1. |
re: meriva (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
2. |
RE: Fotengelyjelado (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
3. |
Hideginditas gumival (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
4. |
Re. HAT, SAHAL (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Egy kis talalos kerdes. Mar megint :-) (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: meriva (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Meg a Skoda Felicia 1.3-al volt hasonlo gondom. Ott is ugyanezek voltak
a
tunetek, sot a vegen le is allt mar a motor. Ennel a tipusnal a jelado
a
lenditokerek fogazasarol "szedte" a jelet, meg a - gondolom jaro motorra
torteno rainditasok miatt - a finom femreszeleket (az inditomotor ehhez
a
fogazashoz kapcsolodik). Na ez megbolonditotta a jeladot. Szerviz persze
egybol
cserelte, de visszaadtak a regit. Arrol letisztitva a rarakodott femport
es
visszaszerelve, ujra jol mukodott a motor. Mindenkepp erdemes lenne kiszedni
a
jeladot es megnezni az allapotat csere elott. Hasonlo hibat okozhat az
elektromo
s csatlakozo hibaja is, amit pl. a Felicianal a gyartas soran modositottak
is,
gondolom pont emiatt.
Üdv:
StP.
|
+ - | RE: Fotengelyjelado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kicsit zavaros ez az egesz, a fotengelyjelado hibaja eseten megall a motor,
Furcsa, nekem is hasonlo problemam van Hyundai Lantra-nal.
Tobbszor elofordult, hogy a motor nem indult be, de ha mar ment akkor
a
legkisebb zavar sem jelentkezett.
Es mindez teljesen fuggetlenul attol, hogy hideg vagy meleg a motor.
Le lett minden ellenorizve rajta (gyujtas, uzemanyagszuro, alapjarat,
levegomennyisegmero de ujra es ujra visszajott.
Ezek utan logikaztam ki, hogy a fotengely jelado lehet, es valoban, az
arnyekolt kabel meg volt torve egy helyen.
A szerviz lampa itt sem gyulladt ki!
A szervizkonyv szerint a fotengely jelado csak inditaskor ad egy referencia
jelet, ha mar forog, akkor a vezermutengely jelado jele tovabbviszi a
motort.
udv VariJoe
|
+ - | Hideginditas gumival (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Antal Attila irta:
>Eleinte leállás után a még meleg motorral való ujraindítást
>megtagadta.
Nekem a Saab 900 OG csinalt ilyet..
Oninditoval csak hidegen, belokve barmikor poccre.
Gyertyacsere utan egy-ket hetig jo volt aztan megint elkezdte.
Mint kiderult nem volt neki mindegy hogy milyen gyertyat kapott,
amikor sikerult kitalalni (pontosabban egy mester megsugta) hogy
mit szeret, attol kezdve nem volt problema vele.
Mas:
A rangatozo volvo kormanyt amirol joregen irtam, sikerult orvosolni.
A vegso megoldast a "steering rack" (talan kormanyosszekoto magyarul?)
csereje jelentette. Allitolag vmi szervo-szelep van benne ami megadta
magat, de kulon nem lehet cserelni. Igy tobb mint ezer font lett a
vege :-(.
Most csak neha akarja kitepni a kezembol a kormanyt - jellemzoen nem
tukorsima uton - de azt mondjak hogy azt valoszinu a szeles gumi
meg a nagy kerek okozza (225/45 ZR 17). Ez lehetseges?
Apropo kerek, a szemkozti ford kereskedesben all egy transit connect
konnyufem felniken meg igencsak peres gumikon. Arulja el mar valaki,
hogy ez mire jo? Ja igen, tetospoiler meg tuningcsik is van rajta :-)
Mas:
Ma a zebran majdnem elcsapott egy "uriember" egyik kezeben a bagorol
epp verte le a hamut az ablakon kivulre, a masik kezeben telefon amin
szerintem pont sms-ezett. Meg jo hogy meghallottam a tuc-tuc zenet
es a zold ellenere nem leptem le.
Ez aztan a multitaszk, egyszerre bago, sms, zenehallgatas, vezetes,
sot meg egy gyalogos megfektetese is (majdnem) belefer :-o
A'kos
|
+ - | Re. HAT, SAHAL (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))
Sziasztok Autosok.
>....hm, milyen jo kis tarsasag is voltunk mi par evvel ezelott: HAT-hegyek,
>SAHAL..., talan igaz sem volt...
Biz igazad van Penti !
Amikor Nograd varaba felmentel a Patrollal teljes terhelessel !
Meg sem kottyant neki.
Ahhogy elnezem itt a listan mindenki itt van !
Kiveve Avi - t
O ket eve felhivott, hogy egy talit kepzelne el Bernecen de utana eltunt.
Jo lenne osszehozni egy ketnapost.
Igyhat HiX Auto !!!!
Ebreszto !!!
Jo lenne egy nagy Autos6 !!!
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajorkukac té-onlany ponty hugika :-))
http://picasaweb.google.hu/majorfrigyes
Militec, HiX autos matrica kaphato
Skype: major.frigyes
Skoda 120 L
A- MajorKa bt.
1014. Bp. Uri u. 24.
T: 06-20-9446-107
|
+ - | re: Egy kis talalos kerdes. Mar megint :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Benzines lenne a Clio?
Ez esetben a "felso holtponti jelado" (avagy "fotengely impulzus jelado")
valoban okozhatja az inditasi hibat. Raadasul Renault-oknal ezt mar sokan
megtapasztaltak (en is, Megane 1.4 16V).
Szenzorcsere nem biztos, hogy segit, altalaban a csatlakozo szokott korrodalodn
i/koszolodni/serulni.
Nalam enyhe korrodacio jeleit mutatta -> kontaktspray kezeles, utana (kb.
ket
eve volt) nem jott vissza a leirt hiba. Esetleg a szenzor szokott elkoszolodni.
Kis kezugyesseggel konnyeden javithato.
Egy nemet oldalon talaltam remek, kepekkel illusztralt "hazi" javitasi
utmutatot:
http://scriptkiller.de/renault_megane_anspringprobleme.php
A 150kFt durva lehuzas... Foleg, hogy a hiba meg mindig fennall.
Vegulis ilyen meghibasodasokbol tud egy szerviz a legjobban megelni: az
auto
mar nem garis, user naiv es ketsegbeesett, hiba igazabol nincs. Persze
ha
igazan jo es ugyes lenne a szerviz, akkor meg tudjak javitani a hibat,
es
kapnak cserebe egy elegedett, halas ugyfelet is, talan meg egy kis reklamot
is.
Egyebkent egy ilyen szenzor ca. 5-10eFt, persze nem markaszervizben merve.
Ha a csatlakozo nagyon serult lenne, letezik kabelkoteg javito keszlet
is,
szinten nem tul dragan.
Remelem segitettem.
üdv
Atty (M)
|
|