Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1530
Copyright (C) HIX
2002-07-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Megane 2.2-ert (mind)  29 sor     (cikkei)
2 Vectra (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Opel olajcsere (mind)  22 sor     (cikkei)
4 OPEL MANTA (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Index - Veszhelyzet ? (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Re: forro motor inditas (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Renault rangatas (mind)  22 sor     (cikkei)
8 tegnapi hix (mind)  63 sor     (cikkei)
9 Re[5]: Autovasarlas (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #1528 (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Re2:Osztrak autopalya (mind)  30 sor     (cikkei)
12 Re: Autovasarlas, Megane (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re: Autovasarlas (alkatreszek, bonto stb.) (mind)  23 sor     (cikkei)
14 nyaralas (mind)  5 sor     (cikkei)
15 indexeles (mind)  8 sor     (cikkei)
16 2.auto kotelezoje (mind)  5 sor     (cikkei)
17 Egy normalis auto mindig gaz nelkul indul, (mind)  5 sor     (cikkei)
18 renault (mind)  9 sor     (cikkei)
19 Esoben rangatas (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Indexeles (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re: Megane 2.2-ert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem ez az auto ennyiert nagyon draga,
raadasul a 8 szelepes 1.4-es motor nem igazan fickos
a Megane-ban, plane klimaval.

95 ezer km egy modern autoban egyebkent nem olyan veszes, ha
Te magad evi 10-15-nel tobbet nem akarsz beletenni.
Igy meg van jo harom-negy eve, amig jo esellyel
problemamentes lesz.

Egyebkent a 95e hiheto futasteljesitmeny.
Jobban szeretem az ilyen "sokat" futott, de
karbantartott kocsikat, mint amiknek az oraja
(most eppen) 30 ezret mutat, de elso latasra is
kihajtottak mar a beluket...

Vedd a faradsagot es a Kepes Auto Expresszt,
menj a www.hasznaltauto.hu-ra, es tajekozodj
az arakrol. A legjobb ajanlatokat eddig a
hasznaltauto.hu-n lattam es az uj kocsim is
onnan van. Csak kesobb derult ki, hogy az
eladoval egyebkent ismerjuk egymast regrol... :-)

Stevie (Bulgaria)
Fiat Marea 1.6 ELX



_________________________________________________________________
Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com
+ - Vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Mas: ha az 1,6-os nyolcszelepes motort kicserelem
>egy 2-es 16szelepes motorra, ami dupla olyan eros,
>cserelni kell meg valamit, vagy birni fogja a valto,
>futomu, stb.?

nem javasolnam  az atalakitast. Javitson ki valaki, ha nem 
igy van, de hivatalosan csak olyan motorcseret engedelyezhetnek, ahol
a teljesitmenyelteres max.:10 %. Itt egy picit tobbrol van szo. 
A dolog technikai oldala is elegge bonyolult. A 2.0 16 V motor
benzinbefecskendezo rendszere nem Multitec (kozponti befecsk.), mint az
1.6-ose, 
hanem Bosch Motronic (hengerenkenti befecskendezes). 
A ketto kozott igen sok kulonbseg van, szvsz.
cserelni kell a komplett kabelkoteget, vezerloegyseggel egyutt. 
Ha TE pedig mar megbocsass egy egyszeru olajcserehez is tanacsokat 
kersz, akkor en a helyedben abszolut nem vagnek bele egy ilyen 
vallalkozasba, mert a szerelok nagyon le tudnak huzni vele... 

Mellesleg a 2.0 16V motor alap 136-vagy 150 loerejehez azert illene 
elore hutott tarcsakat, hatra is tarcsafeket a dobfek helyett, uj
fekmunkahengereket, 
feltenni, szoval nem kis raforditas. 

Inkabb add el, es vegyel egy olyat, ami alapbol ezt tudja. 

Udv:
CsP
+ - Opel olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

>Az autom egy 95-os 1,6i-s Opel Vectra, ami eppen
>olajcsere elott all. Meg sosem volt dolgom ezzel, milyen
>olajat, es olajszurot erdemes venni?

Olajszurot szvsz barmelyiket. Persze kiveve a gagyit :-) Olajat meg az Opel
kereskedesekben kapsz. En is ott szoktam venni. Ez az olaj egy specialis
adalekokat tartalmazo olaj. Ezt javallom neked.

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato..
+ - OPEL MANTA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki!

Ha valaki tudna kuldeni OPEL MANTA-rol kepeket, megkoszonnem.
Sajna nincs sok idom az interneten keresgelni, par kepet talaltam valami
nemet lapon par honapja. Szep kepek erdekelnek, nem az elso szeria
gyari allapotban (semmi spoiler, kromozott lokharitok, stb.). Szep
ASCONA vagy KADETT, REKORD kep is johet, ha van valakinek...

Elore is koszi....

GERI -  vagy 
+ - Index - Veszhelyzet ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Balra kanyarodsz [hiszen korforgalomban mesz], a jobb 
:> kezeddel epp veletlenul az indexkapcsolonal fogod a 
:> kormanyt, a bal oldalon. Indexelj ugy, hogy bal kezzel is 
:> fogod a kormanyt. Nekem nem megy.

Akkor legjobb lesz, ha esoben senki sem vezet !!!  Komoly
veszelyhelyzetet teremthet az a felelotlen, aki kanyarban 
ablaktorlot hasznal...  :-)


:> ui. Tudom, irigylesre melto problemaim vannak... ;]

 :-)

Remelem hamarosan a hazai autostarsadalom is eljut arra
a szintre, hogy mar csak ezek lesznek a problemak.
Csak mar ott jarnank !


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: forro motor inditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kivancsi voltam a valaszra, mert ilyenrol En sem hallottam meg :-).
> Egy normalis auto mindig gaz nelkul indul, egy kozepes egy
> kis gazzal, egy szar pumpalva. Ezeket a verziokat tapasztaltam.

Haaat, karburatoros kocsinal marpedig valoban ez a helyzet. Hideg motornal
az elporlasztott benzin lecsapodik a hideg feluleteken, tehat dusitani kell
a kevereket, mert kevesebb benzingoz jut a hengerekbe. Ezert nem kell nyomni
a gazt, kihuzni a szivatot, hogy ne szivjon sok levegot, es dusuljon a
keverek. Sot, parszor a gazra kell lepni inditas elott, hogy a gyorsito
szivattyu kopjon meg be plusz benzint.

Meleg vagy forro motornal ellenkezo a helyzet, azert kell gazt adni, hogy az
intenziv parolgas miatt a tuldusult kevereket szegenyitsed tobblet
levegovel, kulonben nem tud indulni, befullad.

Termeszetesen mindez nem igaz, ha elektronika vezenyel, akkor csak
elforditod a kulcsot. De tudatallattiban azert a komputer hasonlot tesz.

Szabolcs
+ - Renault rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy problemaval fordulnek hozzatok.
Adott egy 1991-es, Renault 19 tipusu, 1.7-es karburatoros auto.
Kb. egy honapja az auto elkezdett rangatni, majd ez addig fokozodott,
hogy ha sebessegbe raktam es indultam volna akkor le akart fulladni, de
uresjaratban siman ment a motor.
A szerelo szetszedte a karburatort es azt mondta, hogy egy cso volt
benne leesve amit visszarakott a helyere. Az auto ugyan jobb lett, de a
rangatas nem szunt meg teljesen. Visszavittem, a karburatort megint
szetszedtek, osszeraktak ami utan megint javult a dolog, de az 1-es ill.
2-es fokozatban gyorsitaskor meg mindig elojon a rangatas. Ha azonban a
szivato ra van huzva akkor nem jelentkezik ez a baj. Alapjaraton a motor
szepen jar. Megneztem a benzinszurot de az tisztanak tunik.
A szerelo mar nem tud igazan mit mondani.
Szerintetek ezek utan hol lehet a baj? Meg mindig az uzemanyag ellato
rendszerben, vagy esetleg a gyujtas kornyeken?
A segitseget elore is koszonom.

Udv!
CsT

+ - tegnapi hix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mas: ha az 1,6-os nyolcszelepes motort kicserelem
>egy 2-es 16szelepes motorra, ami dupla olyan eros,
>cserelni kell meg valamit, vagy birni fogja a valto,
>futomu, stb.?

Az 1.6 kb. 75 lovas lehetett, a 2.0 meg 115. Ha ezt a
kulonbseget ki is akarod autozni, az Opel amugy sem
szenzacios futomuve, fekrendszere nem birja majd.

> Indexelj ugy, hogy bal kezzel is fogod a kormanyt. 
> Nekem nem megy.

Gyakorlas teszi a mestert. Nem fo bun a kormanyt 10 perc 
mulva 2-tol eltero pozicioban fogni... 

Profitpiac Geza,
nem akarom visszakeresni, talan allandoan Te irsz, talan
periodikusan mindig felbukkan ugyanaz a tema:

Olyan autot keresel, ami:
- fel millio alatt
- jo allapotban van, nem kell ra kolteni
- ha majd kell kolteni, akkor keveset
- kicsi legyen a fenntartasi koltsege
- jobban "menjen" mint egy Skoda 120

Nos en elmondom, hol van ilyen auto... A meseben.
Meg egy 2-3-4 millios auto eseteben is egy rakas 
kompromisszumot kell kotni, nem meg fel millio alatt.
Esetleg probalj a Ladak kozt korulnezni, bar ott a jo
allapot nagyon relativ, a hosszaszolasbol meg az jott le
nekem, hogy az ua. "nyugati" autok kozul szeretnel 
valasztani. Szerintem tegyel meg hozza egy kis penzt es 
vegyel egy Toyota Corollat (Starletet) 90-92-et, amit 
normalis ember hajtott. Ha elromlik, alkatreszt vagy nem 
kapsz hozza, vagy draga lesz, de nem romlik el. Kopo 
alkatreszekbol (fek) fillerekert van utangyartott. 1.3-as 
motorral is nagyon furge, mert keves az anyag, az egesz 
auto max. 1000 kg. 1.6 motorral (77 kW) meg meg az Alfammal 
is tartja a lepest 150-ig. 150000 km alatt volt egy hatso 
kipufogodob csere (walker - 16000 Ft), elso fekek csereje - 
az is kb. 15000 lehetett es akku csere. Kb. 23-25000 km-t 
raktam bele, nagyon unalmas, de nagyon megbizhato auto.

> A 250 LE-s motor kevesebbet eszik meg kevesebb a 
> karosanyagkibocsatasa, akkor mitol eco a masik ? :-o

Talan ujabb fejlesztes. Talan csak arrol van szo, hogy 
normal tempohoz a kicsi erejenek 60%-at leadja, a nagy 35-
40%-at. Ha ugyanabban a stilusban vezetem a 60 lovas 
Puntot, mint a 120 lovas Alfat, szinte kiegyenlitodik a 
fogyasztas...

> A kinezett auto egy Renault Megan 1.4 RN Cool.
> 3 eves, most volt muszakin,95 ezer km van benne. /ezt egy 
> picit sokallom/
> ABS, elektromos ablak, manualis klima, stb.
> Az ara 2,2 millio forint.

A km nem sok, az ar annal inkabb. Az Alfam 20 honapos, 
38000 km, 1.6-os de nem hiszem, hogy kapnek erte 2,2-t...

Cs.
+ - Re[5]: Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hat ha ez igy van, akkor eleg buta auto ez az escort.
Nincs kizarva.

> Ezt a szamitogepnek kellene levezenyelnie tudomasom
> szerint.
Ebben a 95-os kiadasuban nem vezenyli le.

> Mar egy automata szivato tudja ezt...
A szivato (legyen az kezi vagy automata) soha a budos eletben
nem tud az alaphelyzethez kepest ritkabb kevereket allitani.
A gazpedallal viszont - az inditas pillanataban - lehet.
Igy jon ossze, hogy a buta auto, a forro motor es en, jol
megvangyunk egymassal :-)

No - pa' skacok !
Hetfoig horgaszom.
--
Meszaros Geza
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1528 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> elado :  [Hungary]
> Temakor: >Sajnos sokan nem akarjak megerteni, hogy nem az az >al ( 191 sor

Nem anyazni akarok. Legyetek szivesek, hagyjatok abba a 
politizalast ezen a listan. De tenyleg. Es most mar a masik felnek 
sem kellene irnia vagy 500 sort, hogy: "befejezem mar, csak meg 
ezt az egyet...." Itt legyen vege, es pont. Illetve 
maganlevelezesben, ami belefer.

Tibor
+ - Re2:Osztrak autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok ! 

> Felado :  [Hungary]
>>uthiba,utjavitas, zajvedo epites nincs, es megis 100
>>km-es sebessegkorlatozas van.
>Nem volt alatt kiegeszito tabla, hogy 22-06 ? (engem egy parszor
>megtevesztett)

>A'kos

 Nem hiszem, feltunt volna, hogy a tobbiek nem
 lassitanak. :(


 Mas:
  Nem tudjatok  az APEH hol tankol?
  A harmadik negyedevre ervenyes (elszmolhato)
  uzemanyagar 95-os: 117 Ft/l.
  Melyik kut arul ennyiert? (CSak nem a komarnoi?):((
  
  

-- 
Udv.:
 Janos                    

 ekezet maganban igen
 
 mailto:   <140 Kb
 http://w3.enternet.hu/mjanos
+ - Re: Autovasarlas, Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Josi,

Szerintem dragan adjak 2.2-ert. En az enyemet - klima nelkul, kulonben ugyan
az - kb 1.7 kornyeken tudnam eladni (108 Ekm).
A 95Ekm nem keves, de ha autopalyan ment, akkor nem igazan sok 3 ev alatt.
Mindenkeppen szamolj avval, hogy gumit es fekpofakat kell cserelni, ha meg
nem tortent meg ! Ez kb 100Eft magassagaba jon ki, ha jominosegu gumit, es
gyari beteteket veszel.
Fontos, hogy a gyari betetek kopasarol csak abbol ertesulsz, hogy furcsa
hangja lesz, mert mar a fem surlodik a femen! Igaz, hogy van visszajelzo
lampa, de nincs hozza csatlakozas a fekpofatol!!! Nekem pont a 100000.
kilometerben kopott femig :) Igaz hogy a matrahazi parkoloban, egy kisebb
matrai rally utan.
Amugy a Megene-t egy nagyon jo autonak tartom! A valtoja egy kicsit mar
nehezebben jar, de szerintem egy olajcsere azon is segiteni fog.

Jo autozast !

Tamas
+ - Re: Autovasarlas (alkatreszek, bonto stb.) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> is erdekelne autoszerelok, bontosok velemenye is. Sokan ugynis abszolut le
akar
> nak beszelni a Fordokrol es a Fiatokrol, miszerint nagyon vacakok. A
Marutihoz
> pedig allitolag baromi draga az alkatresz, de barmi mas japan kocsinal ez
a hir
>  jarja. Egy a lenyeg, nem lesz penzem nagyon rakolteni, ezert kellene
(aranylag

Nem tudom mennyi ido kell meg Mo.-n ahhoz, hogy megertsek az emberek, hogy a
japan alkatresz nem feltetlenul draga! Ugyanugy van bontott, utangyartott
(europai), utangyartott japan, gyari japan. Meg aztan ritkabban is van
szukseg ra.... Vegezetul tapasztalat: 97-es Mazda 323F, 90e szerviz (osszes
olaj (valto, szervo, fek, motor), hutofolyadek, minden szij, gyertya, osszes
szuro + elso fekbetetek csereje 63200 munkadijjal egyutt. A munkat a tipusra
szakosodott szervizben vegeztettem el. El lehet donteni, hogy draga-e a
japan alkatresz. Szoval a japant en nem zarnam ki feltetlenul a sorbol,
foleg azert, mert atlagosan jobban felszerelt peldanyokat is lehet kapni
ugyanazon az aron.

SzaboZE
+ - nyaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ma vagyok utoljara, aztan nekiugrok a horvat tengerpartnak, 2 hetig
szunetelnek az okossagok :)

Udv
Fogash
+ - indexeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Balra kanyarodsz [hiszen korforgalomban mesz], a jobb kezeddel epp
>veletlenul az indexkapcsolonal fogod a kormanyt, a bal oldalon.
>Indexelj ugy, hogy bal kezzel is fogod a kormanyt. Nekem nem megy

Mit vezetsz te, targoncat? En ha ekkorat tekerek a kormanyon, az mar nem
korforgalomban haladas, hanem helyben megfordulas...Normal korforgalmakban
30-45 fok korul tekerem el, nem jobban. Ott meg siman elered meg az indexet.
Fogash
+ - 2.auto kotelezoje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy adodott, hogy pillanantnyilag ket autom lett. Ugyebar a masodikra
>hivatalosan A0-rol indul a kotelezo. Nem tudtok esetleg modot arra, hogy
>ez megse igy legyen, hanem inkabb B-vel kezdodjon?
irasd a feleseged nevere...
Fogash
+ - Egy normalis auto mindig gaz nelkul indul, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy normalis auto mindig gaz nelkul indul,

csak ha injektoros. A karburatoros autot tudni kell vezetni. Az automata
szivatosat is. :(
Fogash
+ - renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kinezett auto egy Renault Megan 1.4 RN Cool.
>3 eves, most volt muszakin,95 ezer km van benne. /ezt egy picit sokallom/
>ABS, elektromos ablak, manualis klima, stb.
>Markakereskedes arulja, jo allapotunak tunik.
>Az ara 2,2 millio forint.
Szerintem ez nagyon sok erte. En 1,8-nal tobbet nem adnek egy ilyenert, de
vegy egy Kepes auto expresszt, aztan nezzel meg benne 10 ugyanilyent, azokat
mire tartjak (eleg, ha a hirdetest megnezed, az mar ad viszonyitasi alapot).
Fogash
+ - Esoben rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>>
Egy ismerosom mondeojat hajtom
neha, es esos idoben erosen kezd 
rangatni, a fordulataszam ingadozik.
A szerelok nem talaltak semmit,
szerintuk egy ilyen autoval nem
lehet ilyen gond.
Szerintetek mi a baja?



Ugyanez volt a FIATomon:
a generator fogas szelu szijtarcsajanal levo fordulatszam-
erzekelo kabele megserult, es ha viz erte, letestelt. 
Egyebkent semmi baja nem volt.
1 meteres kabel 26 eFt. Kiraj. :-(


djtiszy
+ - Indexeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Balra kanyarodsz [hiszen korforgalomban mesz], a jobb kezeddel epp
>veletlenul az indexkapcsolonal fogod a kormanyt, a bal oldalon.
>Indexelj ugy, hogy bal kezzel is fogod a kormanyt. Nekem nem megy.

Nem ertem miert kellene a baloldalon levo bajuszkapcsolot jobbkezzel
matatni?!
Indexelni elore szoktunk, mielott kanyarodunk. Sot mielott lassitunk!
Az a korforgalom, amiben a jobb kezeddel fogod baloldalon a kormanyt, eleg
kicsi ivu lehet. Kb. kis iven balra kanyarodasnal merul fel ilyen problema.

Eset megoldasa (ha befele is indexelsz a korforgalomba):
Kormany szabalyos tartasanal balkez mutato ill. kozepso ujjaval az
iranyjelzo berendezes mukodesbe hozatala. Az iranyjelzo kapcsolokarjanak
billentesevel. Korforgalomban ilyenkor ivmenetet produkalva jobbkez a 13-12
ora pozicioban van. Balkez 7-8 ora pozicioban. Balkez feljebb csusztatasa
9-10 ora kornykere majd visszacsusztatasa. Kifele indexeleskor szinten
felfele csusztatasa a kormanykereken.
Ez talan akkor nem mukodik, ha te vagy Michael Knight, es K.I.T.T. nevu
autodban ulsz.

Teeby

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS