Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1777
Copyright (C) HIX
2003-03-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 auto -es alkatreszlopas, ugy altalaban (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Re: Keresztul Europan (mind)  38 sor     (cikkei)
3 Re: utizene (mind)  14 sor     (cikkei)
4 disztarcsa, nemetek (mind)  51 sor     (cikkei)
5 veszelyes elozes (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Sok minden (mind)  36 sor     (cikkei)
7 Re:307SW HDI (mind)  22 sor     (cikkei)
8 autoba KLIMA szerelese (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Re: uvegfejeles (mind)  29 sor     (cikkei)
10 1.4-es motor es a klima (mind)  11 sor     (cikkei)
11 VD (mind)  4 sor     (cikkei)
12 Re: Suzuki EU (mind)  50 sor     (cikkei)
13 Re: keresztul Europan (mind)  42 sor     (cikkei)
14 D autopalyak dombjai (mind)  20 sor     (cikkei)
15 EU konform Suzuki (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Disztarcsa (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Re: Disztarcsa (mind)  11 sor     (cikkei)
18 casco (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - auto -es alkatreszlopas, ugy altalaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akarhogy is szepitjuk a dolgot, akarhogy avatjuk szentte a szakmailag 
hozzaerto kollegat, aki lopasra vetemedik, az csak egy kozonseges 
BUNOZO, akit jobban szeretnek a vadlottak padjan latni, mint barmilyen 
internetes forumon. Nem tudom, kinek ismeros az erzes, mikor reggel 
arra ebred, hogy nincs meg a kocsija! A kezlevagas a minimum lenne 
bunteteskent!
-Roby-
+ - Re: Keresztul Europan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gandalf!

    Europa ugyben talan oreg rokanak szamitok, merthogy lassan
10 eve evente 3-4-szer megteszem a Parizs-Budapest (kb. 1600 km),
illetve 4 eve a Nantes-Budapest (2000 km) utat.
    Par pont, ami fontos lehet:
1. Kipihenten indulni. Tavaly nyaron egyszer elkovettem azt a hibat,
hogy egy balatoni hetvege utani hajnalban indultam vissza. A napfeny,
az egesz napos vizben ugrandozas kiszivja az ember erejet es hiaba
aludtam az ejszaka, masnap az uton olyan voltam, mint a mosogatorongy,
felorankent el akartam aludni.
2. Rendszeresen megallni. Erre ketorankent a folyo ugyek nagyon jo
alkalmak, az ember 10 perc alatt megmozgatja a tagjait. Arra viszont
figyelni kell, hogy ha haladni is akarsz, akkor nem szabad elnyujtani
ezeket a pihenoket. En mindig egyhuzamban teszem meg a Parizs-Budapest
tavot, igy nagyon figyelek arra, hogy ne huzzam el a pihenoket, mert
akkor este 9-10 ora helyett ejfelre erek haza. Azt pedig ha lehet
elkerulom, mert sotetben utalok vezetni.
3. Valtani a volant (ha van ra lehetoseg).
4. Es a legfontosabb: Elfoglaltsagot talalni az utra. Az autopalya
halalosan unalmas dolog, minden pihenes ellenere is rendszeresen
elalmosodom. Ez ellen a legjobb ellenszer a jo tarsasag, jokat
kell beszelgetni, nevetni. Ugy elrepulnek az orak igy, hogy eszre sem
veszi az ember. Ennek az ellentetje az, amikor a kocsiban mindenki
alszik, neked pedig vezetni kell. Ez talan a legrosszabb, ami megeshet
velem, mert akkor ram is ellenallhatatlanul ramtor az alom.

    Igy hirtelen ennyi jutott eszembe, remelem segitettem.

    Udv:

    Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re: utizene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Gandalf!

>UI: esetleg utizene javaslat Rammstein es Europa Kiado helyett?
Nekem utazozenenek legjobban a rap valt be (szigoruan old skool,
 vagy hardcore, nem ezekre a nyalas viva-dolgokra gondolok).
Raadasul vmi amerikai felmeres eredmenye is volt. 
Mivel nem biztos, hogy neked a rap a szivugyed, tovabbi alternativa lehet meg a
 Dead Can Dance, Bauhaus, Nulladik 
Valtozat, Pop Will Eat Itself-féle vonal.
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - disztarcsa, nemetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> 2 v. 3 savos autopalya, ahol szabad a szaguldas, viszont dimbes-
> dombos a terep es a domb moge  egyszeruen nem latsz be. Ilyen 
> helyen dugot utolerni nem egy kejmamor.

Foleg annak tukreben, amit pl. a Cobra sorozatban latunk a nemet 
vezetokrol. Cigizik, telefonal, taskaban kotor, oromlany mellet 
fogdossa, jegyzetel. En el nem tudom kepzelni, hogy levegyem a 
szemem az utrol. Csak eppen ezzel nagyon magam vagyok. Ezert nem 
ulok be mar 5 eve az apam melle, ha a cigit kell gyujtani, semmi sem 
szent neki, gyufat keres, ongyujtot raz, szivagyujtot javit es kozben 
LEVESZI A SZEMET AZ UTROL. Hihetetlen...

> Franko lehet.De csak van egy tabla ami jelzi a dombokat, nem?

:))) Az Alpokban minden sarokra kirakni egy vigyazz hegy tablat :))) LOL

> Meg allitolag van olyan is, amit a kerekcsavar fog...(?)

Igen, a FIAT Punto gyari tarcsajat az egyik csavar tartja.

> Oszinten szolva neha nem ertem, miert fikazza mindenki a Suzukit 
> ezert, miert baj az, hogy valakinek megfelel a kurblis ablaktekero, 
> nem vagyik szinre fujt lo

Ez jo :)

> Tegyel fel torotteket, azt senki sem babralja. 

Ez meg jobb :)))

> Eddig meg sose vezettem egy nap 500 merfoldnel tobbet, 
> es azt sem egyhuzamban. Milyen tanacsot adnatok? 

Tartsd meg ezt a jo szokasod. Ket orankent 5-10 perc szunet, 
TESTMOZGAS, pici torna a parkoloban. Semmi hangos zene, nagyon 
faraszt. Es nyitott szem.

> Igaz azon allitas, miszerint a magyar jogositvany megszerzese utani 2
> probaevben nem lehet vele kulfoldon vezetni?

Mivel a kulfoldi ezt nem tudja, a magyar meg nem fut utanad, szvsz 
hulyeseg.

> (Mazda6-on kivul van meg EURO4-et teljesito motor a piacon?)

Ez vicc volt vagy komoly kerdes? Alfa Romeo - az utolso 2 ev fejlesztese 
mind Euro 4...

Cs.
+ - veszelyes elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
egy kerdes foglalkoztat 2 napja es nem bir nyugton hagyni. A kollegam 
a megengedett sebesseggel haladt faluban Octavia TDI-vel. Tuzbe 
rakom erte a kezem, hogy nem ment gyorsabban, nagyon rendes srac 
es oszinte. Jobbrol egy mellekutrol kihajtott ele egy Favorit. A srac 
eloszor satuzni akart, aztan gondolta inkabb megelozi. Abban a 
pillanatban azonban, ahogy melle ert, a Favorit vezetoje kidobta balra 
az indexet es abban a pillanatban letert. A srac fekezett, de keso volt, 
kb. 30 km/h sebesseggel elkapta a Favorit hatuljat-oldalat. Mivel biztos 
volt a dolgaban, kihivta a rendorseget. Annal nagyobb volt a 
meglepetese, mikor 100% - 0% aranyban ot mondtak ki bunosnek. 3 
tanu volt, akik allitottak, hogy indexelt, amit a srac nem is tagad, csak 
eppen az indexet ugyanazzal a mozdulattal kapcsolta be, amivel a 
kormanyt tekerte. Az uj Octavian 600-650000-re becsultek a kart, 
motorhazteto, sarhanyo, utkozo, lampak cseresek, ajtot nem lehetett 
kinyitni, kerek serult, turbo hutoje serult. A legzsak nem nyilt ki es senki 
nem serult, hisz alacsony sebesseggel tortent az utkozes. Mivel a bal 
savban tortent az eset es az auto eleje serult meg megertenem meg 
talan az 50-50%-ot is, de hat az a seggfej nem nezett tukorbe, akkor 
miert 0% az o resze? Tok szabalyos volt, vagy mi? Mi a velemenyetek?

Cs.
+ - Sok minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csalodtam az autos listaban! Mi ez hogy az autozasrol szol az egesz
HIX Auto? Elo ne forduljon tobbett!

>Az ujakat rogzitsd fel kabelkotozovel.Nem egy nagy vedelem, de
>legkozelebb hatha masikrol viszik el...Meg allitolag van olyan
>is, amit a kerekcsavar fog...(?)
Nehogy mar elronditsam a kabelrogzitovel. Csavaros disztarcsa:
Honda Preluden olyan volt.

>Regota nem divat a tanksapkarol masolni
Foleg olyan autorol, ami belulrol nyithato a tanksapka, es nem kulccsal ...

>Ismertem embert aki ablaktorlot mindig ugy cserelt
Gratulalok neki! Es azert a par szaz/ezer forint megerte neki a lebukas
veszelye? En meg nagyobb osszeget se merek lopni, ezert nem
mentem politikusnak :-).

>A tanksapka csere arabol inkabb egy latvanyosan maceras
>lebonthatosagu eszkozt tegyel az autoba (kezifekzar, balta, esernyo,
Te nem nezel TV -t. A baltazar leszedese 0.0001 masodperc.
Kezifek meg veszelyes (lehet), En sohasem hasznalom. Telen befagyhat
-de ha nem-, egy par kilometer alatt elkopik annyira, hogy ne erjen semmit.
A sebvaltozarat nem ismerem, de ha jo is, akkor csak hatramenetben
erhet valamit. Egyesben is elautozok akarmennyit, es otben is siman
elindulok.

>+ rejtett mikrokapcsolo egy NEM multiplexes aramkorre
Ez a legertelmesebben hasznalhato szerintem + a benzinvezetekre egy
magnesszelep. Karburatoros autonal szerintem a legjobb. Tudsz menni
fel km -ert, de valoszinuleg a legrosszabb helyen fog megallni az auto.
Ott mar nem lesz kedve szerelgetni a tolvajnak, ha tudja egyaltalan mi
tortent.

Nem megy valaki a Salgo Rallyera Pestrol? Ha van hely beszallnek, vagy
hozzam is be lehetne szallni, bar annyira tele vagyok benzinnel, hogy
at sem erdemes menni tankolni.
+ - Re:307SW HDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

>Bizony bizony utana lehet "ugrani". Egy jelvevo-kibocsato keszulek, egy
>szamitogep, egy program kell hozza. Ketto max. harom jelkibocsatasbol a
>program megfejti a kod allgoritmusat, es eloallitja a kovetkezo kodot.

Ha ez tenyleg igy van, az szerintem a riasztogyartok igenytelensege.  Ha egy
bizonyos ugorkodos riasztoba parfele algoritmust tesznek bele, amivel a
kodsorozatokat generaljak, akkor csak nagy mokusvakitas az egesz.  Igy
tenyleg nem kunszt kinyitni.
Mi lenne, ha mondjuk par $-ral dragabban beletennenek egy-egy
veletlenszamokkal feltoltott memoriat a taviranyitoba, es abbol olvasgatna
az ertekeket.
Itt a tavolrol kinyitast csak ket esetben tudnam elkepzelni:
#1: Ha kovetik az autot, es legalabb 4-5 egymas utani kodot regisztralnak.
#2: Ha megvarjak, mig egyszer elveszti egymast az ado es vevo (pl.: sokat
nyomogatja a tag a kabatzsebben, vagy anya a masik taviranyitoval
hasznalja), es az osszeszinkronizalas soran erkezo 4-5 kodot regisztraljak.
Ezt mar megfelelo kockazatnak ereznem, es hozzateszem, en eddig biztam
benne, hogy igy is mukodik.

Borbély Gábor
+ - autoba KLIMA szerelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Hol szerelnek Budapesten a legolcsobban autoba klimat?


A  kerdeses auto: uj, Suzuki Swift GLX, 5 ajtos, nem
Sedan. 16 szelepes (allitolag ez is szamit...)


valaszt maganban(is) kerek
koszi
Jozsi


__________________________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! Platinum - Watch CBS' NCAA March Madness, live on your desktop!
http://platinum.yahoo.com
+ - Re: uvegfejeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A AUTO 1776-ban irta :
>Hella Kocsisok.
>Triznyak:
>Az eredeti kerdes az volt, hog fejjel kitorheto e a szelvedo 
>ugy, hogy
>azon keresztul az autobol ki lehessen jutni. (allo autorol van 
>szo!)
>Mint Te is irtad az uveg csak tobbfele repedt,de nem lyukadt ki.
>Ergo, meg mindig ott tartunk, hogy ily modon nem lehet 
>kimenekulni a
>kocsibol.
>
>En tartom akkor is, hogy a szelvedo kitorheto (megfelelo sulyu 
>targy,
>ember megfelelo mozgasi energiaval) mindegy, hogy mozgo vagy allo
>autoban.Aki meg a fejet hasznalja uveget kitorni menekuleshez, 
>annak meg
>ugyis mindegy... :-)
Nem nagyon kovettem ezt a vitat egyeb okokbol, de azert egy kerdesem van.
Nem ugy vannak ragasztva az uvegek, hogy ki lehessen tolni mert az 
a vékony fémsáv, nut belül van igy kifele van az uveg? Nekem meg igy
tanitottak,
hogy lab a szelvedore eroteljesen nyomni es kiugrik a szelvedo. Raadasul
a regebbi rally autokon mintha meg is erositettek volna ezt.
Gondolom lab helyett lehet hasznalni fejet is. Kinek mi a kemenyebb. ;-)

Arpad
+ - 1.4-es motor es a klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T Lista!

Szeretnem megkerdezni, hogy egy 1.4-es 75 LE-s
motor es mechanikus klima összepasszithato-e??

Nem terheli le tulságosan a motor teljesitmenyet a
fenti konfigurácio???

-- 
 Üdv 
 Dunai Zsolt 30-255-0925
+ - VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fiuk, ujra itt van Vaddiszno!
( vagy csak en nem vettem eddig eszre?)

Dodo
+ - Re: Suzuki EU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


marky irta:
>>>
DJTiszy irta:
: De biztosak vagyunk benne, hogy az alapverzioban:
[nyissz]
: * fekete lokharito

Ez miert baj? Ha akarod kikeresem, egy nemreprezentativ ADAC-
felmeresszerint a germanok nem elenyeszo resze fekete muanyag 
lokharitot akar es nem szinrefujt vackot. Szazalekra igy fejbol nem 
emlekszem mar.



Nem baj, dehogy, egy szoval sem mondtam!

Viszont pl. vegyel egy autot, amit "megterveztek". Formailag, szinileg. 
Pl Skoda Fabia.  Oriasi, sarvedovel integrans egyseget kepezo 
lokharito. ERRE meg ott van a fenyezetlen verzio... tragedia. En is 
orulok, hogy az Alfan van egy 15 cm szeles kopocsik, legalabb 
nyugodtan parkolok koccanasig. :-)




Gabor kerdezte:
>>>
Mazda6-on kivul van meg EURO4-et teljesito motor a piacon?


Igen, IMO a VW konszern autoi javareszt EURO4-esek.
De pl. Renault-ban majd mind EURO3-as.




K.G. irta:
>>>
Megane  disztarcsa darabja szerintem 10 ezer Ft felett van...
Mindenesetre rohadjon meg szerintem is.


2560 + afa darabja.
Kerdezzetek nyugodtan :-))


tiszy
+ - Re: keresztul Europan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gandalf kerdezte:

: Eddig meg sose vezettem egy nap 500 merfoldnel tobbet, es azt sem
: egyhuzamban. Milyen tanacsot adnatok? Mivel a kedvesemmel megyek, igy
: gyakran megallunk elintezni "folyo ugyeinket", ugyhogy biztos nem fogok
: elfasulni a sok vezetestol, raadasul az autom smile/mile egyutthatoja
: (mosolytenyezo) nagyon jo (Focus 1.6 Zetec).  Barmilyen otletet szivesen
: fogadok, akar maganba is a tapasztalt oreg rokaktol, ifju nehezlabu
: kollegaktol, vagy gyakorlott turazoktol. Az auto jobbkormanyos, mar
: majdnem minden papirt beszereztem az autoutlevelhez, tuzoltokeszulek,
: vontatokotel, eu:doboz es zold kartya mar van.

En Bp-Cottbus utvonalon szoktam jarni (ca. 800 km, 9 ora), plusz siturak
(a legutolso innen a Dolomitokba, nemtommenyi km, 11 ora), az "ifju
nehezlabu kategoria" vagyok [bar amiota a csehek/szlovakok is 130-ra
emeltek a sebesseghatart az autopalyaikon, a Corsammal me'g ha akarnam sem
tudnek olyan nagy sebessegtullepest produkalni :-) ] Tapasztalat: "folyo
ugyek" elintezesetol herotot szoktam kapni ("lemegy a nap, mire 3 km-t
haladunk"). Alapszabaly: csak a hataroknal es tankolashoz allok meg (kb.
500 km-enkent), es ekkor zajlik a szervezet anyagcsereje is. Egyeb celbol
nincsen megallas (normal korulmenyek kozott), kulonben sosem er oda az
ember.

A jobbkormanyos autodhoz me'g szerezz be fenyszoro-matricat, mert a
"kontinensen" pont a masik iranyba aszimmetrikusak a tompitottak. Ergo
kell egy matrica, ami a 15 fokos aszimmetriat a "jo" oldalon allitja elo.
[ez eleg zagyva, de remelem ertheto azert ;-) ]

: UI: esetleg utizene javaslat Rammstein es Europa Kiado helyett?

Olyan zene, amit stressz alatt is szivesen hallgatsz, valamint olyan zene,
ahol teli torokbol enekled Te is a dalt [ez utobbi max. 1-2 oraig hasznal,
nalam ez az ultima ratio. A kola egy ketelu fegyver, en csak ejszakai
vezetesnel szoktam inni, ugy idozitve, hogy hajnali 3-4 korul hasson.].
Hosszabb utakon en szivesen hallgatok radiokabaret (az ut elejen), ABBA-t
es konnyed instrumentalis komolyzenet (Kis eji zene, 4 evszak es
hasonlok). Jo utat!

Udv,
marky
+ - D autopalyak dombjai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

KZG irta:

: Franko lehet.De csak van egy tabla ami jelzi a dombokat, nem?  Valamit
: csak kitesznek, gondolom...

Nem tudom igy hirtelenjeben. Szerintem az A4-es autopalya Drezda-Chemnitz
szakaszanak dombjain semmi nincsen kiteve, max. az emelkedes szazalekban.
Az altalam emlitett dugo-utoleres valahol az A2-esen volt Dortmund es
Hannover kozott volt.

Egy-egy kritikusabb domb elott talan van valami elektronikus tabla, ami
a domb utani lassu forgalomnal vad villogasba kezd (lattam mar ilyet
valahol, de ott lehet, hogy 120-as sebessegkorlatozas is volt, ezt mar meg
nem mondom). Mellesleg kritikus volgyek elott 1-2 km-rel szoktak lenni
ko:d-elojelzo elektronikus tablak.

Udv,
marky
+ - EU konform Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Varga Gabor irta:

: A 16 szelepes motor mar EURO3-as, ugyhogy azzal meg el lehet kozlekedni
: egy ideig. (Mazda6-on kivul van meg EURO4-et teljesito motor a piacon?)

http://www.adac.de/images/8_30189.pdf -tol a .../8_30197.pdf -ig.

A statisztika tavaly szeptemberi, szoval nem a legfrissebb (nincs benne
pl. az Opel vadonatuj Euro4-es dizelmotorja). Benzinmotoroknal mar eleg
sok Euro4-es van (VW-csoport, BMW, Mercedes, hogy csakazertis nemet
gyartokat emlitsek :-) ).


Udv,
marky
+ - Disztarcsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudom, hogy teged nem vigasztal, de ez nem az elso ilyen eset amit hallok.

Nekem anno rendorok hoztak vissza, meg mielott eszrevettem, hogy
elloptak... Mivel a korabbi kocsimrol sikeresen elvittek oket, a
kovetkezonel beleirtam a rendszamot a tarcsa hataba. A Szentendrei
uton a rendorok fogtak egy kocsit, aminek a csomagtartoja tele
volt disztarcsakkal. A karosultak tobbsegenek eszebe sem jutott
feljelentest tenni, hozzank viszont szemelyesen jottek ki, hogy
meltoztassunk reklamalni, hogy elloptak oket :)

Allitolag a rendorsegen nagy mennyisegben allnak a sosem keresett,
de megkerult targyak. Disztarcsat lopni pedig addig van ertelme,
amig van ra vevo. Bizonyos orszagokban valahogy nincs...
+ - Re: Disztarcsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Tudom, hogy teged nem vigasztal, de ez nem az elso ilyen eset amit hallok.
> Biztos vannak akik erre vannak raallva.
> Pillanatok alatt le lehet kapni, es ha megnezed az erteket a Megane 
> disztarcsa darabja szerintem 10 ezer Ft felett van...

a punto 2-n a disztarcsat pl. az egyik kerekcsavar is fogja, nem csak
pattintva van. ugy azert mar nehezebb lekapni, foleg ha a kerekoros
csavarral van rogzitve.
10e kavics? azert mar majdnem kapsz hasznalt alufelnit ;)
homer
+ - casco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi,

lenne egy kerdesem, casco-val kapcsolatban.
ha a biztosito felmondta a cascomat nemfizetes miatt, mit tudok
csinalni? mindenfelekepp akarok ujat kotni, erdemes masik biztositot
keresnem, vagz maradhatok az eredetinel is. lehet-e belole valami negativ
hatas ram nezve?
thx
ja, tud-e valaki jo ugynokot vac kornyeken?

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS