Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1459
Copyright (C) HIX
2002-05-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 FW: Skoda :))) (mind)  23 sor     (cikkei)
2 R5 + Superb + Rapid + ov (mind)  56 sor     (cikkei)
3 kocsilopas (mind)  20 sor     (cikkei)
4 radiator (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Fw: buszlimuzin (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Fw: 710-es sapka (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Fw: nyaralas. (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Fw: nyilfogazas (mind)  8 sor     (cikkei)
9 Fw: toliradar (mind)  40 sor     (cikkei)
10 Fw: Pug Probak (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Fw: B10 (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Fw: buszlimuzin (mind)  28 sor     (cikkei)
13 Opel Kadett E Cabriolet (mind)  22 sor     (cikkei)
14 LADA Samara Katalizator (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Re: Radar (mind)  14 sor     (cikkei)
16 Re: radar (mind)  34 sor     (cikkei)
17 Re: "Kocsilopas" (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - FW: Skoda :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
---
> Felado :  [International]
Leirast kovetelek az autorol :-)
(gyonyoru az az auto, majdnem szebb mint a 110-es )

---

Mit szeretnél tudni?

Az autó 14 eves, viszonylag keves kilometerrel (no vezette, meghozza a
jobbik fajtaból) A. Karosszeria itt-ott rozsdas, de hat ilyen elofordul,
ki kell javitani, nem egy nagyon veszes dolog. Most hogy a mai napon a
motorrevizio meg lett csinalva nagyon de nagyon megy, mint a golyo.
Eddig abszolut nem bantam meg a megvetelet. Mindenhol utanam fordulnak,
amerre megyek, tenyleg eleg ritka darab. Debrecenbol hoztam, es 250ezer
penz volt. Ha barmi barkit erdekel, kerdezzen nyugodtan! 

Udv, Chip

Szabó Krisztián
+36 30 212 3243
Skoda 130 Rapid Coupe
+ - R5 + Superb + Rapid + ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado :  [Non-Profit
Organization]
> Ennel fontosabbnak iteltek a fenyszoromagassag-allitast, terkepzsebet,
> hamutartot, "Campus" diszcsikot, meg megy 1-2 aprosagot. Hajjj...
: Sajnos tul fiatal vagyok ahhoz hogy egybol rajojjek mit is ertesz a
: Campus diszcsikon, de hogyha az auto oldalan vegigfuto muanyag csikot,
: akkor azt ne szidd: az az egyik dolog ami annyire nepszeruve tette az
: autot.

Nem, nem az, ez egy egyszeru zold-szurke csik, matricabol, minden
funkcio nelkul (az esztetikait leszamitva, persze).

: Egyebkent ha jol nezem a Campus sorozat nem az R5 hanem a Super5
idobol
: valo (a Super5, bar nagyon hasonlit az R5-re teljesen mas auto, nem
csak
: egy facelift).

Igaz. De attol meg Renault 5-osnek hivtak, meg hivjak most is.

> Felado :  [Hungary]

Ulj bele egy Superb-be, utana meg egy Octaviaba. Van egy fogadasom, hogy
sikitva fogsz belole kipattanni. :)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
: Megtortent (marmint a beules), gyakorlatilag egymas utan.

En meg visszaszivtam. :( Az Octaviarol tudtam, hogy eleg zajos a
motorja, nem tul kenyelmes a futomuve, es a belso terben sem hasznalnak
eppen minosegi anyagokat. Gondoltam, a Superb - ami meretei alapjan ket
kategoriaval feljebb van! - ennel csak klasszisokkal jobb lehet. Erre az
uj Autopiacban azt olvasom, hogy a Superb ugyanez nagyban: zajos a
motorja, zajos a futomuve, kellemetlenul raz, es gagyi a muszerfal.
Ezzel is az lesz, mint az olcsobb olasz es francia nagyautokkal: nem
kerulnek annyival kevesebbe az etalon-markaknal (Merdzso, BMW, Saab,
Volvo), mint amennyivel rosszabbak naluk. Oriasi csalodas.

> Felado :  [Hungary]
: Orommel jelentem, hogy Frigyes mester kozremukodese mellett siekrult
: vegyek egy Skoda 130 Rapid Coupe-t :)))

Jajjj, ha tudnad, miota vagyok en egy olyanra! Elmeny vezetni, baromi
jopofa kis kocsi. Gratulalok hozza!

> Felado :  [International]
: Tudtatok, hogy a biztonsagi ovet nem lehet bekotni, mivel megakad, ha
: meredek lejton all az auto? Ez aszfalton nyilvan nem fordul elo, de
itt

Jelentem, a felhajtonkon (kb. 30 fokos emelkedesu) megallva neha nekem
sem sikerul bekapcsolni. Eloszor nem esett le, mitol, aztan a nehanyadik
alkalomra sikerult rajonnom, hogy az emelkedo miatt van.

Zoli
+ - kocsilopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > =======================================================
> Felado : Kertesz Vilmos
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: "Kocsilopas" ( 37 sor )
> Idopont: Mon May  6 08:43:16 CEST 2002 AUTO #1458
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> eddig sokszor az utcan parkoltam... Ha nekem, egy amatornek eddig
> tartott, akkor egy profinak ez 10 mp... Tanulsag2: azert megertem,
> akik a taxisokat szidjak... Legyen azert mellettuk, hogy a hotel elott
> is volt egy, aki rendes volt, csak drotja nem volt :))
>
>
En Tico es Damas "specialista" vagyok;-) Vonalzoval hamarabb nyitom mint a a
kolleganom a kulccsal...
Ami a legszomorubb az egeszben, hogy a kenyszer vitt ra es elso nyitasom 2
perc alatt sikerult. Egy profi szerintem rohogve kinyitja az autok tobbseget
par mp alatt...

Sziasztok
Robi
+ - radiator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hűtőtömítő folyadékra gondoltál-e

nekem igen durva szivárgást is megszüntetett -immár majd egy éve nem folyik!


-persze ha a csap ereszt, akkor nem megoldás:(


Tamás
+ - Fw: buszlimuzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Opel Zafira
> >VW Sharan
> >Ford Galaxy
>
> A Sharan es a Galaxy technikailag ugyan az a kocsi. A Ford viszont nem
kapja
> meg a VW erosebb TDI motorjait, csak az 1.9-90LE van benne. Ugyanez a
kocsi
> meg a Seat Alhambra is. Mindharom nagyobb viszont a Zafiranal, aki csupan
az
> Astra feneklemezere epult. Ennek alternativai inkabb a Citroen Picasso es
a
> Renault Scenic. A nagyok koze meg bejohet a Renault Espace, Grand Espace,
es
> a Pontiac TransSport is. Ha fiatal (3-5 eves) kocsiban gondolkozol,
erdemes
> kintrol hozni, a 2 millio feletti erteku autokon komoly megtakaritasok
> erhetoek el, raadasul Mo-on ezekbol eleg szuk a kinalat.
> Fogash
>
> CIMVALTOZAS ! ! !
> Azonnali hatallyal csak a  cimen vagyok elerheto,
> a  megszunt! Modositsatok!
>
+ - Fw: 710-es sapka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Noci betér egy autószerelo muhelybe, és kér egy hét tizes sapkát.
> > Szerelo ránéz, "Mi az a hét tizes sapka?"
> > Noci: "Tudja, a motor jobboldalán. Az enyém valahogy elveszett és kell
egy
> > új."
> > Szerelo: "És mit csinál az a sapka?"
> > Noci azt mondja, nem tudja, de mindig ott volt.
> > A szerelo ad neki egy jegyzettömböt, és megkéri, rajzolja le a sapkát. A
> > noci tehát rajzol egy kb. 5 centis kört, majd a közepére beleírja, hogy
> > 710.????
> >
> >
> > Allitsd fejre: 7IO = OIL  :))))))))
+ - Fw: nyaralas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Keresek Del-Horvatorszagi (ezt hivjak Dalmacianak?) cimeket, ahol
> kettesben
> > jutanyos aron megszallhatnank ket hetig juliusban. Mi ott a realis
tarifa
> > Euro/fo/ej?
> >
> > Elore is kosz
> > Fogash
+ - Fw: nyilfogazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > >De ha ek alaku a fogazas (lsd citoen jel), akkor nincs tengelyiranyu
ero
> > >(pontosabban van, de az a fogakra hat, es kioltjak egymast a ket oldara
> > >hato erok.
> > Igy igaz, de nyilfogazast egy darabbol szinte lehetetlen kesziteni, ha
> > kettobol van, akkor meg vagy allati keskeny fogaskerekeid lesznek
> > (csorbulasveszely), vagy tul hosszu es nehez lesz az egesz valto.
> > Fogash
+ - Fw: toliradar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > >A gombolyu, ill.
> > >tul lapos szogbol latszo sikokat nem szereti. A jomultkor sikerult
> > >hatalmasat koppannom egy 10 cm atmeroju fenyes oszlopon,
> >
> > Ember, gondolkozz!!! A tolatoradarodnak 4, esetleg 5 szenzora van a
kocsi
> > hatuljan, egymastol egyforma tavolsagra, a talajtol x magasan. Ha az
> oszlop
> > a ket szenzod kozott "all", akkor becsuszhat, hiszen a 4-5 szenzor nem
ad
> > teljes lefedettseget, csak mittudomen 80%osat. Nem fugg ossze a
> > gombolyuseggel.
> >
> > >es egy masik alkalommal az utolso pillanatban szolt csak egy
> > >lapos sportkocsi orraert (mar gyanis volt, hogy a kocsit mar
> > >teljesen eltakarja a csomagtartom, de a szenzor meg mindig
> > >nem lat semmit, aztan amikor hozzaertem, akkor jelzett, hogy
> > >2.5m a tavolsag -szerintem a hatso legterelot vette eszre rajta :-)
> >
> > A sportkocsi fuggoleges-kozeli orr-resze lehetett a szenzoraid sikja
> > ALATT??? Ez esetben teljesen normalis, hogy a visszaverodesbol nincs
> semmi,
> > ami a szenzor iranyaba jonne, hanem feltukrozi az egre az egeszet. Azt
> > viszont nehez elhinni, hogy van olyan auto, aminek a fuggoleges
orr-resze
> > <20cm. (=szenzor-magassag). Ennel meg egy F50es Ferrari orra is
> meredekebb.
> > Az Alfam csomagtartoja mellesleg kb 1,5 meterrol eltakar MINDEN normalis
> > meretu autot is, tolatni csak erzesre lehet vele.
> >
> > >Viszont ha ukrajnaban, oroszorszagban jarsz, megfigyelheted,
> > >hogy egyes autoknak az elejere egy specialis "bugyi" van
> > >huzva, fekete muborre hasonlito anyagbol. Eloszor nem
> > >ertettem mire valo, aztan felvilagositottak, hogy az nem veri
> > >vissza a radart :-)
> >
> > Jol felrevezettek! A mubor csak arra valo, hogy meleg napokon estefele
> > autozva NE EGJENEK RA AZ ELUTOTT BOGARAK A KOCSI ORRARA....
> >
> > Fogash
+ - Fw: Pug Probak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > >A kocsi 2+2 uleses, de szerintem ez tulzas max 2+2*fel ulest
> > >mondanek.
> >
> > Az autogyartas a vilag azon keves terulete, ahol a 2+2 EGYERTELMUEN < 4
> > :-))) Ezert is jelolik 2+2nek (2 igazi+2 szukseg-ules)
> >
> > >Amint idom engedi kiprobalom az alfa 156-ot, a fiat stilot, e a saab
> > >93-cabrio-t, egyenlore a 206cc a tuti nyero :-)
> >
> > Mert meg nem ultel az Alfaban! Csak arra ugyelj, hogy legalabb 2.0-t
> adjanak
> > alad. :-)
> > Mit szoltok a Pug 406 Coupe 2.2 HDI-hez ? Nooormaaaliis?
> > Fogash
>
+ - Fw: B10 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > >Sved rendszamu BMW B10 (nem is tudtam, hogy van ilyen), 245/45R18
> > >Michelin gumikkal, a Km ora skalaja 320-ig :)
> >
> > Egesz pontosan Alpina B10 Biturbo... Az 5-os BMW-bol tenyesztett
> szornyeteg.
> > Szep lehetett.
> >
> > Amugy 18-as felnit lattam en legutobb egy Audi A4-en is. Ultetve, DTM
> > ablaktorlo (egy kozepen, fuggolegesen), spoiler korben foldig, szelvedo
> > teteje 1/3-ig foliazva, tobbszoros szepsegdijas auto. 1.6i 8V - 101 LE
> > :-((((((( Gyarilag 260-as km-oraval. Szoval a szam nem minden. En is
> > rakhatnek az Alfaba 600km/h-ra skalazott orat, max soha nem menne 35%
> > kiteres fole a mutato. A 18as kerek viszont nem ferne bele. Igaz, 15nel
> > kisebb meg nem megy ra a fektarcsa miatt. Vajon hogy csinaltak az
olaszok,
> > hogy pont a gyari felnimerettel a legszebb az auto? El nezem a Golfot
> (csak
> > PELDA), amikor kijon a 15os kerekeivel, /80 lufikkal, a kerekjaratba meg
> > belefer a 19es kerek is... Mintha mindig emelon jarna az a szerencsetlen
> > auto.
> >
> > Fogash
>
+ - Fw: buszlimuzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > >Opel Zafira
> > >VW Sharan
> > >Ford Galaxy
> >
> > A Sharan es a Galaxy technikailag ugyan az a kocsi. A Ford viszont nem
> kapja
> > meg a VW erosebb TDI motorjait, csak az 1.9-90LE van benne. Ugyanez a
> kocsi
> > meg a Seat Alhambra is. Mindharom nagyobb viszont a Zafiranal, aki
csupan
> az
> > Astra feneklemezere epult. Ennek alternativai inkabb a Citroen Picasso
es
> a
> > Renault Scenic. A nagyok koze meg bejohet a Renault Espace, Grand
Espace,
> es
> > a Pontiac TransSport is. Ha fiatal (3-5 eves) kocsiban gondolkozol,
> erdemes
> > kintrol hozni, a 2 millio feletti erteku autokon komoly megtakaritasok
> > erhetoek el, raadasul Mo-on ezekbol eleg szuk a kinalat.
> > Fogash
> >
> > CIMVALTOZAS ! ! !
> > Azonnali hatallyal csak a  cimen vagyok elerheto,
> > a  megszunt! Modositsatok!
> >
>
+ - Opel Kadett E Cabriolet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Fórumtagok!

Egy barátomtól kaptam meg az önök címét, és azt mondta, hogy az autókhoz
igen jól ért? emberekre találhatok ezen az internetcímen, ezért írok most.

A problémám (vagy inkább szerencsém), hogy sikerült szert tennem egy szép
állapotú Opel Kadett E Cabrio-ra. Annak érdekében, hogy meg tudjam az
állapotát orizni tippeket szeretnék kérni, hogy hogyan kell az ilyen autók
vászon tetejét ápolni, karbantartani. Ráadásul találtam a csomagtartóban egy
tartályt, ami a teto muködéséhez kell, de a gép könyv egy szót sem ejt
arról, hogy mit kell ebbe tölteni, és hogy mennyit, és milyen idoközönként.
Harmadik problémám, hogy a hátsó ablaknál alul enyhén beázik a teto. Ha
tudnának/tudnátok olyan autójavító címét megadni, aki ilyennel foglalkozik
azt is megköszönném. Egyébként Borsod megyéhez közelebbi címek lennének
jobbak, de a többi cím is érdekelne.

Bármilyen rövid levelet, vagy hasznos linket megköszönnék!!! 
Ha valaki tudna segíteni kérem az e-mail címemre küldje a választ, mert
sajnos nincs idom mindig figyelemmel kísérni a fórumot!


Üdv: Márk       e-mail:  
+ - LADA Samara Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok  !

Lada Samara Sedan 1500  - as hoz szükségem lenne katalizátorra a régi
tönkre ment.
Hol lehet Mo. - gon,  esetleg a gyártótól legolcsóbban beszerezni.
Előre is köszönöm segítségeteket .

Levél jöhet magánba is.  Címem : 
+ - Re: Radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 2002-05-06 at 12:13, k_malac--freemail.hu wrote:
> "Egyebkent most rakeresve, ezek a radarok mar erzekelnek 
> akar fat vagy kartondobozt, sot embert is."
> 
> A multkor nekem egy felmeteres, betonbol kinott gazt 
> jelzett.

Te a tolatoradarrol beszelsz, nem? Az legjobb tudomasom szerint
ultrahangos alapon mukodik, tehat ott sokkal konnyebb az ilyent
megoldani mint a radiohullamokkal.

Mi (legalabbis en) a hosszutavu, RH-s radarrol beszeltunk.

Udv, Sandor
+ - Re: radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 2002-05-06 at 21:53, Nemes Marcus wrote:
> : Ugy nezem altalaban 76-77 GHz. De olyant is talaltam amelyik 24 vagy 60
> : GHz.
> 
> Tudnal errol valami kozelebbit irni (pl. egy nemet/angol nyelvu linket)?
> Nekem a 60 es a 77 GHz ugyanis erosen katonai alkalmazasnak tunik. A neten

En is a neten kerestem ra, most ujra elokutatom a linkeket.

http://www.siemensauto.com/siemens/chassis/acc1.html
http://www.bosch.de/bri/bri_e/4_00/a3.htm
http://www.atnf.csiro.au/SKA/intmit/autoradar.doc

A Bosch azt is leirja hogy keszulnek 24 GHz-es radar bevezetesere is
amit inkabb rovid tavra (<15m) szannak.

Es foleg http://www.ero.dk/doc98/Official/Pdf/DEC9202E.pdf: "the ERC
concluded in its Report 3 2 and recommended, in its Recommendation T/R
22-04 E 3 , that the frequency bands to be designated for RTT systems
should be: [snip] 76-77 GHz for vehicular radar systems." Ahol az ERC
European Radiocommunications Committee-t takar.

Ja, most latom hogy a 60 sem tetszett, ujabb google:) 
http://www.tierone.com/accmtrtoc.html (a veget nezzed, Table 55)
Plusz az elobbi doc-os cim: "Draft Recommendation ITU-R M.[TICS.RADAR]
[4] recommends the bands 60  61 GHz and 76 - 77 GHz for use by
automotive radar systems."

Na, kilinkeltem magam, elnezest erte... Rossz otlet tolem linkeket
kerni! :)

Es koszi a radaros felvilagositasokat!

Udv, S.
+ - Re: "Kocsilopas" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 2002-05-06 at 10:43, Kertesz Vilmos wrote:
> eddig sokszor az utcan parkoltam... Ha nekem, egy amatornek eddig
> tartott, akkor egy profinak ez 10 mp... Tanulsag2: azert megertem,

Azt hiszem emlitettem mar hogy ritka az a kocsi amelyik 5 percen belul
nem nyithato (nyom nelkul). Vannak ilyen "versenyek", megprobalom
elokeriteni az egyik eredmenyeit... Valami angol (internetes)
automagazin oldalain lattam, sajnos nincs itthon a cim...

Megvan! (bar a reszletes eredmenyeket mar nem talaltam meg)
http://www.whatcar.com/news/searchstory/data.asp?article=165

Erdemes elnezni a http://www.ncsr.co.uk cimre is, de a te tipusod nincs
benne:(

Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS