1. |
re: 2.0 pdtdi (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
2. |
Fenyezesvedo mubor kotenyke + fekpad (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
3. |
Valasz: kofelverodes *** HIX AUTO *** #3497 (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
4. |
Valasz: 2.0 pdtdi*** HIX AUTO *** #3497 (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: 2.0 pdti (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: 2.0 pdtdi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
Jómagam éppen 2005. márciusa óta gyúrok ilyen szerkezeteket
és decemberben váltottam egy másik, ugyancsak PDTDI autóra.
Ami nem jó:
Megbosszulja a karbantartás hiányát, a gyenge minőségű üzemanyagot.
Hidegen diesel csörömpölése van (belülről nem hallatszik), melegen
elmegy, nem zavaró. 1700-as fordulatszám alatt nem lehet vele ugorni,
a turbolyukig gyenge, mint a tavaszi lepkefing... :-)
A kézi váltónál tesztekben panaszkodtak, hogy lefulladt a tesztelőknél.
(DSG-vel persze sohasem)
Ami jó:
A fogyasztása szerintem kellemes: országúton (szabályosan) 4,8l
csak városban járva 6,7 és ezek az értékek nem nagyon függenek
klímától, utasok számától, csomagtól.
A gyorsulása igen figyelemreméltó (nekem tökéletesen elég) a tuningboxos
Mondeos ismerősöm arcáról leolvadt a mosoly, amikor elhívott gyorsulni
(életemben először voltam és eddig utoljára is) és a gömböc Altea a 2.0
motorjával csúfosan elverte a 2.2dCI motoros tuningolt Mondeokat, pedig
ott jobb a legellenallas... Persze ez a DSG érdeme is... (Pl.
sportfokozatban
nem engedi a fordulatszámot 1700 alá, ezért azonnal ugrik.)
Az érdi emelkedőn nem nagyon lehet észrevenni különbséget utasszám,
vagy bepakolt csomag mennyisége alapján.
(Legalábbis a Seatoknál) kiegészítő kerámiafűtést adnak hozzá, hogy ne
kelljen a hulladékhőre várni, ezért 2-3 perc után már meleg jön. Ezt a
PDTDI-khez alapból adják.
Szep napokat: Antal Attila
Altea XL 2.0PDTDI DSG
|
+ - | Fenyezesvedo mubor kotenyke + fekpad (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Aki csak a fenyezest felti,
> az valami "mu"bo"r zoknit" huz a kocsi elejere.
Nem akarnek flame-et, de mar a multkor is gondoltam
erre a temara. Persze sem izlesrol, sem elvekrol mast
meggyozni nem is lehet es nem is erdemes, de a magam
reszerol ezt egy oriasi marhasagnak tartom. Amerikaban
lattam rengeteg ilyet, eloszor csak neztem, mi a fene,
aztan magam is arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy
a kavicsok altal okozott fenyezesserulest hivatott mi-
nimalizalni. Igen, abbol a szempontbol jogos, hogy pl.
a nemreg visszaadott ceges ex-Stilom elol ugy nezett
ki, mintha soretes puskaval lottek volna meg.
Csakhogy! Ez a mubor "ize" olyan fertelmesen ronda,
hogy - es itt jon be szamomra a logikatlansag - aki az
ilyet folyamatosan hordja a kocsijan, az ugysem fogja
szepnek latni az autot az eletben sem. Raadasul amig
a kavicsnyomok kozelrol latszanak, az a borzalom mar
azonnal kiszurhato. Azt meg nem hinnem, hogy valaki a
garazsaban megszabadul tole, megszemleli a gepsast,
es elegedettseggel nyugtazza, hogy de jol is nez ki.
Meg ha eladasnal esetleg valamivel tobbet is er az
auto, akkor sem hiszem, hogy azzal a minimalis ertek-
veszetessel partiban lenne, hogy folyamatosan egy i-
lyen marha ronda kotenykevel kelljen jarni.
Ez pont ugyanolyan, mint hasonlo okokbol nem leven-
ni a kijelzot vedo foliat egy vadiujan vasarolt pl.
mobiltelefon eseten. Akarkit kerdeztem, azert hagyja
rajta (mar aki), mert egyebkent "osszekarcolodik es
csunya lesz". Ehhez a foliahoz kepest?! Ne mar...
Mas. Piszokul nem vagyok megelegedve az "uj" Focus
menetteljesitmenyevel. Papiron 115 LE, es bar a Stilo
csak 103 volt, erzesre kenterbe verte a Focust. Sze-
rintem nincs az 115 LE, es szeretnem kimeretni fekpa-
don. Van esetleg valakinek ismerose (vagy csak cime),
ahol ezt el tudnam vegeztetni? Persze tul sok zsetont
nem aldoznek ra, nem csak azert, mert most marha sza-
rul megy (feltetelezem, nem en vagyok ezzel egyedul
igy a listan :-( ...), hanem mert megiscsak ceges auto.
(Nyilvan a ceg egy fekpados kimerest meg nem fog fi-
zetni, nekik aztan tok nyolc, hogyan megy a gep.) Igy
ha arrol is lenne info, mennyiert fogjak ezt nekem
sacc per kabe megcsinalni, azt is megkoszonnem.
Udvozlettel:
Nagyak
|
+ - | Valasz: kofelverodes *** HIX AUTO *** #3497 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Nemes Marcus
> Temakor: kofelverodes ( 32 sor )
> Idopont: Mon Mar 23 06:53:15 CET 2009 AUTO #3497
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> : Ha nem szorul be a rovatkaba,
> : akkor laposan repul. Ha a rovatka felporgeti az aszfaltrol, akkor
> : magasabban. Az elobbi ellen a sarfogo nem ved, az utobbi ellen vagy
> : ved, vagy nem.
>
> A dolog nem ilyen egyszeru. Mivel a sajat magam altal folvert vizet
> kepes vagyok a ferde hatso ablakomra folcsapni (amit pusztan
> ballisztikaval keptelenseg magyarazni), a kocsi alatti/mogotti
> legorvenyek a kavicsokra is hatnak, raadasul mindenfele folveres nelkul
Azert ez sem egeszen igy van, leginkabb az szamit, hogy mekkora a sulya,
illetve a sulyhoz kepest a felulete a cuccnak. Egy par milligrammos
vizcseppre, vagy egy talan 1-2 grammos, de ehhez kepest hatalmas feluletu
cigarettasdobozra nyilvan komolyabban hatnak a legorvenyek, de az a
kavicsmeret, ami a szelvedoben kart tud okozni, szerintem valahol a centi
koruli atmeronel kezdodik. Raadasul az is szamit, hogy a hatso ablakodra
kerulo viz jelentos resze az elso kerekek felverese, illetve a kocsi
teljes aljanak a szivohatasa miatt kerul a kocsi ala es onnan a hatso
falra, mig a felverodo ko kizarolag a hatso kerekek altal indulhat utnak.
> (lasd negy kerek koze vett eldobott cigarettasdoboz roppalyaja). Regen,
> amikor meg normalis autokat tudtak gyartani, a hatso kerek a kocsi
> vegetol vagy 70cm-re volt, tovabba a sarfogok is vagy 10cm-re voltak
a
> kerektol, igy viszonylag sokmindent nem sikerult folverni.
Neztem a sajat automat (Octavia), ugyan van hatso sarfogom, de Triznyaknak
ennel a konkret autonal biztosan igaza van, a felverodo kovek ellen
egeszen biztosan semmit nem ved, mas kerdes, hogy ennek eleve nagyon nagy
a hatso kinyulasa, tehat a kaszni maga a legtobbet megfogja. Van egy csomo
kisauto viszont, ahol a kerek szeletol 10 centire mar vege van az autonak,
na ott minden sarfogo szamit(ana).
> Amit en egyszer szeretnek megelni, hogy a kamion nem csapja ki *oldalra*
> a vizet. Erdekes modon ez is valahogy kamionfuggo. Az egyik ugy beterit,
> hogy max. ablaktorlovel is csak oldalra tudok kilatni, a masikat gond
> nelkul meg lehet elozni.
Nem lehet, hogy ez leginkabb a szeliranytol fugg?
udv., Akos
|
+ - | Valasz: 2.0 pdtdi*** HIX AUTO *** #3497 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: 2.0 pdtdi ( 12 sor )
> Idopont: Mon Mar 23 04:33:08 CET 2009 AUTO #3497
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Mi a velemenyetek a 2005 kornyeki 2.0 pdtdi (140 Le) motorokrol?
> Autovasarlas elott vagyok, es kineztem magamnak egy ilyen motorral
szerelt
> Octavia-t. Aztan hallottam hogy ezekkel a motorokkal nagyon sok problema
> van. Mi ebbol az igazsag? Es ha igaz, milyen gondok vannak veluk?
Egyreszt - mint minden autonal - leginkabb attol fugg, hogy milyen az
eloelete, hogyan szervizeltek es mennyi kilometer van benne (valojaban).
Masreszt VW-szervizes cimboram szerint 150-200 ekm korul elkezdodnek a
gondok az osszes PD... dizelnel, minel hegyesebb a motor, annal
jellemzobben, termeszetesen nagyban fugg a tulaj labatol/eszetol, a
kapott olajtol, a hideguzem mennyisegetol. Ilyenkor altalaban a
befecskendezofuvokak meghalnak, es ami nagyobb gond, hogy
roncsolasmentesen nehez oket kiszedni, igy ez alapban tobb szazezres muri.
Altalanosan igaz, hogy mindennek ara van, ha megnezed a VW alap 1.9-es
dizelblokkjat, akkor a 68 lovas SDI-rol minden szerelo el fogja mondani,
hogy felmillio km-t a legrosszabb peldanyok is gond nelkul elfutnak, a
90-105 lovas TDI-k is nagyon tartosak, de minel tobb lovat csiholnak ki
belole, annal tobb a kompromisszum, ami termeszetes is, es sem a gyarat,
sem a vevoket nem erdekli igazan, mert ez meg a PDTDI motoroknal sem az
elso tulajok problemaja altalaban... Ha a fogyasztas a fontosabb, akkor
a
105 lovas TDI-vel szerintem jobban jarsz, ha viszont mennie is kell, akkor
valami komolyabb benzinest neznek. Ha 100%-osan megbizol az eladodban es
ugy szamolod, hogy meg a ~150 ekm futasteljesitmeny elerese elott tovabb
fogsz lepni ettol a geptol, akkor nyugodtan megveheted a PDTDI-t is, de
ne
vard tole azt, hogy az 1.6-os o"sblokk igenytelenseget nyujtja :-)
udv., Akos
|
+ - | Re: 2.0 pdti (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
2007 07. havi 2.0 PDTDI céges Ocatavia kombit hajtok, 65e km van benne.
Motorikusan semmi baja, olajfogyás nem mérhető. Kicsit hangos a motor,
de
rendben teszi a dolgát, - 140LE és 320 Nm azért dorombol a háttérben.
A teljes átlagom 5,7 l/100 km, de nyugis vezetéssel simán 5 liter alatt
artható.
Az egyéb hibák listája is rövid: a központi zár kapcsolója (a kézifék
melletti) tönkrement, kicserélték gariban, valami zörög a jobb első ajtóban
(erősebb gyorsításkor és fékezéskor, valamit bennehagyhattak az
összerakásnál :-)
A 30e km-es lenne a szervizintervalluma, de 22-25e között kellett eddig
vinni (szól az autó, hogy mikor szeretne friss olajat).
A szakszervizek a zsebmetszés kategória, kb. 2x annyiba kerül, mint a
Lagunámnál volt. Egy olajcserés (long life olajos) szerviz közelít a 100e
Ft-hoz.
Nem tudom a használt ára hogy alakul, de újjonan olyan drága, hogy egy
kategórával nagyob autó simán kijön ennyi pénzből.
Az enyémnek most nyáron jár le a lízingje, és minap néztük meg ez egyik
márkaszervizben, hogy ugyanez a kocsi, most mennyibe jönne ki.
8.25MHUF, - ennyiért épeszű ember nem Skodát vesz :-)
Koli
|
|