Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1597
Copyright (C) HIX
2002-09-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elado egy 3 eves 57e km-t futott garazsban tartott, mas (mind)  5 sor     (cikkei)
2 Autogazkut Parkanyban (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Autoklub (mind)  9 sor     (cikkei)
4 naiv kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
5 hidroto"ke (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Klima koszi (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Ford Capri (mind)  15 sor     (cikkei)
8 rangatas_valaszok (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Sorompo, kielozes (mind)  49 sor     (cikkei)
10 autopalya, statisztikak (mind)  41 sor     (cikkei)
11 Re: Zsaru - foto - HELP (mind)  10 sor     (cikkei)
12 baleseti statisztika (mind)  49 sor     (cikkei)
13 Re: volvo (mind)  35 sor     (cikkei)
14 Sachs (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Re: Tetocsomagtarto Thaliahoz (mind)  9 sor     (cikkei)
16 tetocsomagtarto Thaliara (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Allando tompitott + kovetesi tavolsag (mind)  62 sor     (cikkei)

+ - Elado egy 3 eves 57e km-t futott garazsban tartott, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hasznalt Mercedes C180. Sotetkek metall. gyari alufelnikkel, (+teligumik
lemezfelniken), katalizator, klima, ABS, kozponti zar, elektromos
ablakemelo, eredeti radiosmagno. friss muszakival, szervizkonyvvel. Az auto
Nemetorszagban van, vamoltatni kell. Kifogastalan allapotban. Iranyar 15e
Euro
+ - Autogazkut Parkanyban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

a hataratkelo utan balra fordulsz, es sokat egyenesen.
Kijutsz egy negyes keresztezodesbe, es balra elore van egy 
zold-sarga kut, Real a becsuletes neve. Ott ugy emlexem van 
gaz.

Koli
+ - Autoklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hosszu-hosszu evek ota tag voltam, mig iden tavasszal ki nem kellett
hivnom az automentojuket.
2 km-es tavolsagra kifizettettek 8600 Ft-ot.
Amikor reklamaltam, kiderult, hogy kiadjak alvallakozonak az ilyet.
Megkerdeztem egy masik maszek automentost, kb. 4000 Ft-ert vitte volna
be az automat.

Kileptem az autoklubbol.
Bela
+ - naiv kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar rettento regen tanultam a KRESZ-t, es akkor meg nem is voltak 3
savos utak:))))

Tehat:
ha 3 savos uton a belso és kulso savbol is a kozepsobe akar menni
egy-egy auto, melyiknek van elsobbsege?

Bela
+ - hidroto"ke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ha a hidroto"kek csak indulaskor szolnak par masodpercig az is gond?
Vagy ezzel meg elmegy a moci sokaig?
Olajcseren soha nem sporoltam, ez tehat nem lehet problema.
A jelenseg egyebkent mar legalabb 2 eve fennall es erzesem szerint
nem lett rosszabb...

Ropi
+ - Klima koszi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok !

Koszonom mindenkinek a klima teli hasznalataval kapcsolatos hozzaszolasat.
Ertekes informaciokat kaptam : tehat beinditom majd telen is, sot, ha a
parasodast olyan jol gatolja, akkor gondolom majdnem minden elindulas utan
szukseg lesz ra :)

tolmik
+ - Ford Capri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

 Lattam vecsesen egy nagyon szep autot. Elado is volt, igy odamentem,
 de az leesett az allam amikor felnyitottak a gephaztetot. Egy
 teljesen felujjitott 1.3-ccm-es,72-es gep volt, sarga, fekete bor tetovel,
 megkimelt belso. Egyszoval nagyon szep volt. Az ara is: valami 600 folott
 volt. De a legszebb a motorja volt: 1.3-as V motor. En szemely
 szerint meg nem lattam ilyet. Akkora volt mint kispolszki motorja.
 Szint el is veszett a kabelek kozott. :)

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. szeptember 24.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - rangatas_valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok , Toth Tamas, Biriki Attila, waptom (Tamas) !


>Ford Escort XR3i 1,6-os autom motorja 1800 és 2200
>fordulatszam tartomany kozott rangat?

Koszonom a valaszokat , tippeket, de nem oldodott meg a
rangatas problemam.

A valasztippek alapjan:

- gyertyakabelek ellenorizve  OK.
- gyujtaseloszto rotor OK.
- (Lambdaszondam nincs !)
- ha uzemanyagszivattyu  okozna, akkor 2200 rpm  folott
egeszen kb. 6000 rpm-ig miert megy rangatas nelkul ?

-Mi az  a ?Computer reset? ??  Leirnatok bovebben, hogy
ilyenkor mi tortenik ?  Visszaallitodnak a gyari beallitasi
ertekek ?  Egyaltalan van ilyen egy 16 eves autonal ?


Udvozlettel : Havel Jozsef
+ - Sorompo, kielozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>mertekben tehermentesitoje, nagyon gyorsan kialalkul 7-8-900 m-es
>>sor. Viszont sokan csak a soromponal akarnak jobbra fordulni.
>>En megvallom, ha ilyen szituba lennek, akkor bizony kieloznek.
>
>En is. Szerintem nem szabalytalan.
>Azert, jo, ha nem jonnek szembe mashonnan, pl. balra nyilo
>mellekutcabol potos ifa...  [nem ismerem a helyet]
>Ha pedig elalltak az utat, akkor van duda, hasznalni kell. Ha 
>magatol nem jon ra az illeto.

En pedig nem, hanem a sor mogott bemennek jobbra a mellekutcaba
es ott haladnek tovabb. Engem idegesit amikor masok joindulatatol
fuggok egy ilyen helyzetben, hogy vagy lesz hely elol bekanyarodni
vagy nem.
Sokan a sorban allva ezt tolakodasnak fogjak gondolni, mert ok ki 
tudjak varni a sort, te meg nem.
Apropo, pont ott a szembejovo savnak -ahonnan kanyarodnal- nincs
veletlenul zarovonala? (ugy remlik szembol nem lehet balra fordulni,
de reg jartam arra) Ha van, akkor szabalytalanul kanyarodsz.
Ha csatt van, 100% te vagy a hibas.

Tenyleg, mi a gond azzal, hogy egy mellekutcaval hamarabb lefordulsz
jobbra es ott mesz tovabb egy parhuzamos utcan? Ez a leginkabb
konfliktuskerulo megoldas.

Hasonlo felallas, de az egyertelmu tolakodas esete:
Arpad fejedelem utja a Margit hid elott, befele. Van egy 
kanyarodosav, ahonnan (es CSAK onnan!) le lehet kanyarodni az
also rakpartra. Mivel ez a kanyarodosav sokszor teli van, sok
"elelmes" bekeredzkedo csinalja azt, hogy az egyenesen tovabbmeno
savban leelozi a 300 meteres sort, majd a zarovonalon keresztul
betolakszik a kanyarodok lampaja es az elso varakozo kocsi koze -
mikozben a becsuletesek szepen kialljak a sok szaz meteres sort.
 Az ilyen szerintem egy pofatlan tolakodo diszno, es altalaban
en -es sok mas autos- azt szokta csinalni, hogy direkt nem a
lampa mogott 6-8 m-rel allok meg ahol a vonal van, hanem
kozvetlen elotte, hogy ne tudjom elem furakodni. (Senki
szabalyosan kozlekedot nem akadalyozok vele, senki palyajat nem
keresztezem) Aztan jon a barma, all a rossz savban, dudalnak 
mogotte, o is dudal mint a veszett hogy engedjem be. Csakhogy
-sajnalom- ilyenkor mar ha akarnam, se tudnam beengedni mert
nincs hova :), nem tudok odebb menni amig zold nem lesz a lampa.
Majd ha en elmentem, es mas beengedi, bejohet, de az ilyeneket
senki nem szokta beengedni mert mindenki utalja.
 Van amikor ket sor all: egy a szabalyosan haladoknak, es egy
rovidebb a szabalytalanul tolakodoknak. Nehogy mar ez normalis
legyen.

udv: VAti
+ - autopalya, statisztikak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az autopalyak a legbiztonsagosabb utak, egy autout
>palyava valo epitesevel drasztikusan csokkennek a megtett kilometerre
>vetitett balesetek (meg abszolut mertekben is)...

En szubjektive nem ereztem biztonsagosabbnak az autopalyat, amikor
-meg a regi autommal- autopalyan mentem. Igaz, az egy 130 km/o 
vegsebessegu Skoda 120L volt.
Az autopalya olyan kocsinak jo, amik legalabb 160-ig dinamikusan
tudnak gyorsulni es meg ott is van bennuk tartalek. A 120-140 
koztieknek ahol 100-110 a kellemes utazosebesseg, idegesito.
Ok nem tudjak leelozni a <100 alatti Akadalyokat, mert azonnal
levillogjak oket ha a belso savba mereszkednek. De ha ugyse tudjak
leelozni akkor jobban jarnak egy parhuzamos uttal, ahol nem kell
arra szamitani hogy folyamatosan 200-al jonnek hatulrol.

A 1 db igazan balesetveszelyes szituacioba autopalyan kerultem,
amikor egy bmw jobbrol akart megelozni mikozben en is eloztem
egy Akadalyt. En abszolut nem voltam hibas, errol maig meg vagyok
gyozodve. 

Mas:
erdeklodve olvasom a baleseti statisztikakat, a fo tanulsag 
szerintem a kovetkezo.
1/ nalunk tobb baleset van, mint az utaskilometer alapjan kellene.
2/ sokkal tobb a sulyos baleset. Az elobbi azzal fugg ossze hogy
elterjedt az intolerans, folyamatos normaszego kozlekedesi stilus
(melyrehato szociologiai, tarsadalomfejlodesi okok, pl. erosen
polarizalt tartsadalom, nagy szocialis egyenlotlensegek) azaz
"eros, draga autom van, pusztuljon az utambol minden hulye looser"
-mentalitas elterjetsege.
Nem hiszem hogy a "kalapos Suzukis" a balesetek legfobb okozoja.
Sot, ok a vetlen aldozatok szoktak lenni. Mindig, minden durva
balesetnel ott van 1-2 onjelolt Fittipaldi vagy elalvo kamionos.
Es n db artatlan autos, akinek egyetlen "vetke" hogy nem tud
profi autoversenyzo modjara lereagalni szelsoseges helyzeteket.
Ettol meg nem hibas, hanem az a hibas aki elodezi ezeket.
A 2. talan osszefuggesben all az autopark heterogen voltaval,
de ez megint az elozo okokra vezetheto vissza. Ennyi.
En csak erre akartam celozni.

udv: VAti
+ - Re: Zsaru - foto - HELP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> 
> Kit kell bejelenteni vezetokent? A KULFOLDIs trukk meg 
> bejon?
> 

Asszem, még működik a dolog, de megbüntetnek, mert külföldi nem vezethet 
magyar rendszámú kocsit.

KecskésL
+ - baleseti statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sandor, irod:
: > Akos, koszonom a statisztikat, tanulsagos volt. Ebbol persze nem derul
 ki,
: > hogy Mo-n tenyleg a varosi kozlekedesben halnak-e meg tomegesen az

: Hoppa, erre nem figyeltem (mar ha rolam beszelsz:).

Bocsanat, vak vagyok. :-) Valahogy ugy jart az agyam, hogy Anglia is van
benne -> Akos irta. Meg egyszer izvinyi minja es koszonom az uj szamokat.

Az autopalyakrol nem tudok nemet statisztikat, majd keresek egyet, de 2*3
savos autopalyan a nemetek nem tudnak kozlekedni. 2*2 savosnal kepesek a
"jobbra tarts"-ot betartani, 2*3 savnal mindenkinek berlete van a kozepso
savra, akkor is, ha a kulsoben veletlenul nincsen teherauto. Ebbol aztan
olyan helyzetek keletkeznek, hogy araszol a pofa a kozepsoben 120-140-nel,
valaki nekiall 180-nal elozni, hatulrol meg megjon a raketa es Murphy
torvenye alapjan a lassu jarmu magassagaban eri utol a 180-nal haladot. A
masik nemet nepszokas az, hogy "ha nem latok, gyorsabban mehetek". Erre
egyreszt van valami statisztika, hogy este az orszaguton kb. 10 km/h-val
gyorsabban kozlekedik a nep a nappali sebesseghez kepest, masreszt pedig
amig fenyes nappal x kovetesi tavolsagot hagynak, esoben, kodben x/2-t.
Most, hogy lassan kezdodik az osz es a kodos ido, meg lehet nezni a
hiradoban, hogy milyen tomegszerencsetlensegeket tudnak a teutonok az
autopalyakon osszehozni.  :-(( Alapfolallas 1: dugo vagy baleset miatt
lassu vagy allo kocsisor, hatulrol meg belezug masik 50 auto. Alapfolallas
2: lefagyott az autopalya, 50 auto a szalagkorlatban.

A harmadik, ami halalra idegesit, hogy nem kotelezo a sarvedo gumi [a
nemet logika szerint ugyanis ez csak sarfolverodest gatol meg, es mar
elmult a foldutak ideje, tehat nem kotelezo], es ha van is, akkor is 45
fokban spriccel folfele a viz. Nehany helyen viszont olyan az autopalya
aszfaltja, hogy zuhogo esoben sem ver fol az elottem halado vizet, ha 100
meter kovetesi tavolsagot hagyok. Aztan hirtelen veget er a jo aszfalt es
masodpercekig nem latni semmit, hiaba kapcsolom max.-ra az ablaktorlot.
Ja elfelejtettem, 80-100 km/h koruli sebessegekrol van szo. Gazelvetel,
hogy novekedjen a kovetesi tavolsag. Nagyot fekezni nem lehet, mert mit
lehet tudni, hogy mit lat a mogottem jovo, csak annyira benyomni a
fekpedalt, hogy eppenhogy kigyulladjon a feklampa. Errol meg nem lattam
baleseti statisztikat, pedig erdekes lenne. A jelenseg az, hogy a jo
aszfalton a jobb latasi viszonyok ugyanis legalabb 30 km/h-val nagyobb
sebesseget engednek meg, ami a jo szakasz vegen vegzetes lehet (ha mar
elallt az eso es csak az ut vizes, akkor az intervallumos
ablaktorlofokozat is tul gyors; a normal aszfalton meg folyamatosan kell
torolni, annyi a folvert viz).

Udv,
marky
+ - Re: volvo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HA> Felado :  [International]
HA> Temakor: Volvo ( 35 sor )

Zoli koszi a hozzaszolast!

Amiota beirtam a HA-ba, eltelt meg nehany nap, kitisztult az agyam,
lattam mas kocsikat is. Az elobb emlitett Volvo 740D inkabb konzervdobozra
hasonlitott mint kocsira, kulsoleg ujrafestett, belul csopogosre
szilikonozott jargany volt. A tesztut alatt kiderult hogy a muszerfal
fele nem muxik, klimaban nincs freon, csomitartonak nincs rugoja, a
felfuggesztes meg tropa.
Mikor visszaertunk az indulas helyere, majd elrohogtem magam
(kinomban)...

Amint mondtam mar, az utobbi 5-6 napoban lattam mar tobb kocsit, ezek
kozott volt VW Polo, Golf 3 dizel es benzin, Ford escort (regi tipus,
dizel) es par Mondeo, ja meg egy Seat Ibiza.

A dontesem szinte vegleges, es a Seat mellett szol. A kicsike 2 ajtos,
1.4 i-s motorja van, 95-os gyartasu. Nincs benne klima, ezenkivul az
osszes tobbi dolog mechanikus (ablak, napfenyteto), van rajta
centralzar, riaszto, 2 airbag. Nem volt utve a 130e km alatt amit
megtettek vele. Optikailag szuperul nez ki, par apro karcolason kivul
nincs egyeb gond vele. Par napos muszakija es egy eleg hosszu probaut
megbizonyositott arrol hogy nem lesz vele egyhamar gond. Adnak meg
hozza egy szett teli gumit (mas felniken) es casco-t. Az ara kb 4700
eur korul mozog.

A fenebb emlitett kocsikbol ez a legolcsobb, es a legjobb allapotu,
ezert esett ra a valasztasom. Majd hamarosan beszamolok arrol hogy
milyen erzes atulni egy Astra kombi-bol egy 3-ajtos Seat-ba... Ne
felejtsetek hogy 190 centi magas vagyok :-)))

Udv mindenkinek
egyenlore de nemsokaig gyalog_Szabi
+ - Sachs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Orommel ertesitek mindenkit, hogy a katalogus reven mar folyamatosan bovulo
arukeszlettel kaphato a Sachs kuplung es lengescsillapitok is. Skodahoz csak
szerkezet van.

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re: Tetocsomagtarto Thaliahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Hali!

> A kollegam kereset tolmacsolom:
> "Thaliahoz keresek tetocsomagtartot. (tudom  Baumgartnernel 21eFt.) K?zelg?
> sieleshez szukseges. Olcso vetel v. kolcsonzes is erdekel."

www.csomagtartoszerviz.hu venni es kolcsonozni is lehet.
homer
+ - tetocsomagtarto Thaliara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.csomagtartoszerviz.hu/1.htm

En itt vettem a Megane -ra egy olaszt, de van szinte minden tipusra. Kb. 7
e ft -al volt olcsobb, mint a szalonban kaphato gyari, es ugyanugy
gumirozott azoknal a reszeknel, ahol a kasztnival erintkezik. (Tiszy szolt,
hogy erre oda kell figyelni, mert volt mar problema olcso
tetocsomagtartobol !)

Zsolt
+ - Allando tompitott + kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szisztok !

Vagyunk itt nehanyan, akik szinte mindig lampaval kozlekednek.

A baratommal most alakitjuk at a 2. autot, ahol az
olanyomas vezerli a vilagitast.

Ha van olajnyomas => vilagit a helyzetjelzo + tompitott.
Ha a motort leallitod, vagy meg csak inditozol => nincs
olajnyomas = nem vilagit a helyzetjelzo + tompitott.

Az eredeti vilagitaskapcsolot erintetlenul hagyjuk, tovabbra is
funkciojanak megfeleloen mukodik.
A biztositektablarol parhuzamosan (az eredeti vilagitaskapcsoloval) 
kotjuk be a plusz kapcsolot.

Kellekek:  1 kapcsolo
                  2 rele (1 helyzetjelzonek, 1 tompitottnak)
                  vezetek
Ketutemu autonal (olajnyomas hijjan) a toltesrol
lehet levenni a vezerlo jelet.

Osztol tavaszig, vagy esos napokon igy folyamatosan vilagit az
auto, de csak ha jar a motor.

Mas:

Az utobbi idoben azt vettem eszre, hogy az autosok nagyon nagy resze
szinte egyaltalan nem tart kovetesi tavolsagot. Szinte mindig dobozos
autokkal kozlekedek. (Opel Combo, VW Transporter)

Ezek mogott meg nagyobb tavolsagot illik tartani,  mert nem latsz at az
auton (fekete folia van a hatso ablakon, hogy minnel  kevesbe lassak
mi van az autoban) es a doboz is nagyon sokat takar.
Varosban 50-60-as temponal 2-3 meter NEM kovetesi
tavolsag. Autopalyan 120-130-as temponal vegkepp nem. 
Ezek az autosok nem veszik figyelembe azt, hogy ha 
(tudom abszurdum) betonfalnak megyek, nekik AKKOR IS
meg kell tudniuk allni mogottem. Na jo: legyen a hirtelen fekezes oka 
egyensulyat vesztett kerekparos, vagy kiszalado kisgyerek. 
Sokszor nem tudok akkorat fekezni, amekkorat a biztonsagos 
tavolsagtartashoz  kellene, mert akkor garantaltan nekem jonnek. 
ORULT DILEMMA EZ !!! 
Minden fekezes elott a tukrot figyelni:
- vajon eszrevette hogy fekezek ?
- meg fog tudni allni mogottem, vagy az autom fogja majd meg ?

Nyaron felakadt 1 Punto a Transporter vonohorgara. Elottem 1 autos
joelore kitette az indexet es fokozatosan lassitott, hogy a
buszmegalloban felreall. Ugyan igy lassitottam en is.
A Punto-s 2-3 meterrel jott mogottem. Az volt a legrosszabb, hogy
elottem lassit az autos, szembol tomott sor jott. Nem volt hova 
felremenni es a tukorbol LATTAM es TUDTAM, hogy nekem fog jonni.

Udv !

 Puruczki Tamas
       (Baja)
  Johet ekezet

Ui: Emlekeztek meg a beton Volgara? 
Lassan komolyan gondolkodom rajta !

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS