Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 918
Copyright (C) HIX
2000-11-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Biztositok... (mind)  20 sor     (cikkei)
2 trafipaxos kerdes (mind)  25 sor     (cikkei)
3 VA:Re: termosztat (mind)  25 sor     (cikkei)
4 Punto-Fabia (mind)  17 sor     (cikkei)
5 re: audi (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Ki a hibas? (mind)  28 sor     (cikkei)
7 Ki a hibas? (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Re: felhaborito (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Re: termosztat (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Meg van a megoldas!!!!!! (mind)  32 sor     (cikkei)
11 zoldkartya (mind)  35 sor     (cikkei)
12 Biztositas 2001 (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Re: miniszteri baleset (mind)  25 sor     (cikkei)
14 RE: Auto feltores (mind)  28 sor     (cikkei)
15 RE: Biztositok... (mind)  13 sor     (cikkei)
16 re vonohorogsapka (mind)  17 sor     (cikkei)
17 Elado 12 eves Trabant combi (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Keresem a behozhato autok listajat (mind)  6 sor     (cikkei)
19 micimacko (mind)  29 sor     (cikkei)
20 tankolas utan rangat a suzi (mind)  25 sor     (cikkei)
21 Re: ABS-es termosztat (mind)  24 sor     (cikkei)
22 Re: Auto feltores (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re: Biztositok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Simon Templar - The Saint irta, 2000. 11. 03, 05:43:19 +0000-kor kelt leveleben
:

> >az okozott kar merteke rohamosan csokken.
> >(forras: Trunko Barnabas-MABISZ)
> 
> Ez most melyik Trunko?
> A radiokabares? Mert akkor inkabb meg megtartom egy darabig a kocsim.
> De ha ez igy megy tovabb... Hat nem tudom.

A ketto ugyanaz. Trunko Barnabas humorista, jopar eve a MABISZ
elnoke, vagy fotitkara...

-- 
Udv				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
.
7F9 7270 0410 A7FA
.
+ - trafipaxos kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

pentek este megyek hazafele, a Ferihegyi gyorsforgalmi uton, a Ferihegy 1
elott.
4 savos ut, en ballagok a kulso savban 50-nel (gyakran mernek errefele), a
belso savban elhuz mellettem egy fekete BMW 70-75-tel. 
A problemam az, hogy kb. akkor villant a vaku a merokocsiban, amikor eppen
elment mellettem a BMW.

Ket lehetoseget latok:
- ha ket kocsi lesz a fenykepen, akkor nem tudjak melyik ment gyorsan, es
megmenettem a BMW-st egy buntetesbol,
- ha csak a BMW lesz rajta, akkor megbuntetik ot.

Lehet-e olyan, hogy en vagyok a kepen es a BMW sebessege van az en kocsim
melle irva?

Udv,
Tibor
.
irva?

Udv,
Tibor
.
+ - VA:Re: termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szerelo beinditotta a hideg motort es figyelte a motorbol kijovo 
> (hutebe bemeno) csovet, es nezte a vizhomerot. Ha a vizhomero 
> lassan kuszik fel, kozben a vizcso hideg, majd kb 80 foknal el kezd 
> melegedni a cso is gyorsan, akkor a termosztatod OK.

Ez nem mindenutt valik be. Tudom, mert megszivtam. 
Egy eve itt a listan kaptuk a kiokositast.
Szetszedtem, megneztem, megtapasztaltam.

Tobb tipusnal a termosztathaz onvenyeben van egy megkerulo vizjarat. 
Cigarettanal vekonyabb. Talan a legtelenites miatt - tok mindegy.
Emiatt a huto fele meno csodarab es a huto egy tenyernyi resze 
egyutt melegszik a vizzel. Akar forro is lehet meg a termosztat nyitasa 
elott. Aki nem tudja a fentieket, az "picit nyitva ragadt a termosztatom" 
diagnozist allitja fel.
--
Meszaros Geza


.
-
Meszaros Geza


.
+ - Punto-Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dani írja

Nekem speciel imponal a Fabia egyszeru
lesimitott nagy feluletekkel kikepzett belseje,mast akar
taszithat is. Szoval ha megeljuk, lesz egy kek Fabiank:)

Üdvözlet a kormanytekeroknek: -Dani-

Nagyon jo valasztas, nem fogsz benne csalodni.
 Üdv: Lajos


.
v: Lajos


.
+ - re: audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Abban a bizonyos levelben szereplo 300m-es feknyomot meg inkabb a
>> delutani kanizsai gyorsrol hiszem el, mint egy Audirol...
>  Aha... Az Audi begyujtotta a fekezoraketait es kidobott egy vasmacskat
>meg ket fekezoernyot. Ekkora sebessegrol nem lehet tulsagosan rovid uton
>megallni, hacsak nem hasznalsz fat, villanyoszlopot vagy Trabantot erre
>a celra. Ha valoban 160-180 korul tepert, akkor ahhoz kozel 300m fekut
>tartozik.

Fekut es feknyom. Ket kulonbozo fogalom.

andi
+ - Ki a hibas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha fetavolsagon belul lepsz be, esetleg jarmu mogul, akkor tok
>mindegy elsobbseged van-e a zebra miatt mert tilos igy atkelni,
>es ha satufekezes miatt belemennek hatulrol abba aki atenged,
>akkor nagyon fognak utalni, esetleg be is perelnek.

Ilyen esetben bekovetkezo balesetert kit terhel a felelosseg?
Vegul is a hatulrol belemeno nem tartotta be a kovetesi tavolsagot.
A gyalogost csak a hirtelen fekezesert lehetne perelni. :))
Mi a helyzet, ha nem gyalogos, hanem szabalytalan autos miatt
kovetkezik be a satufek+csatt?
Eddigi tapasztalataim szerint egyertelmuen a kovetesi tavolsagot
nem betarto vitte el a balhet.



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|




.
- __|




.
+ - Ki a hibas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha fetavolsagon belul lepsz be, esetleg jarmu mogul, akkor tok
>mindegy elsobbseged van-e a zebra miatt mert tilos igy atkelni,
>es ha satufekezes miatt belemennek hatulrol abba aki atenged,
>akkor nagyon fognak utalni, esetleg be is perelnek.

Ilyen esetben bekovetkezo balesetert kit terhel a felelosseg?
Vegul is a hatulrol belemeno nem tartotta be a kovetesi tavolsagot.
A gyalogost csak a hirtelen fekezesert lehetne perelni. :))
Mi a helyzet, ha nem gyalogos, hanem szabalytalan autos miatt
kovetkezik be a satufek+csatt?



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: felhaborito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

On Thu, 01 Jan 1970,  wrote:

> Aki meg magyarnak szuletett, magyarkent is fog meghalni, 
> akar szegyenli, akar nem.
> En buszke vagyok a magyarsagomra. (Nem, nem MIEP-es vagyok.)

Szep volt oreg! Egybol a szivem jobban kezdett verni es a faradsagot is
elfelejtettem ahogy elolvastam, ugyanazt irtad le amit en gondolok de
nem merek leirni.
Ma faradsag miatt zarva, valaki kert a teljesitmenymeresrol
magyarazatot, majd holnap irok egy cikkecsket errol.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
.
6 Kernel 2.2.14
.
+ - Re: termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

On Thu, 01 Jan 1970,  wrote:

> Volna eg yelmeleti jellegu kerdesem:
> Van olyan hogy egy termosztat nem zar rendesen csak 
> vmennyire?
> Mert aza a gyanum, hogy vmi nem stimmel a VTi hutesevel. 
> Hidegben marha nehezen melegszik be es ha rahuzom a futest 
> akkor tokre visszaesik a hofok a mutato szerint. Lehet hogy 
> nyitva van a termosztat allandoan? Vagy mi lehet meg?

Tobb mint biztos!
Vedd ki es nezd meg, ki is probalhatod, hogy mukodik-e rendesen.
Tegy egy edenybe vizet foni, mikor mar a rotyogas elott all a viz akkor
tedd bele es latni fogod (ha jo), hogy nyit ki, kinyilt allapotban vedd
ki a vizbol es latni fogod ahogy szepen visszacsukodik.
Ha romlott akkor vagy nyitva marad, vagy zarva, olyant is lattam ami
hidegen be volt csukodva, de elso kinyilas utan tobbe nem  zarodott.
Ha jol mukodik a termosztat akkor a homerseklet jelzo van tonkremenve,
ezt kell kicserelni. Ez altalaban a hengerfejben van azon a reszen
keresd ahol a hutofolyadek tavozik a motorbol.
Ezeket az alkatreszeket (termosztat, homero) nem javitjak, hanem ki
kell cserelni.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Meg van a megoldas!!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

  Erdekes dolog tortent velem csutortokon. Jottem kb 5 orai
  magassagban a budai rakparton. Majd nemes egyszeruseggel beleestem
  egy akkora dugoba, ami gor.palyatol a muegyetem vegeig ert. Azt
  hittem, hogy ez csak a szokasos tolakodas, ami veget er az elso
  hidnal. Tevedtem, vegig egyesben, alapjaratban mentem. Kiderult, hogy
  egy teherauto egy kioblosodesben defektet kapott es reszlegesen
  elalta az utat. Azert reszlegesen mert ket auto meg elfert
  egymastol, de mar egy teher meg egy autonak mar el kellett engedni
  egymast. De nem ez volt a baj. Meg az sem, hogy ezt a kis szakaszt kb
  1 ora - 1 ora 10 percig mentem vegig. Hanem az, hogy a kocsi
  fulkejeben harom  arcu hevereszett, labuk az ablakban, ordit a
  zene es a kocsi 3 kereken allt es vihoroszott a tobbi barmon akik
  dobbenten neztek a "mutatvanyt".
  Ilyet meg nem pipaltam. Nem hiszem el, hogy egy szervizes kocsi nem
  er ki 1 oran belul.
  De meg van a megoldas: mire az elso lampahoz ertem, (ez kb 500 m-re
  volt) jott ket motoros rendor. Remelem az ominozus kocsihoz jottek.
  Ekkora pofatlansagot nem lattam meg. En elsulyedtem volna a
  szegyenemben, ha ilyet csinalok. Ennyi emberrel kib@...-ni!
  (azt mar csak zarojelben jegyzem meg, hogy a sort jonehany kocsi
  csak ugy slungbol elozte a sort, mig masok probaltak turelmesek maradni.
  engem nagyon idegesitett ezek a kopasznyakuak viselkedese is, bar
  higgadt maradtam)
  Hat ennyi. Bocs ha tul hosszu voltam.

Nagykekesi Arpad
 Blue ENTER Bt
Mob: +36-30-9544-480
WEB: http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Most irok eloszor a listara, eddig csendes hallgatozo 
voltam.
Hatalmas segitsegre lenne szuksegem.
Olyan emberek irjanak, ha tehetik, akik ertenek a Kotelezo 
Felelosseg Biztositashoz.
Szituacio:
Kulfoldre kell mennem kedd reggel (1600km), nincs a nevemen 
az auto amivel megyek (megbizasi+kolcsonadasi van), nincs 
rajta biztositas, de az hetfon mar lesz(remelem!!) viszont 
kene nemzetkozi zoldkartya. Hol tudom kivaltani nagyon 
gyorsan, es mi kell hozza (eleg a csekk?)) ????

A trabant vs. Audi -hoz sok mindent nem tudnek hozzatenni.
Talan csak annyit, hogy elgondolkodtam:
Miota gyermekem van (15,25 honapja), azota a vilagon O a 
legfontosabb. Ezert dontottunk ABS-el es ASR-rel felszerelt 
auto mellett. Ezert vettunk Romer King gyerekulest 45e Ft-
ert. 
D  E  ! ! ! !
Ha balra kanyarodasnal belenkszallna egy Audi, 130-cal, 
akkor semmi eselyem!!!

Tehat a q..va anyjat minden kekvillogoval visszaelo 
mocsoknak!!!!!!

Bocsi a vulgaritasert, de nagyon fel tudnak ilyesmivel 
bosszantani. Egy ilyen egyszeru, felkapaszkodott proli, azt 
hiszi, hogy ettol valaki lett!

A lenyeg:  LECI A BIZTOSITASBAN SEGICCSETEK!!!!

Udv: BobaFett

+ - Biztositas 2001 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Tud-e valaki olyan web oldalrol, ahol megtalalhato az osszehasonlito
tablazat, a 2001-es kotelezo gk. feleloseg biztositasrol?

SoMolTi

.
SoMolTi

.
+ - Re: miniszteri baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az Autos csapatnak!
Csak roviden szolnek hozza a nevezett balesethez.
Nem vagyok egy rendszeresen sietos tipus, de be kell vallanon
130 km-es sebessegnel sem szirenazni, sem kek lampazni nem szoktam.

Ugy gondolom: a 80 km-es sebesseg korlatozast azok talaltak ki, akik ha
autoba ulnek, akkor ki a kek lampat es a hengerek koze csapnak, ra ugy
se
vonatkozik a szabaly.

--
Komm. udvozlettel Dunai

Ékezet jöhet
Telefon egész héten:30-255-0925
E-mail csak hétvégén



.
k hétvégén



.
+ - RE: Auto feltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Elmondasa szerint nem eleg, hogy semmibe vettek a
> "forro nyomot" jelento informaciot, ereztettek vele,
> hogy igen terhes szamukra, hogy ilyesmivel zavarja
> oket az ejszaka kozepen. Na, itt lett szegeny
> pasinak vegkepp elege az egeszbol. Ja, ha szamit,
> mindez Zugloban jatszodott le, egy viszonylag jonak
> tartott kornyeken.

Nemcsak Zuglo ilyen. Nekem egy ejszaka a malomkereknyi gyari hangszorokat
mutottek ki a kocsimbol, aztan amikor reggel elkezdtem mondani a
rendorsegen, hogy par hettel korabban odajott hozzam egy srac, hogy adjam el
neki a hangszoroimat, mert o kiszurta, es egy ilyen vacak kocsiba kar ilyen
jo hangszorokat rakni, de nem adtam el... Kb. itt jarhattam, amikor a rendor
megkerdezte, hogy lattam-e, amikor feltorte a kocsit, vagy sem? Mert ha nem,
akkor feljelent ragalmazasert.
Aztan eredmenytelenul lezartak az ugyet.
Ja, Kispest, Wekerle.

Udv:
pJ

.
st, Wekerle.

Udv:
pJ

.
+ - RE: Biztositok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez most melyik Trunko?
>A radiokabares? 

Ja. Civilben a Mabisz fonoke.

pJ

.
onoke.

pJ

.
+ - re vonohorogsapka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

En javaslom egy teniszlabda megcsonkitasat a celra. Nem 
rondabb, mint mas megoldasok, es ha eleg kis lukat vagsz ra, 
akkor leszedni gyakorlatilag lehetetlen. Persze ha hasznalnad is a 
vonohorgot, akkor celszeru a nagyobb luk, de ugy meg anno 
nekem is 'leesett'

Amugy lattam mar par otletes megoldast az ocsmany zoldszinu 
celeszkozon kivul is, pl : ocska tornacipo, _bekalab_, stb :)

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Elado 12 eves Trabant combi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladnam Trabantunkat!

12 eves, 2001 juniusig vizsga. Ha erdekel, e-mail: 
vagy 06/209346799. A kikáltási ár 75.000.-Ft.


.
-Ft.


.
+ - Keresem a behozhato autok listajat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlok mindenklit.

Szeretnem megtudni, talalhato-e valamilyen lista, ha igen hol, az orszagba
behozhato (VAM kezelheto) autokrol.

Koszonettel: Gabor,  
+ - micimacko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szokta mondogatni: "gondolkodni, gondolkodni, gondolkodni"
(epp most nezik a gyerekeim a valdizni-fele rajzfilmet).

</b> irja: 

> Mekkora is volt a feknyom...?? Kb. 150 m az utkozes elott,
> es kb  ugyanannyi utana...?    Tehat mennyivel is ment az
> Audi? Tenyleg csak 130-cal...? 

Nem hiszem, hogy ilyen hosszu feknyom van az utkozes elott.
Trabanttal is vegrehajthato az adott kanyarodas 2 masodperc
alatt (kiveve ha mondjuk lefullad a motor, de ez csak allo
helyzetbol indulasnal realis feltetelezes - az adott forgalmi
helyzetben nem volt szembejovo forgalom, ami a trabantot
a balra fordulas elott megallasra kenyszeritette volna).

ha a sofor eszlelte az ele fordulo trabantot, majd 0.1 sec
alatt veszfekezesbe kezdett (hogy nyomot rajzoljon az ABS),
es 150 meteres feknyomot hagy, akkor maga a fekezes legalabb
4-5 masodpercig tart (ekkora tavolsagot fekezes nelkul 180-
nal halado auto is 3 masodperc alatt tesz meg). Ez alatt a
trabant mar el is tunhetett volna a mellekut bokrai mogott.

Udv///Laci
.
krai mogott.

Udv///Laci
.
+ - tankolas utan rangat a suzi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

3.5 eves az 1.3 suzukim. Van benne mar 83000 km, meg egy
tucat horpadas (a legtobb kijavitva, de mindig hagyok parat
-- ez a legjobb lopasgatlo :-), de megy mint kes a vajban.

Nyaron tunt fel, hogy tankolas utan -- de pontosabb, ha azt
irom: teli tankkal -- az elso 50-100 kilometeren hajlamos
RANGATNI a motor. Meghozza kifejezetten csak akkor, amikor
kozepes sebesseggel kifejezetten kis gazzal folyamatosan
haladok. Alapjaraton nagyon ritkan (de volt mar arra pelda,
hogy leallt), nagyobb gazadasnal pedig teljesen siman megy.

A jelenseg csak tankolas utan azaz (mivel teli tankolok)
teli tartallyal fordul elo. A 80-ezres szervizen csereltek
levegoszurot benzinszurot vezermuszijat (vagy miaszoszt),
semmi javulas (nem is vartam, a tunetek alapjan nem ilyen
gond lehet). Mast (motordiagnosztikat) nem neztek.

Mi a szosz lehet? Minden kutnal vizezni kezdtek a benzint?

Udv///Laci
.
enzint?

Udv///Laci
.
+ - Re: ABS-es termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

A AUTO 0917-ban irta :

>Igy van. A fokozatos, padloig torteno fekezesnel apro, vekony gumicsik
>van csak, de ha beleesel a fekbe, a 4 csatornas ABS is csinal egy
>nagyon szep, klasszikus feknyomot, aztan jon csak a vekony csik.

Valaki magyarazza mar el, hogy miert. Az ABS ugy szabalyozza a fekerot,
hogy a kerek ne csuszhasson meg az uton. Vagyis vegig forog, mikozben a
maximalis fekezo erot kapja. A regi ABS-eknel elobb tenyleg ugy volt, hogy
blokkolodott a kerek, majd mikor ezt az elektronika erzekelte, akkor levette
a fekerot, forgott a kerek, majd megint blokkolt. Ezert volt a szaggatott
nyom. De az ujabbak mar tokeletesen beallitjak, es nincs feknyom!

Udv: Sqirtle
****Gotta catch 'em all****

Ez a level HIXEditor 1.14b-vel keszult.

.
itor 1.14b-vel keszult.

.
+ - Re: Auto feltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az auto feltores cimu tegnapi cikkhez lenne hozzafuzni valom.

Ezek szerint a tolvajnak eleg volt 1-2 perc a magno kiszedesehez.
Ebbol valoszinusitheto, hogy egy amugy is kiveheto tipusrol
van szo, aminek eppen az a lenyege, hogy parkolas eseten
ki kell venni az autobol!

Ma mo-on a kozbiztonsag nem teszi lehetove, hogy az
autoban lathato helyen erteket hagyjunk, akar csak 1 percre
is. Ezt sajnos tudomasul kell venni es ennek megfeleloen
alakitani a szokasainkat. (Ez a helyzet meg pl. olaszorszagban
is, es megannyi mas helyen.) Azzal, hogy ertekeket hagyunk
az autoban csak olajat ontunk a tuzre, es jo kis biznissze
tesszuk az auto feltorest.

Sok autoban van mar "lopasbiztos" audio. (pl. opel es tarsai).
Emellett a leveheto elofalu radio is igen kenyelmes, mert nem
kell az egesz cuccot cipelni. Akinek a hagyomanyos tipus van,
az sajnos barmikos szamithat a rabolo megjenesere.

kgy

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS