Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3567
Copyright (C) HIX
2009-11-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: Rejtelyes gyujtasproblema (mind)  30 sor     (cikkei)
2 KGFB-váltás (mind)  8 sor     (cikkei)
3 RE: *** HIX AUTO *** #3566 (mind)  45 sor     (cikkei)
4 Valasz: Re: Rejtelyes gyujtasproblema*** HIX AUTO *** # (mind)  57 sor     (cikkei)

+ - re: Re: Rejtelyes gyujtasproblema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Azert a jelenseg eleg jol reprodukalhato az elso bekezdes alapjan.
>  Szoval, ha egyszer arra jarsz, akkor allj meg es nezz korbe, hogy
>  milyen gyanus tereptargyakat latsz a kornyeken
Ne már, ugye csak tréfa ez. Hegyekben állnának ott a nem működő autók, 
de minimum az azonos típusok. :-)
Valószínűleg azonos útvonalon közlekedve, ott jön elő az az üzemállapot 
ami előhozza a hibát.

>  A Hall-jeladora en pont nem gyanakodnek (ha tenyleg Hall-elven
>  mukodik es nem csak magnes mozog egy tekercs elott)
Hall-generátor, analóg. Egyébként nem ritka hibájuk ezeknek a 
motoroknak, így kezdődik, majd egyre sűrűbben és egyre hosszabb ideig 
jön elő. Elég nehéz megfogni, amíg nem csinálja legalább percekig a 
leállást.Nem maga a jeladó, hanem a csatlakozása szokott elporladni, de 
mivel egybe van öntve az egész......
Rá kellene kötni egy ledet és bevezetni az utastérbe, aztán amikor 
leállóst játszik, nézni, hogy villog-e, amíg forog a motor.
Persze tud ilyet produkálni az üzemanyagszivattyú is, meg egyebek, de a 
leddel legalább ki lehet szűrni, hogy a jeladó, vagy sem. Illetve, 
mindenek előtt, érdemes lenne belenézni a hibatárolójába, erre a hibára 
kellene hibakódnak is lennie.

 > egy-ket-harom masodpercre elmegy a teljes gyujtas (abban az
>  ertelemben, hogy nincs szikra, tehat aram van).
Az miből derül ki, hogy pont a szikra megy el és nem a befecskendezés?


Üdv,  Triznyak
+ - KGFB-váltás (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

FYI, egy banknak (az állatorvosénak) és alkuszcégének van egy 
olyan akciója, hogy ha náluk váltasz online módon kötelezőt és 
náluk vezetett számláról fizeted a díját, márciusban 5-10 ezer 
Ft-ot jóváírnak a számlán (10-et akkor, ha januárban és februárban 
megfelelő utalás is érkezik a számlára és él legalább 2 kimenő 
megbízás).

Ed
+ - RE: *** HIX AUTO *** #3566 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

> nezopont kerdese, es csak azert, mert Te idot  veszitesz, masoknak
> ezert betegseget kivanni, nos, szerintem ez kimondottan proszto
> dolog. En eleg sokat autozom Bpesten, es rengeteg dolog tart fel,

	  A "rengeteg dolog" altalaban olyasmi, amin nemigen
	tudunk valtoztatni szinte sehogyan sem. Peldaul a nap
	elejen es vegen a munkaba/-bol igyekvo autosok altal
	generalt dugo ugyan szinten elegge hatraltato es ide-
	gesito dolog, am ezen valtoztatni vagy azt megakada-
	lyozni nem ugyanaz, mint futoversenyt a Nepligetbe
	szervezni egy egyebkent is hidszukeben levo varos e-
	gyik hidja forgalmanak szandekos es elore megtervezett
	korlatozasa helyett.

> kedveert komoly  utlezarasokat eszkozolni, de a nayg varosi
> futoversenyeknek igenis megvan a  maguk varazsa, es ezek ugyanugy
> hozzatartoznak egy normalis varos eletehez,  mint sok mas egyeb
> kozteri rendezveny, ami forgalomkorlatozassal

	  Marha nagy varazsa van... Mellesleg en sosem ertettem
	egyet a forgalom lezarasaval vagy korlatozasaval semmi-
	lyen rendezveny esten sem: tessek ezeket is pl. a Buda-
	orsi Repterre vagy a Huvosvolgybe szervezni. Pont azert,
	mert azt _lehet_, azaz megoldhato maskepp, mint a forga-
	lom korlatozasa!
	  Kivancsi leszek, mikor akarjak a Sziget Fesztivalt mond-
	juk a nagykorutra szervezni, merthogy annak "megvan a
	maga varazsa"...

> felfogna, hogy egyenenkent  mast es mast tartunk "jo zenenek",
> "szep nonek", finom etelnek/italnak", "hasznos hobbinak",
> kicsit bentebb lenne ez az orszag.

	  Ezzel igy egyet is ertek, en kifejezetten liberalisnak
	tartom magam, de ezt is lehet logikusan, esszel csinalni.
	Ha azt mondnam, hogy nekem pl. az esik jol, hogy kozte-
	ruleten, fenyes nappal, mindenki szeme lattara az utca
	mertani kozepere , az ezzel szemben fennallo "na de
	ezt mashol is tudod csinalni" kijelentes letjogosultsaga
	elegge magas.
	  Udv:

									Nagyak
+ - Valasz: Re: Rejtelyes gyujtasproblema*** HIX AUTO *** # (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nemes Marcus
> Temakor: Re: Rejtelyes gyujtasproblema ( 34 sor )
> Idopont: Tue Nov 10 12:43:24 CET 2009 AUTO #3566
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Szia!

> Azert a jelenseg eleg jol reprodukalhato az elso bekezdes alapjan. 
> Szoval, ha egyszer arra jarsz, akkor allj meg es nezz korbe, hogy milyen 

> gyanus tereptargyakat latsz a kornyeken (nagyfesz tavvezetek, 
> mobiltelefon tornya, egyeb antennak (pl. radioamator) ), ill. milyen 
> (radiohullam szamara) tukrozo feluletek vannak a kornyeken 
> (epuletfront, kopar domboldal, aszfalt a kocsi alatt), amibol 
> gyanithato, hogy az adott helyen terero-(interferencia)maximum van.

Minden nap arra jovok (legtobbszor nem ezzel az autoval), de nem 
azonosithato egyertelmuen. A helyszin elott 100-200 meterrel van egy 
magasfesz kabel a palya felett, utana kb. 500 meterrel egy kisebb meretu, 
altalaban a ketto kozott jelentkezik, de lehet foldkabel is, mert pl. a 
kulfoldi tetthelyen nem volt semmi ilyesmi. Az M3-ason mindazonaltal egy 
kb. 100-300 meteres szakaszon szokott a problema jelentkezni, de a 
kulfoldi turan centimeterre ugyanott volt mindketszer (pont egy eles 
fekvorendoron kellett atmennem, es mindketszer akkor allt le, amikor eppen 
gazt adtam volna az "atrakashoz".

> A Hall-jeladora en pont nem gyanakodnek (ha tenyleg Hall-elven mukodik 
> es nem csak magnes mozog egy tekercs elott), sokkal inkabb arra, hogy 
a 
> motorelektronika kabelezese osszeszed mindenfele zavart es ez valamelyik 

> analog jelet elnyomja. A Hall-jelado jele szerintem digitalis, bar az 
> Oktaviat nem ismerem, ugyhogy lehet cafolni. (A kihajthato ill. 

A jelenseg alapjan lehet a problema digitalis szerintem, mert analog jel 
elnyomasanal szerintem nem igy mukodne, hogy mintha elvagtak volna, ill. 
utana mintha mi sem tortent volna. A regi automnal volt olyan, hogy az 
oreg gyujtokabelek mar nem voltak a helyzet magaslatan, na ott 
egyertelmuen analog volt a problema.

> Egyebkent mit tudsz csinalni? Betekered a kabeleket alufoliaba, amit 
> azutan a karosszeria egyes pontjaihoz foldelsz?

Alapvetoen ketfele lehetoseg van, ez is jarhato ut, a masik az, hogy 
kicserelem a Hall-jeladot, de nyilvan ezt potyara nem szeretnem megtenni 
- 
viszont van benne 190 ezer km, szoval el tudom fogadni azt is, ha 
lefutotta az eletciklusat.

Az tuti, hogy a trafo jo, mert a kulfoldi kaland soran bontott trafot 
kaptam, es a hiba elso ujboli jelentkezese utan vettem egy ujat, mert azt 
hittem, hogy o a bunos - de a jelenseg teljesen ugyanaz maradt.

Nem tudom, hogy a motorelektronika hibaja okozhat-e ilyen tuneteket, mert 
nem tudom, hogy a gyujtotrafoba mi(lyen aram, jel) megy be es honnan...

udv., Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS