikor a 2 50 eves nyanya az 
autonkban ult es nem ertettek, hogyan kerult az autoba a puss 
maci :)))

----------------------

> Mielott es miutan hegymenettel kerulok kapcsolatba szinten javasolt 
> a fekeket ellenorizni. Ugy a folyadekot, mint a szerkezeti elemeket.

Errol jut eszembe a muszaki vizsgam... Elvittem az Alfat 4 ev utan a 
muszakira. Elmeletileg a feladata a szar autok kiszurese. Elottem egy 
olyan Moszkvics ment at, hogy arrol inkabb nem szolok, mert flame 
lesz. En siman felgyujtottam volna, ha nem sajnalnam a kornyezetet. 
Mindegy. Szoval jott a fekfolyadek meres, a srac digitalis hiperszuper 
merovel megallapitja, hogy a forraspont rendben van. Elkonyveltem 
magamban, hogy minden ok, pedig nem voltam a fekkel elegedett. Par 
het mulva el is vittem a szervizbe 
(http://www.cuoresportivo.sk/jtd/brake.htm) es a meres utan a muszer 
kiirja, hogy Urgent change of liquid necessary. Danger! A fekfolyadek 
viztartalma >4% volt... Ennyit a muszaki vizsgakrol... Ennyit a 
rendszeresen markaszervizben atnezett autokrol... Tudod hany ilyen 
rohangal az utakon? A listan ki csereli 2 evente a fekfolyadekot (kb. 
1000 Ft-rol van szo ugye)? 

> Csak szabadjon megjegyeznem, hogy vegyuk azert figyelembe, hogy 
> nem mindenki kozlekedik annyit az autojaval, mint kozulunk 
> nehanyan. Nem is olyan lendulettel teszik.

A fent leirtak tekinteteben tehat ha kis lendulettel kozlekedek es 
keveset, akkor elmeletileg elso fek se kell az autora, neha pirosnal 
berantom a kezifeket, eleg az? Hmmmm... A sok 
kellazautomertakozert600meteresodamarnemmegyekgyalog autos 
meg aztan rangatja a kormanyt meg... hagyjuk. nem ertek egyet Veled, 
de nincs is kedvem errol vitazni.

Cs.
+ - Re: Gyujtotrafok meg egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Ezzel az a problemam, hogy azt tapasztaltam, ilyen estben megall a
> masik henger is. Ha viszont a zarlatos gyertyarol lehuzom a pipat,
> akkor elindul a masik henger.

Ha ezt tapasztaltad, akkor az a gyanum, hogy az a trafo nem a rajzon
jelzett modon van bekotve, hanem tkpn. _ket_szekunder_ tekerccsel
rendelkezo trafo, es mindegyik szekunder egy-egy kivezetese belul a
12V-ra van kotve, úgy, mint a hagyomanyosnal. (Ekkor termeszetesen 
ha az egyik szekunder zarlatos, akkor az elviheti az energiat a
masiktol is...)
Pl. Igy:

test- M -|            |---+----o+12V
         o   primer   o   |
         |            |   |
         |            |   |
         \/\/\/\/\/\/\/   |
         ==============   |
         /\/\/\/\/\/\/\   |
         |     |      |   |
         |     |----- | --|
         |            |
         G  gyertyak  G
         |            |
         |            |
        ---   test   ---

A fuggetlen trafonal a helyzet eppen forditott, ha lehuzod az
egyikrol a pipat, megall a masik is...
        
> A _test fuggoseget_ nem ertettem, mert egyik trafo szek. tekercse
> sem testelodik sehol, csak a gyertya elektrodai kozotti iven
> keresztul.

A "foldfuggetlen" kifejezest akkor tekintsuk egyfajta
szakzsargonnak, amely valoban nem szabatos kifejezes, megis 
tobbnyire megertik a tartalmat (gondolom minden szakmaban vannak 
ilyenek)...
ertsuk alatta azt, hogy a tekercs _alaphelyzetben_ nincs galvanikus
kapcsolatban az aramkor tobbi reszevel(legyen az test, vagy 12V,
vagy barmi egyeb...)
Sot nevezzuk egyszeruen fuggetlen tekercsnek... :-)))

>>  Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az 
>>  aramkorben...
> Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem,
> a tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog
> "elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya
> elektrodahezegat.

Na de ami "elfolyik" az vissza is akar folyni valamerre...
(lasd Beatrice: "...ami befolyik az rogton kifolyik") ;-)) ... es ha
a szekunder tekercs _sehova_ mashova nem kapcsolodik, mint a ket
gyertyara, akkor szuksegkeppen a masik gyertyan keresztul lesznek
kenytelenek az elektronok "visszamenni" a tekercsbe...

Ha a szekunder tekercset gondolatban egy laposelemmel helyettesited,
a gyertyakat meg egy-egy izzoval , akkor talan vilagos, hogy
lenyegtelen, hogy a ket izzo kozos pontjat rateszed-e az auto
testjere, vagy nem, semmit nem befolyasol...
Ha zarlatos lesz az egyik izzo, akkor a masik meg mukodni fog...
Ha meg kieg, akkor masik sem mukodik...
("fogyasztok soros kapcsolasa"...)

G.Laci
+ - Re: Fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> nem itt a listan kellene hangoztatni, hanem az oktatotermekben, es
> az oktatokocsikban.
Nagyon igaz...de ha mar ott nem teszik, akkor legyen szo rola itt..

> En azt hittem hogy ez amiatt van hogy felmelegszenek a betetek, de
> ha lehulnek akkor ismet rendesen fog a fek.
Ha a felmelegedes nem tul nagy, akkor igy van, de egy hatar utan mar
kezdenek maradando valtozasok is kialakulni...
(Vegy egy rugalmas femlemezt... ha kicsit hajlitod, visszater, ha
nagyon...ugy marad...)

> Esetleg erezni ezt normal fekezesnel is, vagy csak 130 folotti
> fekezesnel jon elo ?
Itt nem annyira a sebesseg a lenyeg... ahogy Csaba is mondta, ha pl.
hosszu lejton lefele nem kapcsolsz megfeleloen alacsony fokozatba,
es vegig fekezel, akkor ugyanugy jelentkezhet, pedig lassan mesz...
A fek a mozgasi energiadat hove alakitja, ezt a hot pedig a betet es
a tarcsa leadja a kornyezetenek. De ez idobe kerul... Ha sokkal tobb
hot kozolsz vele (fekezel) mint amit le tud adni, akkor egyre
melegebb lesz, es maradando valtozasok is keletkeznek.
A jobb fekeknel egyreszt a holeadast segitik, masreszt olyan anyagot
valasztanak, amelyiknel nem, vagy magasabb hofoknal jelentkeznek a
valtozasok...
+ - Re: Fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

>nem mindenki
>kozlekedik annyit az autojaval, mint kozulunk nehanyan. Nem is olyan
>lendulettel teszik.

Igy van, viszont aki igy teszi az legyen tisztaban a dolgokkal, nekem is 
feluvegesedik fel evente a tarcsam, nem gyozom felszabalyoztatni, de 
a kovetkezo lepes egy feknyeregcsere es 2 belso hutesu tarcsa lesz a 
mostani szimpla tarcsak helyett, ha ez igy megy :-)  Mindenesetre 
szerintem itt hasznos errol beszelni, hogy extrem terhelesnel milyen 
jelensegek kovetkezhetnek be a fekrendszerben.

Ja es valaki irta, hogy atlag ember egyszer satuzik palyan eleteben, a 
halala elott. En mar satuztam, es ABS nem leven 4 fustolo kerekkel 
sikerult visszalassulnom 150-rol 80-ra (idos nenike gondolta kijon elem 
megelozni a kamiont). Szerencsere nem tort ki a kocsi oldalra, mert 
akkor reflexbol felengedtem volna egy kicsit a feket, es tuti, hogy 
megtolom az oreglanyt. Tudom, szegyelljem en is magam, amiert nem 
130-cal mentem :-)

>nem utolso sorban ezt nem itt a listan kellene hangoztatni, hanem az
>oktatotermekben, es az oktatokocsikban.

A listan nem hiszem, hogy barkivel is elofordult, hogy az oktato ezt 
elmagyarazta volna nekunk ifjonckorunkban. Sajnos. Az oktatok mar 
annak is orulnek, ha a gepjarmu kezelesevel kapcsolatos alap dolgokat 
el tudjak magyarazni.

>Nem pedig azzal foglalkozni, hogy minel hamarabb, minel tobb turnust
>lezavarni nagy haszonnal a konkurencia ala rakva.

Marketing, biznyisz, penzhajhaszat ... ismeros fogalmak ? :-)

Udv,

Gabor
+ - re: re: Gyijtotrafok meg egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Triznyak!

>Ezt meg legalabb 30eve tudom :-P , de ebbol is az derul ki, hogy a szek. 
>tekercs nem kap testet (foldet).
Attol, hogy a 12V-ra megy, meg kap testet. Az akkumulator 
belso ellenallasa, figyelembe veve a szikra idotartamat, 
gyakorlatilag nulla. Igy ott a test az aksin keresztul.

>>  Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az
>>  aramkorben...
>Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem, a 
>tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog 
>"elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya 
>elektrodahezegat.
Ezt en nem ertem :-(. Ha van 2 zseblampaizzo sorbakotve
(2 gyertya) egy zsebtelepen (gyujtotrafo szekunder 2 vege)
es az egyik izzot rovidre zarod nem vilagit a masik?
Arrol volt szo, hogy a szekunder fodfuggetlen. 
Vagyis tok mindegy melyik vegen lesz zarlatos a 
gyertya, annyi tortenik csak, hogy egy szikrakoz kikerul
a sorbakotott 2-bol. Nagyobb feszultseg jut a maradek
gyertyara. Ennyi.

Nekem abszolut korrektnek tunik az elv, a megvalositast
meg nem ismerem.

Udv: Arpi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS