Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2286
Copyright (C) HIX
2004-08-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #2276 (mind)  22 sor     (cikkei)
2 ford kulcs (mind)  10 sor     (cikkei)
3 ADAC, Golf5, ... (mind)  69 sor     (cikkei)
4 Re: mas (mind)  52 sor     (cikkei)
5 segitseg, mazdam van (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Re: fustfelho, mas (mind)  61 sor     (cikkei)
7 en, meg az Alfa (mind)  84 sor     (cikkei)
8 re: Fek (mind)  41 sor     (cikkei)
9 Megbizhatosag, Alfa es egyebek (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #2276 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>
>> (ja, 130-rol allora... utcai autoval hanyszor lehet ezt megtenni?)
> ezt most nem ertem: utcai kocsin nincs fek? vagy mivan?

Ujabb sofor, aki nincs tisztaban az autojaval :(((( Miert nem probalja ki
mindenki, legalabb korulbelul, mit tud az autoja? Hogyan mertek igy
forgalomban reszt venni :((( Legalabb elmeleti szinten tudd: a fek ilyen
merteku terhelesevel a fekhatas lassan eltunik, megcsinalod 4-5x, a 6.
fekezesnel mar valoszinuleg nem allsz meg, vagy 2x akkora
tavolsagon. A a fekfolyadekot nem csereled rendszeresen, akkor mar a
3. se fog sikerulni. Aki jart mar hegyekben az autojaval es nem csak
lotyogott, tudja mirol beszelek...
<<<<<<<<<<<<

koszonom, tisztaban vagyok az autommal es az elmelettel.
"Az meg, hogy neked egy 130rol veszfekezes halalkozeli elmenyt jelent,
semmi mast nem jelent, csak azt, hogy gyakorolnod kellene ezt is." - ezt
irta Fogash, erre irtak a fentit. ebben szerintem az van benne, hogy 1x
fekezik az ember ilyet, nem 20x. na erre irtam, hogy 1x miert ne lehetne?
teccikerteni?:)

udv
+ - ford kulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>
Mas: Most hallottam, hogy a fordokat mas ford kulcsaval is be lehet
zarni (kiprobaltuk, es egy kollega focusat a ka kulcsa siman zarja).
Van ebben vmi logika, vagy ez csak "bug"
<<<<<<<<<<<<<<

elvileg konszernen belul az osszes kulcs csukja az osszes kocsit.
konkretan sok ford-al probaltam es par Jaguarral.

udv
+ - ADAC, Golf5, ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nem, nem viccbol irtam. Nagyon komolyan csinalja az ADAC. Amikor
> egyszer nem csaptuk be rendesen az ajtot es 3 nap alatt lemerult 

Akkor szomoru vagyok. Vicces gyerekbol atkerultel egy masik 
kategoriaba - nalam. Az ADAC egy hulyeseg ugy, ahogy van, eppugy, 
mint az ev autoja vagy barmi hasonlo statisztika. A numerikus 
metodusok es statisztika az egyik kedvencem volt az egyetemen es 
maig rengeteg statisztikat keszitek minden hulyesegrol, ennek ellenere 
az ADAC formedvenyeinek nem latom realis vetuletet azt kiveve, hogy 
van egy tema, amiben le lehet huzni az Alfakat. Masik ilyen a NCAP. Azt 
inkabb nem probalom ki... 

> Szoval nem, ADAC szerint nem 30-szor kellett volna lerohadnod. Erre
> evente 1% eselyed volt. 

Akkor most mit  el? Az elozo Alfaval 70e km alatt egyszer se 
sikerult az ut mellett maradnom a masikkal 54e utan meg mindig nem 
sikerult. Mellette magyar AR klub tag vagyok, ahol van kb. 300 auto, 
mindet nem ismerem, de bizton allithatom, hogy 100 autot ismerek, 
melyek kozul ebben az evben egy oreg karbis 33 es egy 1 eves 156 
maradt az ut szelen. A legtobb auto gyorsulasi versenyre jar es Alfas 
stilusban van hasznalva. Valahogy megis 100-150e km van bennuk es 
nem rohadnak le. Nem hibatlanok, de nem hagynak az ut szelen. Ezert 
szamomra az ADAC pedalozas vicces.

> Kicsit tobb, ha futasteljesitmenyt vesszuk. Kicsit
> kevesebb, ha feltesszuk, hogy apolod a kocsit.

Ebbol az kovetkezik, hogy ha apolom es rendben tartom, akkor is 
lerohad elobb-utobb. Ehhez mint ateista mernokember es 
szellemekben nem hivo egyen inkabb nem fuzok kommentart.

> Golf 5 es a haszon rajta. Kozgazdasagilag ket dolgot kell 
> kulonvalasztani: termek koltseget illetve a 'marginalis koltseget'. 

rizsa rizsa rizsa. minek gazdasagi analizisekbe bonyolodni egy ilyen 
egyszeru keplet eseten????? Adva van egy model X euro aron. Az egyik 
nap az ara X-1500 euro lesz ergo a gyar/halozat/szalon vesztesege 
1500 euro. kesz, ennyi.

> En elismerem, hogy az Alfa a legjobb, legmegbizhatobb, csak 
> mentsen meg az Isten attol, hogy allandoan ezt kelljen hallgatnom 
> toled, mert nagyon unalmas es izzadsagszagu tud lenni. 

1. nem kotelezo olvasnod. 2. meg kevesbe kotelezo irnod. en orulnek 
neki. Mondjuk eddig se sokat tettel hozza a listahoz...

> raki
> ( Toyota Carina )

Inkabb azt ird le, hogyan es mennyit hasznalod az autod, mi mindent 
tud es ezek viszontlataban mennyi kin van vele. Hasznosabb, mint 
hozongeni - legalabbis a listanak. Ha meg azok koze tartozol, akik 
Kiskunlachazarol jarnak havonta 2x Bugyiba es eleted legnagyobb utja 
a budaorsi parkoloig tartott, akkor inkabb hagyjuk az egeszet.

Ha erdekel, irhatunk egy listat azokrol a temakrol, amik ignore list-en 
lesznek a listan, HIX Jozsi biztosan szivesen felrakja a fejlecbe ha 
megkerjuk.

> Na akkor konkretumok. A tablazatban elso szam helyezes, utana
> hat szam, evjaratonkent (1998-2003) az 1000 kocsira juto

Koszonjuk a szentirast, majd megdumalom az autoimmal, hogy 
legkozelebb ezek szerint rohadjanak le.

Cs.
+ - Re: mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash,

> Ezert megvettem a HP nyomtatot, aztan meg veszek hozza fillerekert
> festekpatron-utantolto kit-et. Eddig tokeletesen bejon.

  Igen, de te nem a tipikus felhasznalo vagy. Na meg szerencsed van,
HP is 'fejleszt' kemenyen, hogy ezt ne tehessed meg...
  Autoban is megvan ugyanez a (szuk) piac szegmens. USA-ban ugy 5
eve kezdtek megjelenni cegek, akik (penzert) garanciat adtak ugy
*is*, hogy nem markaszervizbe vitted, hanem ahhoz, akihez akartad.
A biztositasi dij kevesebb volt, mint amit megsporoltal a szervizeken.
Tulaj is jol jart, biztosito is. Autogyarto meg pofara esett...

> 20-25 eve volt az ABS meg a legyzsak, ezek ma mar valoban egy Daciaban is
> hozzaferhetoek (legalabbis igerik). [...]

  En szkeptikusabb vagyok. Szerintem nemsokara mar nem lesz igazan
mit kitalalni, ami az *atlag* embernek eladhato. Nekem egy 323-as
Mazdam van, ami jo kozelitessel 86-os konstrukcio (bar 94-ben gyartottak).
Tipikus felhasznalas: lakastol fel kilometerre indul az autopalya,
amirol le sem jovok Budaorsig (700 km). Ott atvergodom a varoson
Zugloig. Meg ugyanez visszafele. Kanyarok innentol kezdve nincsenek
gyakorlatilag (ami van, azt az elavult felfuggesztesem is abszolvalja).
Ami hianyzik, az a legzsak, tempomat, legkondi (bar az elozo 323-ban,
ami 86-os volt, abban volt). *Nekem* nem tudnal eladni kanyarban
befordulo fenyszorot, adaptiv ulest, rugozast, stb. Hidd el, sok
csalados igy gondolkodik. Inkabb rollert veszek a koloknek a penzbol,
mint elofeszulo feket. Inkabb olyan stilusban vezetek, hogy ennek
ne legyen szerepe. Hidd el, lehet, csak nehez. Mondjuk eddig egy
balesetem volt, ott is *hatulrol* jottek belem. Pedig se ABS, se
semmi nincs a kocsiban. Volt egy masik majdnem baleset, ott hasonlo
volt a szitu. En megaltam minden segitseg nelkul a varatlan
akadaly elott (nem 0.1 cm-rel), mig a mogottem jovo ABS, ESP es
minden gizmo ellenere 10 meterrel elottem (elment mellettem) allt
meg. Nem 160-rol, hanem 80-rol. Ezek a cuccok se csodaszerek, sot
ha hamis illuziokat taplal az ember (peldaul 'ESP-vel minden kanyart
be lehet venni'), akkor meg karosak is. Mondjuk en azon ritka vezetok
koze tartozom, akik a fordulatszammerot is feleslegesnek tartjak...
  Szoval lesz piaca a 'Tesco gazdasagos' autoknak, ha azok elernek
egy bizonyos szinvonalat, amit meg nem ertek el. Mercedes, Audi,
AR, stb. meg at fog kerulni a 'luxus' kategoriaba (Ferrari,
Porsche, stb. melle). Mar most latszanak a jelek. Skoda pl. nagyon
jon felfele. Munchen rendorsege eppen most gondolkodik azon, hogy 
valt BMW-rol Skodara (Fabia+Felicia). Pedig ugye BMW az muncheni
termek. Nemet autos musorok is dicserik a Skodat. Tavolkeleten is
kezdenek egyre hasznalhatobbak lenni a kocsik, ugyanakkor egyre 
romlanak a klasszikus markak. Peldaul gyorsan belekukkantottam
ADAC ujsagba: Land Rovernel visszahivas ABS, ACE es nem tudom mi
miatt, VW-nel kormanymu miatt. Ami piros lampa az atlag embernel
(foleg, hogy ez csak egy honap termese)...

Gyula
+ - segitseg, mazdam van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

Van valakinek ötlete, hogy tudnék hozzájutni egy használt váltóhoz egy
1992-es évjáratú, 2000-es, 4WD-s, benzines Mazda 626-hoz?

Köszi!
+ - Re: fustfelho, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>>2. Az se valo az utra, aki autopalyan ratapad az elotte levore, vagy
>>   jobbrol eloz... es ebben semmi igazan veszelyeset nem lat...:-(
> Tapadni nem szoktam, jobbrol elozni viszont rendszeresen.

*** HIX AUTO *** #2193...:
> igenis ott fogok mogotte menni 60 centire, tenyerelve a dudan, mig
> el nem takarodik.
*** HIX AUTO *** #2195:
>>De ovatosan, mert 60 cm nem eleg semmire sem 130-nal 
> Dehogynem. Mivel bealltam moge, o is 130cal megy, es ha csak nem
> tud nulla ido  alatt megallni, van eselyem.

Azert utana elismerted, hogy hulyeseg... :-)
(Nem... nem azt, hogy nem is csinalsz ilyet...)

> Mire feleszmel, hogy jott valaki, mar het hataron tul vagyok.
> Remekul alkalmazhato, ha egy "turista" az egymastol  6-800 meterre
> meno kamionok koze se akar kihuzodni, mig elugrok mellette... 

Ha veletlenul a "turista" egy kicsit elobb eszmel, es megiscsak
kihuzodik, mondjuk nagyjabol veled egyszerre...:-(
Igaz, hogy eddig csak nehany ilyen esetet lattam, egyik sem
vegzodott balesettel, de volt amelyiknel nem sokon mulott...
Mondhatnam, hogy a te dolgod, ha ezt a kockazatot felvallalod... de
az a baj, hogy ezzel nem csak magadat veszelyezteted... :-(

> Sztem igen. Megha csak kepletes is az "imadkozas", akkor is semmi
> helye az autoban.

Amikor egy autopalyaalagutban megallt a sor (en is) de a mogottem
levo kamion mar alig-alig (csak ugy, hogy bement a belso savba, ahol
egy autonyival tobb volt a hely), akkor bizony mondhatjuk, hogy
imadkoztam, hogy megalljon... pedig ugye semmi helye az autoban...
Amikor mar a dolgok kimenetele nem rajtad mulik (meg ha megteszel is
mindent), arra a helyzetre mondjak: "imadkoztam, hogy"...
Te "forditottad" ezt halalkozeli elmenynek...persze jo csusztatassal
a _fekezest_magat_, nem pedig a szituaciot, amire en meg azt 
mondtam, hogy a halalos veszelyt mondhatjuk annak is akar...

> Esetleg az utasoknal, de a vezeto fejeben ne ez jarjon...

:-) Gondolom a te utasaid tobbnyire ezt teszik ;-)

>>Ha az eset ugy zajlott le, ahogy Robi leirta, akkor az szandekos
>>veszelyeztetes. 
> Marmint kinek a reszerol? Az nem emberolesi kiserlet, ha en jovok
> te+60kmh-val, es te kiugrasz elem?

A _leirasbol_ nekem az nem derult ki, hogy "kiugrott", ami
_lehetett_ veszelyeztetes, vagy csak akadalyozas, vagy zavaras :-),
de abban biztosan megegyezhetunk, hogy a masik autos szandekosan
veszelyeztetett... 
Gondolom, a te vezetesi stilusod mellett inkabb olyan esetekkel
talalkozol, amikor eled jonnek ki a lassabbak, es kevesbe olyan
amikor te jossz ki lassabbak ele, ezert nyilvanvalo, hogy eloszor ez
jut eszedbe...
Ez meg nem lenne baj... a bajom a kioktato hangvetellel volt...
(A nagytempos fekezesgetesek ajanlasat is kifogasoltam, es az azota
elhangzo velemenyek alapjan talan nem teljesen alaptalanul...)
+ - en, meg az Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash helyesen dontott, amikor AR-t vett.
Kezdek ketelkedni benne. :((( Az Alfa Romeo egy csodalatos auto, ezt eddig
is rengeteget hallottatok tolem is, mastol is. Viszont a magyar utakon egyre
nehezebb vele kozlekedni. A kemeny felfuggesztes miatt baromira lehet vele
menni sima uton, de ilyen ut az orszagban nincs is. Feltem a mindossze 7-8
centi szabad magassagot ado olajteknot (nincs ultetve a gep!), feltem a
(gyarilag) /50es gumikat a sok katyutol, szezononkent kell a felnijeimet
egyengetni, hiaba figyelek, ahogy csak tudok, raadasul eddig nem talaltam
megfelelo szerelot hozza, es ez mar igen-igen sokba van nekem.

Mikor megvettem (2001 nyaran), ora szerint 74ekm volt benne. 80nal (fo a
biztonsag) vezermuszijat csereltettem, feszitokkel egyutt. A szerelo egy
foggal elrakta a kipufogo oldali tengelyt, inditaskor megutotte magat.
Persze azonnal leallit, visszabont ujra osszerak, jo lett es ugy tunt,
meguszta az ugyet, csak egy kis csetteges maradt, amit a megutott
hidrotokenek tulajdonitottam. Ekkor 30ezer oromteli kilometer kovetkezett,
az egyetlen gondom a 6-7000km-enkent megevett 1 liter olaj volt. Ez
specifikacion belul van, raadasul egy min. 100ezret futott motortol nem
vartam csodat. Valodi elromlas csak egy volt: a termosztat tonkrement
(nyitott allapotban), ezert ki kellett cserelni. Egyszer sikerult
kilyukasztani az olajteknot, de _azonnal_ megalltam, utana vontattak. A
tekno szerencsere hegesztheto volt, igy szuken betakarta az utkezelo altal
kikohogott 48eFt...
Aztan jott a 95 utani Alfak _egyetlen_ tipushibaja, a (Hitachi)
vezerlesmodosito, ami szinte az osszes 16szelepes twinsparkban tonkremegy.
Szet lett szedve, modosito csere, rossz hidrotokek csere, meg szelepszar
szimmeringezes, ha mar ennyire szet lett szedve. Az olajfogyasztas
ez utan drasztikusan megugrott, 6-700km-re kert egy liter olajat, tiszta
olajpotty volt a kocsi hatulja. Raadasul a viz is elkezdett fogyni belole.
Nekem meg indulni kellett vilagga...
Meg mindig az elso szerelo nezegette, aztan hengerfejtomitest cserelt,
mondvan, h. ez a baj. A (meg europai) alapkikepzes utan egy hetvegere
visszajottem, es egybol tapasztaltam, hogy a kocsi meg mindig nem ugy megy,
ahogy kellene, raadasul az olajfogyasztas sem oldodott meg.
Eljottunk ide a tuloldalra, innet leveleztem le egy pesti szerelovel (alfa
klubtag, csak olaszt javit, versenyautokat epit), hogy nezzen bele.
Karacsony korul taviranyitassal el a kocsit Pestre (Gyorbol, minden rokoni
szivesseg
mozgositasaval). Szetszedes, megnezes, szornyu diagnozis: az egyik
vezmutengely butykei full elkoptak, (<1000 km-rel korabban a kezemben volt a
_jo_ tengely, lattam, mikor osszeraktak), a motor meg lett fozve (?), mert a
4ik dugo ossze van esve. Tipp: furas-uj dugo, gyuru, csapszeg, csapagysor,
fotengelykoszorules, vezmutengely, vezerlesmodosito (tenyleg tonkremehetett
<10ekm alatt?), szelepvezetok, hidrotokek, szijak, stb, szoval komplett
motorgeneral. Ajanlat: 450eFt...
Ami szep: a kocsi pesten szetszedve. Szerelo: csinalja, vagy 2 napon belul
tuntessem el. A motorja kosarban, a kocsi pesten, en 9000 kilometerre. Igy
eladhatatlan, raadasul 2 het mulva kell az auto, mert az asszony+gyerek megy
haza. Csinalja. Persze nem keszult el idore, egy hetre berauto is kellett
(100e), plusz kinyogni a felujitas arat, plusz olajcserere hordani
500-1500-5000kmnel, kulonben nincs garancia.
Sokba kerult, de ugy tunik, jo. A csalad szerint. A gyomromban a gorcs, de
bizom.  Aug. elejeig a kocsi garazsban (nehany
lemosas/nyarigumizas/akksitolto menet). Hazaerunk, meg 3000km van az utolso
garancialis olajcsereig, olajcsepp nincs, motorban megvan. Megyek vele, jo.
Nagyon jo. Meg bejaratos, csak kostolgatom, de most megint igazi ALFA ROMEO.
Hurra!
Egyszer csak elkezd fogyni az olaj. Ezer km alatt eltunik egy liter...
Utantoltes (2300Ft/liter), aztan en jovok vissza, asszony megint egyedul
marad a megint rossz autoval. Fel a szerelohoz az utolso olajcserere. A
szerelo, mint a smirgli, 20 perc kesesert (egy eves gyerekkel, 150 kmrol
erkezve) morog... Aknabol alanez: felutottek az olajteknot, hajszalrepedt. 1
het mulva hozzuk vissza, hagyjuk ott (meraz csak ugy van) megcsinaljak.
Hegesztes kb 20e (a multkorit 3500ert nyomtak gyorben!), munkadij (1db
olajtekno fel-le) 12e + uj olaj. ??? Teletolt, hazamegy. Otthon alafex,
tekno szarazra torol, elindit. Olajtekno karcos ugyan, de csontszaraz, az
olaj a vezermuszijfedel alol jon. Komplett motorgeneral utan 5000
kilometerrel osszedol egy szimmering? Rosszul (vagy a regivel?) lett
osszerakva?
Most varom a valaszt, hogy garanciaban ingyen es surgosen csinalja meg, mert
kell a kocsi, de igy nem lehet vele jarni. Ha az olaj aztatja a szijakat
(vezermu es sulytengely szinkronszija), tonkremennek, lep egy fogat es a
motor megint mehet a kukaba. Ha gariban csinalja, akkor is 2 pesti kanyar 2
autoval, matricak, stb. Ha nem, akkor otthon csinaltatom, de a ket szij maga
40-50eFt, +munka +szimmeringek ara. Kicsit kezdek besokallni vele... :(((

Szoval ez vagyok en, meg az Alfam. Tovabbra is fenntartom, hogy baromi jo
auto (csak lancos lenne a motorja! De a konkurrencia is szijas...), de ahogy
Csabi autojat is leamortizaltak a szerelok, ugy tunik en is ebbe a cipobe
leptem... :((((

Fogash
ui: Kommentarokat nem varok. Aki gondolja, nyugodtan rohogjon hangosan a
monitor elott...
+ - re: Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az persze igaz, amit irsz, 
>hogy a meleg fek kevesbe fog, de eredetileg errol volt szo:
De nem ezt irtam. Azt irtam, hogy mintha fat nyomtam volna.
Azaz nem beesett a pedal, hanem nagy erovel nyomtam a
pedalt, es megsem lassult. Kis Polszkinal volt ilyen 10 eve.
A vasutas integetett, en nyomtam a feket, az auto meg ment.
Egyszeruen a tarcsa, es a betet kozott nem volt megfelelo a
surlodas. Ket uveglapnak kisebb a surlodasa, mint ket smirglinek.

>Es akkor mi fustolt? Cigiztel kozben?
Hehe. Szerinted nem akkor lassul a kocsi legjobban, ha csuszik? Az ABS
a kozhiedelemmel ellentetben rontja a fekhatast. Persze ezt boven
ellensulyozza azzal, hogy vegig iranyithato marad. Ha csuszashataron/
csuszassal fekezel akkor lassul a legjobban. Csak ezt egy koca sofor
egy kozepes autoval nem tudja megcsinalni. Neki jobb az ABS. En erre
szerettem volna celozni: Vegig kezben volt a kocsi, egy pillanatra nem
kerult ki az iranyitasom alol. Volt mar 140 -nel durr defektem, fel millio
kilometernel tobbem van (ebbol 400k gyorshajtas), talan tudok
valamennyire vezetni. Es belegondoltal mekkora ho keletkezik 160 - 0
veszfek kozben? Akar a fek is fustolhetett.

>Mert idot nem nyersz vele, legfeljebb jol leradaroznak.
Keveset jarok a 0 -son a forgalom miatt. Csak kora reggel, keso este.
Ekkor ellensulyozza a plusz utat a gyorsabb haladas. Maskor inkabb
atmegyek a varoson. Egyebkent nem azert epitettek, hogy ne kelljen
bemenni a varosba? Par milliardot sporoltak, de nagyon sokan
emiatt tovabbra is a varosban jarnak. Szoval amikor en jarok, akkor
nyugodtan lehet 160 -nal menni. 28 kilometeren 10 perc, 80 -nal 20 perc.
Multkor mar irtam, hogy minden lehetseges helyet ki kell hasznalni,
mert mashol fizikailag - meg ertelmileg (lakott terulet) - nem lehet.
14 ev, 90% gyorshajtas mellet mondjuk 8 traffipax. Sok? Mondjuk.
ebbol elso evben, 1 honapon belul, Wartburggal, lakott teruleten
belul 3 (76, 78, 84) 3. Ha ezt levonjuk, akkor marad 5. Ennyi tok mezei
vezetessel is osszejohet. Gyorshajtas 2: Kolcson kocsi, tulaj benne ul,
sir, hogy ne menjek 90 -nel gyorsabban. Ekkor akkora hibakat
kovettem el, mert nem ereztem a sebesseget. Elaleltam vezetes kozben,
mert ez nekem nem volt sebesseg. Amikor meg eloztem volna nem
ereztem a tavolsagot, stb ... En hozza vagyok szokva a 160 -hoz. Ekkor
mar minden tavolsagot ismerek, sok minden elojott mar. 90 -nel ezeket
a tapasztalatokat ujra meg kellene szerezni. Nem koti le a figyelmemet
ez a kis sebesseg, mert annyi idom van gondolkodni, stb ...
+ - Megbizhatosag, Alfa es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ar146 irta:

>Remelem ezt viccbol irtad, ezen a forumon csupa vicces srac van :))) Ha 
>nem, akkor gondold at, mert MARHASAG. Szinte 3havonta irom a 
>HIX.AUTO-ra, hogy most voltam Korzikan 4200 km, Szicilian 6100 km, 
>akarhol es az 5 eves autom meg (kopp kopp) soha nem hagyott az ut 
>.szelen. Biztos bennem van a hiba, mert az ADAC szerint mar 30x le 
>kellett volna rohadnia...

Meselj arrol is hogy ket korzikai ut kozott milyen javitasokat
kell vegezni az auton. Fekpofakat es hasonlo rendszeresen cserelendo
kopo alkatreszeket persze ne szamitsuk ide. Valamelyik Alfas tarsunk
web oldalan olvastam a par eves kocsin felmerulo sebessegvalto es
egyeb problemakrol, hat mit mondjak, eleg ijeszto volt. 
Szerintem ha egy auto leragad az ut szelen az mar regen rossz. 
A megbizhatosag nem csak a lerohadasi statisztikabol all, hanem abbol 
is hogy ne kelljen allandoan kisebb-nagyobb (nem leragados) problemakat 
javitgatni rajta. Lasd 10 ev koruli audik es BMW-k idult elektromos
es elektronikus problemait. Mielott meg valaki elfogultnak mond, van 
nekem egy Audim is meg egy BMW-m is meg egy Toyotam is, ugyhogy nem csak
hallomasbol vannak az informacioim. 
Egyebkent semmi bajom az Alfaval, sok tekintetben jobb a tobbi kcsinal,
van amiben meg rosszabb. Kerdes hogy kinek mik a fontos szempontok. Lehet
hogy nem annyira megbizhato mint a tobbi kocsi, de tud olyanokat amit a
tobbi nem, ugyhogy kar allandoan bizonygatni hogy igenis megbizhato, 
mert az hogy a te kocsid meg nem hagyott ott az ut szelen az
statisztikailag nem szignifkans. 

Mas:
Ezuton megkoszonom a fektarcsa felkemenyedesrol szolo infokat, mindig
tanul az ember. 
Gigi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS